Gå til innhold

vi som var så gode venner!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

har et litt rart vennskap jeg bare må få fortalt litt om... det har seg nemlig slik vi gikk på samme skole i mange mange år, var som knoll og tott og hver dag var vi sammen.. var skikkelig bestiser. nå i ettertid har vi selvfølgelig startet litt hver for oss, fått oss kjærester og startet et nytt liv.. vi lovet hele tiden at vi skulle hodle kontaktet, men lettere sagt enn gjort ja! lurer på hva som skjedde! ? så klart jeg ringer henne men hun ringer aldri meg.. da er det som gode gamle dager igjen snakker lenge og det er kjempe kos... lover at vi skal treffes osv men det dukker alltid opp en unnskyldning isiste liten.. så nå har jeg gitt opp å ringe henne.. hun ringer jo aldri meg! sender jeg henne mld får jeg aldri svar! uansett hva! jeg vet at hun ikke har skiftet nr. vi bor i samme by og tilbrakt mange år sammen så jeg synes dette er for ille! hva er det som er galt med meg.. jeg har da ikke gjort henne noe. men hun overser meg j totalt... vi som var så gode venner! nå har vi ikke snakket sammen på over ett år ganske synd synes nå jeg..... men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

Kanskje dere har vokst i fra hverandre, og hun føler at dere ikke har så mye felles før?

Eller at hun har en kjæreste som ikke lar henne få være sammen med deg?

Det er masse muligheter, spør henne hvorfor hvis du får kontakt med henne. Spør om det er noen vits å fortsette vennskapet, eller om hun vil at du skal kutte ut å kontakte henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre så er det få mennesker som holder på vennskapet gjennom hele livet. venner man trodde man skulle ha for alltid kan forsvinne innen neste måned. trist, men sant.

Hørest ut som det plager deg ganske mye, så jeg foreslår at du tar en prat med henne. en seriøs prat hvor dere snakker om hvorfor dere ikke har samme kontakten lenger. lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt flere slike venninner, jeg har følt at de har sklidd ut gjennom fingrene mine.

Noen ganger har det dog skjedd etter noen år at kontakten er gjenopprettet igjen, og det er hyggelig. På andre venter jeg fortsatt.

Det kan vel skje at noen venter på meg også, men da vet de egentlig årsaken - burde vite - og vet at de ikke trenger å vente, Jeg ønsker aldri å ha dem i livet mitt noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Mange jenter gidder ikke å holde kontakten med venninnene når de får seg kjærester men når det er over så kommer de krypende....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre vokser venner fra hverandre. Det er helt sikkert ikke noe du har gjort henne.

Jeg tror man holder på de vennene man har "bruk for" i forhold til sin egen livs situasjon, evt får nye venner. Dette forandrer seg igjen, og venner kan finne tilbake til hverandre.

Nye kjærester er jo ofte et "problem".

Jeg tror desverre det er oftere er jentene enn guttene som nedproiriterer venner til fordel for kjæresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

dere har sikert vokst fra verandre jeg hadde en beste venn i 12-13 år og jeg har verken sett eller snakket med han på 3 år.

livet går videre er nå min mening...men det er kanskje en forskjell på

gutter og jenter når det gjelder vennskap kanskje en liten forskjell ikke hvet jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_my ikke pålogget

Hei!

Jeg hadde også ei bestevenninne siden vi var 1 knappe ett år gamle.Gik på skolen sammen og delte abselutt alt.Men så flyttet jeg med min familie da vi var 12 år gamle. Vi mistet kontakten i noen år. Det var kjempe synd. Men så bestemte jeg meg for å ta kontakt med henne, vi avtaltes å møtes, å siden den dagen har vi vært som erteris. Vært venner i snart 25 år :sjarmor: Klart vi har jo begge samboere, men vennskapet vårt er like bra fordet :-)

Jeg vil anbefale deg å prøve å ta kontakt med denne jenta, å fortelle henne at du gjerne ville ha truffet henne igjen, snakke om gamle dager og hverdagen deres nå. Bli kjent på nytt på en måte.

Ønsker deg lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizbet

Jeg hadde en slik venninne. Da jeg luftet min frustrasjon for min mor sa hun

- Man har venner i forskjellige faser. Man har dem man vokser opp sammen med. Noen vokser man fra, noen finner man kontakt med fortsatt eller på nytt senere. Så har man dem man får når man går på skolen, altså høyskole/universitet som ofte forblir venner senere. Og dem man får i voksen alder.

Selv om jeg synest det er trist å miste kontakten må man bare innse at disse vennene som ikke tar kontakt tilbake kanskje ikke ser deg som den venninnen du engang var. Man har andre prioriteringer og interesser. Jeg merket særlig det når jeg oppdaget at det vi snakket om var hva vi hadde opplevd tidligere. Det var liksom det vi hadde felles....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Jeg har to venninner som stod meg svært nær på ungdomsskolen/videregående/ litt etter. De siste årene har vi sett hverandre sjeldnere og sjeldnere. Samtidig har jeg en veldig sterk følelse av at vi fremdeles er bestevenninner! Når vi treffes, så er kontakten der, samme om det er lenge siden. Og det synes jeg er en trygghet....

Amarone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...