AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Hei. Jeg tror jeg har spist et eller annet som har gjort meg så sykt dårlig. Har diaré, vondt i magen, kvalm, vondt i ryggen, feber, spysyken osv. Det jeg lurte på var, kan jeg gjøre noe med den diaréen? Spise etter eller annet? Jeg føler at om jeg enten spiser eller drikker så kommer det bare kjapt ut igjen. Helt forferdelig. Føler meg litt sulten nå, men om det bare kommer ut igjen med en gang så orker jeg ikke å spise. Anonym poster: 06f7f2d77be4e3e9202debea829feeea
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Jeg hadde det samme, tror det er noe som går. Alle er jo syke nå, både influensa og omgangssyken. Får bare holde det ut. Anonym poster: eb042eec891f5fec896dcb17c0b31095
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Du bør i alle fall sørge for å få i deg nok drikke, for du kan bli dehydrert nå du har diaré. Anonym poster: 76253ef240ced830c58f5d831c04c4c2
Minya Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Spis mat som er lett for magen, som kokt ris eller loff. IKKE ta piller for å stoppe diaréen, den er der sannsynligvis fordi du har blitt matforgiftet og er kroppens måte å skylle ut bakterier fra tarmsystemet. Drikk masse vann eller doven cola (doven solo funker også om du ikke liker cola). Letteste måten å få brusen doven på, er å helle i ett stort glass, og så lukke korken godt og riste flaska som om du skulle riste en milkshake. Åpne og lukk korken forsiktig til det ikke bruser lenger, rinse and repeat fire-fem ganger til flaska slutter å lage "fss"-lyd når du åpner korken. Melk er også bra om du ikke føler deg kvalm. Jeg skjønner godt at det føles litt ubrukelig å spise eller drikke når det kommer rett ut igjen, men det er den aller beste metoden for å komme seg ovenpå. Spis også noe salt for å unngå at du skyller ut alt av salter i kroppen når du drikker mye. God bedring!
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Det går ulike typer magevirus for tiden, så det er godt mulig du har fått i deg et av de! Jeg ville ikke spist så mye hvis jeg var deg, men hvis du er veldig sulten er loff eller banan greit å spise. Drikk gjerne noe med litt sukker i, så føler du deg kanskje litt piggere. For all del, ikke ta Immodium eller lignende tabletter, det gjør bare vondt verre. Drikk små slurker væske hyppig og hold deg i ro. Anonym poster: 535b2f3e37c0196e770081b3a2272696
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå