AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #1 Skrevet 7. januar 2013 Nå har det gått 8 dager siden jeg tok siste p-pille før pillefri uke. Mensen har fremdeles ikke dukket opp. Jeg har hatt mye indre stress i det siste pga noe på jobben. Kan vel regne med at dette kan være grunnen til at mensen ikke dukker opp? Men kan "pillemens" utebli pga dette? Nå burde jeg strengt tatt ta pilla i dag, da jeg ikke ønsker å komme i ubalanse hormonelt, og selvfølgelig fordi jeg er redd prevensjonen skal bli svekket (for om jeg venter lenger, blir det vel som å starte på pilla helt på nytt?). Så, kan jeg bare ta pilla igjen, uten at mensen har dukket opp i mellomtiden? Burde jeg ta graviditetstest? Det er vel så godt som umulig å bli gravid så lenge man går på pilla? Har dårlig råd, og synes de testene er så dyre Anonym poster: 8bbb49a696650837653acebbb4a98a53
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #2 Skrevet 7. januar 2013 Hvis du tror det er umulig å bli gravid selv om du går på p-pilla så tar du feil.. Så ja, det er alltid sjanse for å bli gravid når man har sex, med mindre du har fjerna eggstokker og/eller livmor... Enten får du bare la vær å ta p-piller og se om den kommer ellers får du fortsette å ta og se om den dukker opp neste gang. Og nei, det gjør ingenting om du fortsetter med pillene nå. Og dessuten kan stress påvirke slik, så det kan være derfor du har fått det.. Anonym poster: 56d64f8fced62131214f7010b6771ead
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #3 Skrevet 7. januar 2013 Så jeg kan bare fortsette å ta pilla som vanlig? Vil ikke det også kunne forstyrre? Det er jo litt rart at mensen ikke kommer Burde jeg gå til lege? Mensen kommer vanligvis som ei klokke! Anonym poster: 8bbb49a696650837653acebbb4a98a53
Athene Skrevet 7. januar 2013 #4 Skrevet 7. januar 2013 Ta en test så fort som mulig. Fortsett på pilla, er testen positiv slutter du med en gang dersom det er aktuelt å beholde. Velger du å utsette å begynne på pilla er du uten beskyttelse i 7 dager fra den dagen du begynner på pilla igjen. Dersom du har andre plager går du til legen, dersom testen er negativ og det eneste du merker er uteblitt mens ser du det ann 1-2 sykluser til før du kontakter legen for henvisning til gynekolog.
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #5 Skrevet 7. januar 2013 Jeg har ikke noen plager, annet enn litt stikking i det ene brystet, og noe menssmerter, men generelt veldig lite. Tisser ofte og er veldig "sentimental". Kjenner meg litt igjen fra forrige svangerskap, så er litt skremt, må innrømme det. Prøver vel helst å fortrenge at det kan være en mulighet, da det passer svært dårlig nå. Men tar pilla nå i kveld og kjøper test i morgen, så får man vel bare se. Synes uansett uteblitt mens er ekkelt, det er jo et tegn på at noe ikke riktig er som det skal. Anonym poster: 8bbb49a696650837653acebbb4a98a53
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå