Gå til innhold

Å ringe noen om morgenen...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Vi fikk akkurat telefon fra en av min datters klassevenninder.

Er det bare jeg som syns at det er for tidlig å ringe folk man egentlig ikke kjenner klokka ti på lørdags morgen?

Når er det greit å bli ringt til om morgenen, og hva må vi bare akseptere?

Min søster har totalt innringeforbud før klokka to når hun har fri, det er helt ok, vi kjenner henne jo. Men sett at jeg skulle ringe fex naboen eller noe... Når er det greit å ringe om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Chica

10 lørdagsmorgen til en barnefamilie syns ikke jeg er noe ille. ringer kanskje ikke så tidlig til ei venninne som har vært på byen dagen før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Da jeg var lita husker jeg vi hadde en regel om å ikke ringe før ti om morgenen og etter ti om kvelden. Synes ikke det er så tidlig jeg, barn er jo som regel opp ganske tidlig de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli oppringt klokka 10 om morgenen er jo helt forkastelig!! Hadde blitt så sint :evil: , hvis det ikke er noe alvorlig da. Noen ønsker jo å sove litt ekstra når man har fri. Sååå trøtt idag, hater å jobbe på lørdager.. :Gjesp:

Heldigvis vet alle som ringer meg at jeg ønsker å sove på fridagene mine, og ingen ringer meg før 13 for sikkerhets skyld :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 10 er ikke ille.

Men, det er litt avhengig av hvem man ringer!

Noen er tidlig oppe (meg!) mens andre sover lengere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moonshadow
Å bli oppringt klokka 10 om morgenen er jo helt forkastelig!! Hadde blitt så sint :evil: , hvis det ikke er noe alvorlig da. Noen ønsker jo å sove litt ekstra når man har fri. Sååå trøtt idag, hater å jobbe på lørdager.. :Gjesp:

Heldigvis vet alle som ringer meg at jeg ønsker å sove på fridagene mine, og ingen ringer meg før 13 for sikkerhets skyld :tommelsmil:

Men da har du kanskje ikke "små" barn da?! De våkner jo som regel tidlig uansett om du har fri eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har du kanskje ikke "små" barn da?! De våkner jo som regel tidlig uansett om du har fri eller ikke...

Nei jeg har ikke barn enda. Men jeg håper da at gubben vil ta seg av ungene en morgen nå og da når vi får barn slik at jeg kan sove ut, akkurat som jeg ville gjort for ham. Og når det skjer vil jeg ikke at noen skal ringe og vekke meg klokka 10! om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også at det er greit å ringe barnefamilier kl. 10.00, men ikke tidligere!! :o :-)

Det er noe helt annet å ringe så tidlig til mennesker som ikke har barn og som er så heldige at de kan sove til laaaangt utpå dagen.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Etter klokken ti er det akseptabelt å ringe syntes jeg. Dersom man overhodet ikke ønsker å motta telefoner og bli vekket - så kan man jo dra ut kontakten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow
Etter klokken ti er det akseptabelt å ringe syntes jeg. Dersom man overhodet ikke ønsker å motta telefoner og bli vekket - så kan man jo dra ut kontakten?

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Den viktigste knappen på telefonen min er der jeg setter volumet til lydløst. Det gjør jeg når jeg absolutt ikke vil bli vekket.

Ellers så synes jeg at det er greit å ringe etter kl. 10 og ikke senere enn kl. 22 til folk jeg ikke kjenner. Ønsker jeg å snakke med en venninne sent på kvelden så sender jeg en sms først med spørsmål om jeg kan ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tar gjerne i mot telefoner etter klokken ti (men ikke før) og vi er ikke en barnefamilie (enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bare lille meg...

Synes det er helt greit at folk ringer kl 10.

Og som mange andre her har sagt; ta ut kontakten eller la vær å ta tlf.

Ser ikke det store problemet men men.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt greit at folk ringer kl 10.

Og som mange andre her har sagt; ta ut kontakten eller la vær å ta tlf.

Ser ikke det store problemet men men.... :)

Liker ikke å dra ut kontakten i tilfelle noe alvorlig skjer, er ikke det at jeg ikke vil snakke i tlf - så poenget er jo ikke å la være å ta tlf. Den har jo vekt meg allerede når det har begynnt å ringe da. Det er det som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Starya

Jeg sover som regel klokka ti i helgene, men det gjør ikke ungen. Dermed tar han telefonen, så da er det ikke no' problem. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ungene må få motta telefoner fra vennene sine, og klokken ti er ikke tidlig for barn...

Klart det er irriterende, men som man reder, ligger man...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Klokken ti lørdag morgen er helt akseptabelt, det får da være måte på over hva folk skal irritere seg over.

Hos meg ringer telefonen til alle døgnets tider, men det er fordi i min venneflokk ringer vi hverandre når vi vil, selv om klokken er 3 på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Hos meg ringer telefonen til alle døgnets tider, men det er fordi i min venneflokk ringer vi hverandre når vi vil, selv om klokken er 3 på natten.

Sånn er det hos meg og mine også... Om jeg abselutt ikke vil ha noen tlf i løpet av natten slår jeg bare av lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carmelita
Da jeg var lita husker jeg vi hadde en regel om å ikke ringe før ti om morgenen og etter ti om kvelden. Synes ikke det er så tidlig jeg' date=' barn er jo som regel opp ganske tidlig de.[/quote']

Ja, det er en fin regel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...