Gå til innhold

Filifjong skal bli fjong!


Gjest Filifjong

Anbefalte innlegg

Gjest Filifjong

Da er det etter altfor lang tid med altfor mye mat og stillesitting blitt min tur til å ta grep om eget liv!

Det siste året har jeg lagt på meg 10 kg, og jeg var overvektig fra før. Jeg føler meg mer deppa enn på lenge, selvtillitien er på bånn og dette fører til lite energi og en hverdag preget av negative tanker. Nå skal jeg forandre livet mitt!

Jeg begynner i dag med Yngvars "Kom i form" program på 4 uker. Her følger jeg et trenings- og matprogram som skal få meg strammere, slankere og mer livsglad :)

Vekt: 83,0 kg

Midjemål: 91 cm

Jeg har også tatt formbilder av meg selv i dag og skal ta nye om fire uker for å se forskjellen, slik Yngvar oppfordrer.

Dette er noe jeg gjør for å komme i gang med treningen og et sunnere liv, og målet blir og gjennomføre dette og deretter fortsette med et sunt liv med mer aktivitet. Jeg gleder meg til å komme i gang! :danse: Nå skal jeg ut å gå raskt i 60 minutter, som er ukas første trenings økt ifølge programmet.

Ønsk meg lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Filifjong

Nå har jeg nettopp gjennomført ukens andre av fjerde treningsøkt denne uken, og det føltes tungt! I dag var det styrketrening og jeg kjenner jeg har blitt svaaaak. Men håper formen går raskt oppover. Nå skal jeg skrubbe kroppen, dusje og spise, herlig! :danse: Denne økten skal jeg gjennomføre to ganger i uka, også skal jeg ha en intervalløkt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjong

Ok, da er første uke gjennomført! Det ble ikke heeeelt som planglagt i forhold til treninga, men jeg er faktisk superfornøyd uansett! Her er en liten oppsummering:

Jeg skulle ut å trene intervall, men det var superglatt OVERALT! Jeg gikk likevel en time, men pga glatta kom jeg ikke særlig langt, verken pulsen min eller meg. Siden jeg ikke fikk gjennomført kondisjonsøktene like bra som jeg hadde tenkt, trappet jeg opp alt jeg kunne på hverdagsaktivitet. Jeg vaska hus, hjalp samboer med å pusse opp et rom, lånte en hund og gikk turer med den osv. Så mosjon har jeg da fått likevel! :danse:

På matfronten har det også gått bra. Jeg har spist sunt og begrensa inntaket hver dag, i tillegg til at jeg har spist faste måltider. Jeg har vært sulten hver gang jeg har spist, og ikke spist meg stappmett. I går var "spisedagen min", og da var jeg ute og spiste på Big Horn. Spiste en god porsjon, men drakk vann inntill og bestilte en halv porsjon dessert :)

Så alt i alt er jeg fornøyd med uka, og neste uke skal bli enda bedre. Da skal jeg sørge for å få pulsen mer opp, kanskje jeg skal investere i snowjogs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Filifjong

Jeg HATER styrketrening!!! :sur: Jeg finner rett og slett ikke gleden i det! JA, jeg er svak men kjære vene da.. Blir det morsommere når man blir sterkere tru? Jeg gleder meg til våren kommer, da skal jeg trene styrke ute i det fri! Får ikke opp kondisen på glatta om dagen heller.

Men nok om det som ikke går så bra og over til det som faktisk går strålende. Jeg har blitt en mester på hverdagsaktivitet, jeg går mye, pusser opp og vasker hus så det suser. Og jeg er veldig flink når det kommer til kosthold. Jeg spiser sunn mat og begrenser posjonene mer. Jeg blir ikke stappmett men jeg sulter ikke heller.

På lørdag skal jeg i bursdag til ei venninne, da blir det noen alkohyler vet jeg. Jeg skal likevel klare å hente meg inn igjen med en gang på søndag, det har jeg bestemt meg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...