Gå til innhold

Spiser så mye sammen med samboer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja,dette har faktisk blitt et problem for meg.

Han spiser veldig fort og mye,mens jeg spiser mye mer langsomt enn han.Problemet er at jeg tenker at om jeg ikke spiser mye raskere enn jeg egentlig vil så blir det ikke nok mat igjen til meg.Noen ganger tar jeg mye mer på tallerkenen enn jeg egentlig orker for at han ikke skal spise opp alt.

Samme med snop,chips eller andre ting hvis vi skal kose oss.Da føler jeg at jeg må hive innpå før han har spist opp alt sammen.

Det at jeg ikke skal få nok mat er egentlig ikke et reelt problem,for jeg får jo for mye mat,men hvordan forandrer jeg den tankegangen om at "jeg må ta mens det er".

Har lagt på meg ganske mye siden vi ble sammen,og merker forskjell når jeg er andre steder og spiser.Da spiser jeg mye mindre,og vil gjerne kunne gjøre det samme mens jeg og han spiser sammen.

Anonym poster: f2393346ff9d30e26bd21917b9997a76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han om det?

Er sikkert ikke bra for han heller å spise fort og mye

Anonym poster: 6e55cff933019a7f99c153bc912dcae1

Gjest *Maja*
Skrevet

Jeg spiser en middagsporsjon. Så det beste du gjør er å fylle en tallerken med det du skal spise og ikke ha all maten foran dere så dere kaster dere over det. Slapp av med det du har på tallerkenen så kan han heller gå på kjøkkenet og fylle på mer om hans ønsker det.

Godis deling funker IKKE her. Mannen min sluker det på 5 minutter. Løsning: vi går tilbake til barndommen med hver vår godteskål. Deler alt i 2 så kan jeg slappe av og småspise godis mens han heller alt i seg, haha!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med han om det?

Er sikkert ikke bra for han heller å spise fort og mye

Anonym poster: 6e55cff933019a7f99c153bc912dcae1

Har snakket med han om det,og for han er det ikke et problem.Har spurt om han ikke får mageproblemer av,og da sier han nei.Merker det på min mange så syns det er rart,men tror han bare spiser fort og mye mat trenger han for han har en veldig fysisk jobb.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser en middagsporsjon. Så det beste du gjør er å fylle en tallerken med det du skal spise og ikke ha all maten foran dere så dere kaster dere over det. Slapp av med det du har på tallerkenen så kan han heller gå på kjøkkenet og fylle på mer om hans ønsker det.

Godis deling funker IKKE her. Mannen min sluker det på 5 minutter. Løsning: vi går tilbake til barndommen med hver vår godteskål. Deler alt i 2 så kan jeg slappe av og småspise godis mens han heller alt i seg, haha!

Høres ut som en god plan :) Skal prøve det i dag.

Ok,samme som min da.Er borte på et blunk her,så det er vel derfor jeg omtrent i desperasjon hiver i meg snopet sånn at han ikke skal spise alt :)

Skrevet

Ville gjort som det andre over her foreslå, ta en vanlig middagsporsjon på fatet og si til deg selv at dette er nok mat til deg.

Har samme problemet med mannen her, han sluker gjerne maten, forsyner seg mange ganger, og klager attpå til at han ikke klarer å gå ned i vekt! Good luck.

Godteri og potetgull kjøper vi også hver for oss. Han kjøper det han vil ha og sluker alt på en gang, mens jeg har mitt hele helgen, og av og til over helgen:)

Skrevet

Sliter med det samme, men vi løser det sånn at jeg sier klart i fra om hvor mye middag jeg skal ha, sånn at det er nok til meg også. Eventuelt legger jeg vekk litt til meg. Godteri er vi nødt til å kjøpe hver for oss hvis jeg også skal ha! :) Syns det fungerer helt greit sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Haha, god ide med godteskål. Samme problem her, mannen spiser alle de beste bitene på null komma niks, så jeg føler jeg må trøkke i meg 200g smågodt på 10 min for å få min "andel". Blir mer stress enn kos! Fra lørdag av skal jeg dele opp ærlig og hederlig i to skåler, en hver!

Anonym poster: 0b1706711158d84b506875f35c24f585

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig at dere IKKE har egne godteriskåler. Det har jeg alltid hatt. :gjeiper:

Anonym poster: 902f3aa064c9a6ec4d192ea63f952ac3

AnonymBruker
Skrevet

Da spiser du mindre, ikke skaff deg en så dårlig og usunn vane pga det der.. Jeg ble mye mer usunn da jeg ble sammen med eksen, det har resultert i at jeg sitter her med bollemage, lubne lår og 20kg mer enn jeg trenger..

Du får si ifra at han må passe på å ikke ta alt, at han skal sjekke meg deg før han tar mer, spesielt før han tar av det som er igjen.

Når det gjelder godteri kan dere jo f.eks ha egne skåler, så du har ditt og kan spise ditt i fred.

Jeg vet omm en som spiser ganske fort og mye, men han spør meg hvert fall om jeg vil ha mer/det som er igjen, til tider maser han på at jeg skal ta mer/det som er igjen.. :ler:

Så, han spør i det minste, og det burde samboeren din og gjøre ;)

Anonym poster: 1d23c9e95167d61e33c77489812d66da

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kjære vene da, TS.

Snakker dere ikke sammen overhodet når dere planlegger og lager mat ?

Min erfaringer at man kysssjekker litt underveis, sånn typisk mht. hvor mange laksebiter skal du ha ? Hvor mange poteter (de dagene det stod på menyen) ?

Da blir alt så mye, mye enklere.

Du sier du har sankket med ham, men ut ifra det du sier så forstår jeg det som det du har snakket om er hvordan du mener hans måte å spise på vil lage problemer for ham. Du må jo snakke med ham om hvilke opplevelser du har når du alltid får en føelse av at han vil 'raske til seg' alt som er igjenn.

Om alt godteriet må deles i 2 nøyaktige mengder så er to skåler en smart løsning, selv om de fleste voksne fint klarer å dele elitt godteri slik at begge får sin del ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor dømme utfra at jeg skrev at jeg har snakket med han?

Ja, jeg spør hvor mye han skal ha og de gangene går det greit, men med andre retter som pasta med kjøttsaus er det vanskeligere å beregne.Da bruker vi hele pakken, for det blir for lite å fryse en liten bit.Så nei jeg steker ikke 10 laksebiter bare for å ha nok for eksempel.

Er heller sånn at det er lett å lage for mye tilbehør, fordi jeg ikke vet hvor mye han skal ha.

Jeg har nok blitt påvirket av hans spisevaner, og tempo.Det er det at jeg ser at han forsyner seg flere ganger mens jeg fortsatt sitter med det lille jeg tok først som har gjort at jeg føler at jeg må sikre meg mens det fortsatt er.

Problemet ligger stort sett hos meg nå, for han spør "skal du ha mer?", men da har jo jeg allerede tatt for mye fra før og nå har jeg fått dårlig vaner og sier gjerne "ja, litt" selv om jeg ikke trenger mer.

Dessuten spiser ikke han for mye, det er det jeg som gjør.Poenget er at jeg vil forandre på de dårlige vanene jeg har fått når det gjelder mat, for jeg var ikke sånn før.

Gjest NozMonster
Skrevet

Ja,dette har faktisk blitt et problem for meg.

Han spiser veldig fort og mye,mens jeg spiser mye mer langsomt enn han.Problemet er at jeg tenker at om jeg ikke spiser mye raskere enn jeg egentlig vil så blir det ikke nok mat igjen til meg.Noen ganger tar jeg mye mer på tallerkenen enn jeg egentlig orker for at han ikke skal spise opp alt.

Samme med snop,chips eller andre ting hvis vi skal kose oss.Da føler jeg at jeg må hive innpå før han har spist opp alt sammen.

Det at jeg ikke skal få nok mat er egentlig ikke et reelt problem,for jeg får jo for mye mat,men hvordan forandrer jeg den tankegangen om at "jeg må ta mens det er".

Har lagt på meg ganske mye siden vi ble sammen,og merker forskjell når jeg er andre steder og spiser.Da spiser jeg mye mindre,og vil gjerne kunne gjøre det samme mens jeg og han spiser sammen.

jeg trodde virkelig det ikke var nødvendig å kjempe om maten her i Norge...? :klo:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Snop derimot er noe helt annet, så der tror jeg godteriskål er en god plan ellers så må jo hive innpå fort som bare f.. :)

AnonymBruker
Skrevet

jeg trodde virkelig det ikke var nødvendig å kjempe om maten her i Norge...? :klo:

Haha, nei det trodde ikke jeg heller ;)

Virker som samboer er vant til det, men mulig det var kamp rundt middagsbordet når han vokste opp. Ikke vet jeg. Han spiser sånn uansett hvor vi er.Er vi på restaurant så har han spist opp leeeenge før meg :)

Gjest NozMonster
Skrevet

Haha, nei det trodde ikke jeg heller ;)

Virker som samboer er vant til det, men mulig det var kamp rundt middagsbordet når han vokste opp. Ikke vet jeg. Han spiser sånn uansett hvor vi er.Er vi på restaurant så har han spist opp leeeenge før meg :)

så flaut!

AnonymBruker
Skrevet

så flaut!

Hvorfor er det flaut?

Skrevet

så flaut!

Og hvorfor er det flaut? Herregud

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...