Gå til innhold

Musikkvalg i kirken

Fremhevede innlegg

Skrevet

Spirito; hvor kan man få tak i den cdæn du nevner?

Har spurt i flere platebutikker men ingen som har noe..(sier de mens de tygger på tyggisen sin..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Spirito; hvor kan man få tak i den cdæn du nevner?

Har spurt i flere platebutikker men ingen som har noe..(sier de mens de tygger på tyggisen sin..)

I Danmark, muligens. En kompis av meg kjøpte den i Danmark, og jeg kopierte den av ham.

Jeg kan sikkert rippe og sende deg om det er noe spesielt du er ute etter?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei. Jeg søkte litt for deg. Dette er cd-en med The Princess Of Sweden's March:

http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/B00...7492528-5975054

Her kan man dessverre ikke høre akkurat dette sporet, men flere andre stykker.

For andre som vil høre bryllupsmusikk er dette en link:

http://www.amazon.com/exec/obidos/search-h...wedding%20music

Klikk på et av albumene. De melodiene som er merket med et notetegn kan man høre på. Kjempenyttig for dem som kanskje ikke er så bevandret i kirkemusikk.

Selv blir jeg mer og mer overbevist om at Trumpet Voluntary må med i bryllupet vårt. Med trompet selvfølgelig!

Skrevet

Var det "Symphony No. 5: Toccata" kronprinsparet hadde i bryllupet sitt? Enten ut eller inn? Den hørtes så innmari kjent ut..

Skrevet
Var det "Symphony No. 5: Toccata" kronprinsparet hadde i bryllupet sitt? Enten ut eller inn? Den hørtes så innmari kjent ut..

Det var ikke ut ihvertfall. Husker ikke hva de hadde inn?

Skrevet

Den kan ihvertfall høres herfra. Kanskje man opererer med forskjellige navn? Det var en annen en der også som jeg kjenner under et annet navn enn hva som sto der.

Stykket er ihvertfall utrolig flott! :-)

Skrevet

Kronprinsparet hadde spesialkomponert bruremarsj av Nils Henrik Asheim. Synast den var kjempefin! :)

Gjest -kebolle
Skrevet

Mamma spilte Ave Maria på cello på innmarsj. (Nyyydelig!)

Så spilte hun noen sanger til i løpet av seremonien, en het Nina, så var det en brudemarsj fra Värmland, og et nydelig stykke av Bach tror jeg..

Ut spilte hun Song of Triumph, som er den samme som "Deg være ære".

Hvis jeg ikke husker helt feil.. (-kebolle er ikke senil, bare virker sånn..)

Kanskje ikke til å mye hjelp for dere, men Ave Maria er i hvert fall et tips da :-)

Skrevet

Hvor i all verden er det jeg har det stykket fra da da? *gruble* :-?

• 5 måneder senere...
Skrevet

Veldig enig, Lampeskjerm! Den salmen er nydelig, og passer svært godt til bryllup. Skjønner ikke hvorfor ikke flere velger den... (Den skal vi ha)

Nydelig tekst, men den går jo så sinnssykt lyst, så for meg er den nesten umulig å synge. (Om jeg prøver å synge mørkere blir det for mørkt på det mørkeste.)

Skrevet

Hei.

Vi hadde følgende da vi giftet oss:

Mendehlson, fra "En midtsommersnattsdrøm" som inngangsmarsj

"Bruremarsj" av Jan Magne Førde som utgangsmarsj.

Salmer:

Nå er det morgen, tåkene letter.

Guds godhet sang i sinnet

Gud velsigna desse to.

Solist på følgende:

Say a little prayer

I only want to be with you (Vonda Shepard)

Cr@sh

-fremdeles lykkelig gift-

Skrevet

Nydelig tekst, men den går jo så sinnssykt lyst, så for meg er den nesten umulig å synge. (Om jeg prøver å synge mørkere blir det for mørkt på det mørkeste.)

Dessverre går den lyst dersom organisten spiller rett fra notene i Salmer 97. Den kan transponeres ned slik at den går lavere.

Det som er litt av problemet kanskje er at det er stort spenn fra høyt til lavt i denne salmen. De laveste tonene blir veldig lave om de legges ned, og de høyeste er veldig høye når den spilles etter notene.

Synd egentlig, for salmen er flott.

Men, jeg har hørt den sunget en del ganger og synes den fungerer veldig bra.

En salme jeg ikke synes har fungert så bra er :

Det er så yndig at følges ad. hvis den spilles etter melodiboka. Den går ekstremt høyt.

Skrevet

Prinsesse Märtha og Ari hadde Widors "Toccata" som utgangsmarsj, det samme hadde kronprinsesse Mary og kronprins Fredrik og.....og vi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...