Gjest MrsL Skrevet 14. mars 2004 #21 Skrevet 14. mars 2004 Hvor kan jeg høre Canon in D? Vi sitter igjen med Inngangsmarsj; Mendelssohns Utgangsmarsj: Purpose av Nordraak Men er ikke noe som er bestemt ennå
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2004 #22 Skrevet 14. mars 2004 Takk for gode tips! Liker veldig godt Amazin Grace, men er ikke den forbundet med gravferd? Tror ogsaa den er litt mye brukt...saa det blir nok ikke den. Skal sjekke de andre som er nevnt!
lampeskjerm Skrevet 14. mars 2004 #23 Skrevet 14. mars 2004 Popelka. Jeg har hørt Amazing grace en gang i begravelse og sikkert 10 ganger i bryllup. Jeg tror grunnen til at noen tenker på den i forbindelse med begravelse er at den nesten alltid spilles i begravelser på amerikanske filmer. De norske versjonene av Amazing grace har jeg kun hørt i vielse, aldri i begravelse. Nå har ikke jeg peil på hva som er vanlig andre steder enn her, men Amazing grace er ikke spesielt mye brukt her. I vårt bryllup hadde vi inngangsmarsj spilt på fele. Det var en marsj fra østerdalen. Utgangsmarsjen hadde organisten komponert. (det finnes noen som gjør det også). Salmer: Lovsyng herren han er nær Det er makt i de foldede hender Deilig er jorden. Ellers har jeg lyst til å reklamere litt for en salme som heter: Guds godhet sang i sinnet. Den har en nydelig tekst!! Den er ikke så kjent, men har en melodi som er velkjent for mange. Hilsen Skjermen
Holly Hobbie Skrevet 14. mars 2004 #24 Skrevet 14. mars 2004 Ellers har jeg lyst til å reklamere litt for en salme som heter: Guds godhet sang i sinnet. Den har en nydelig tekst!! Den er ikke så kjent, men har en melodi som er velkjent for mange. Hilsen Skjermen Notert! Hmm....Amazing Grace er jo nydelig...Faar snakke med solist og min tilkommende naar han er tilbake fra det store utland.
skogeki Skrevet 15. mars 2004 #25 Skrevet 15. mars 2004 Ellers har jeg lyst til å reklamere litt for en salme som heter: Guds godhet sang i sinnet. Den har en nydelig tekst!! Den er ikke så kjent, men har en melodi som er velkjent for mange. Veldig enig, Lampeskjerm! Den salmen er nydelig, og passer svært godt til bryllup. Skjønner ikke hvorfor ikke flere velger den... (Den skal vi ha)
Ninach Skrevet 15. mars 2004 #26 Skrevet 15. mars 2004 Inngangsmarsj: Canon i D-dur av Pachelbel ( orgel, 3 fioliner og bratsj ) Solostykke før seremonistart: Gabriels Oboe ( orgel og trompet ) Etter ekteskapsinngåelse: Trumpet Voluntary av J.Clarke ( trompet ) Etter prestens vielsestale: Guds kjærleik er som stranda og graset (sopransolo) Utgangsmarsj: Canon i D-dur av Pachelbel ( orgel,3 fioliner og bratsj ) Vi har hørt når de har øvet inn dette -i rekkefølge- i kirken, og fikk frysninger -det var vakkert! Har hørt at det finnes prester som ikke lar brudepar styre "showet" selv, men presten som skal vie oss hadde ikke noe problem med dette i det hele tatt; hun sa det var veldig vakkert sammensatt, så får vi håpe det da! Klem ninach
9na Skrevet 15. mars 2004 #27 Skrevet 15. mars 2004 Inngang: Purpose av Nordraak. Utgang: Toccata i f-dur av Widor. Resten har vi ikke bestemt oss for ennå.
Amarone Skrevet 15. mars 2004 #28 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har hatt sommerjobb i noen år på et sted hvor det er mange brylluper i løpet av sesongen. Et lite tips: Hvis dere vil være litt originale, så UNNGÅ "Så skimrande var aldrig havet". Den ble brukt sikkert i halvparten av alle bryllupene jeg overvar. og jeg synes det er en fæl, fæl sang... Amarone
Miss Marple Skrevet 15. mars 2004 #29 Skrevet 15. mars 2004 Nå har jeg allerede giftet meg,og musikkvalget var det jeg gledet meg aller mest til å velge ut! Musikken er noe av det aller viktigste i en vielse for meg, og vi endte opp med sanger som både gjenspeilte oss og hva vi mener er viktig. Inngangsmarsj: Hyldningsmarsj fra Sigurd Jorsalfar av Edvard Grieg på orgel Salmer: Som en hjort lengter etter vatn, Lær meg å kjenne dine veie, Du kom til meg en dag, Stor er din trofasthet (fellessang) og Velsignelsen (Oslo Gospel Choir, til slutt) med en bestning på akkustisk bass, piano, fluegel horn, djembe (skrives det slik?) og en tenor og en baryton på vokal. Utgangsmarsj: Bruremarsj av Jan Magne Førde med orgel og hardingfele.
Maxine Grey Skrevet 15. mars 2004 #30 Skrevet 15. mars 2004 her er en link til noen ganske syntetiske utgaver av Pachelbel: Canon in D http://www.music-scores.com/pachelbel/composer.php
Gjest Anonymous Skrevet 15. mars 2004 #31 Skrevet 15. mars 2004 Lullu. Trumpet Voluntary kan du høre her: http://www.roeyken.kirker.net/index.cgi?se...=bryllupsmusikk Tror kanskje jeg skal ha den jeg og. Men da med trompet, ikke bare orgel.
verene Skrevet 16. mars 2004 #32 Skrevet 16. mars 2004 Vi har ikke musikken helt klart ennå, men har bestemt oss for følgende foreløpig: Inngangsmarsj: Mendelsohn (denne MÅ jeg ha, det er bryllup for meg. Sipper bare jeg tenker på den.. :oops: ) Salme 1: Kjærlighet fra Gud Salme 2: Det er så yndigt at følges ad Salme 3: Å leva det er å elska Evt. solosang (ikke ordnet ennå): "Det vackraste" (Om vi får tak i en solist, så vil sannsynligvis vedkommende ha nok et innslag, slik at en av salmene dermed droppes.) Utgangsmarsj: Nordraak: Purpose (evt. Pachelbel: Canon in D)
Lullu Skrevet 16. mars 2004 #33 Skrevet 16. mars 2004 Lullu. Trumpet Voluntary kan du høre her: http://www.roeyken.kirker.net/index.cgi?se...=bryllupsmusikk Tror kanskje jeg skal ha den jeg og. Men da med trompet, ikke bare orgel. Tusen takk, men maskinen er foreløpig for full til å lase ned nye program. Skal oppgradere maskinen om et par mnd.
Monimos Skrevet 16. mars 2004 #34 Skrevet 16. mars 2004 Når det gjelder marsjene så venter jeg med å ta avgjørelsen til jeg har vært på vielsessamtalen og får hørt igjennom alternativene. Har ikke peiling på marsjer, men kan nynne en jeg liker så jeg kommer nok til å velge den til inngangsmarsj. Men hva den heter, nei det vet jeg ikke.... Salmene er nærmest klar. Det blir "kjærlighet fra Gud"(nr. 669 i Norsk salmebok....), og den andre vet jeg bare nummeret på, nr. 268 i samme bok. Husker den ikke, men vi var enige om den da vi var i barnedåp forrige måned og brukte gudstjenesten til å velge salmer...
Green Skrevet 17. mars 2004 #35 Skrevet 17. mars 2004 og den andre vet jeg bare nummeret på, nr. 268 i samme bok. Det er "Herre Gud, ditt dyre navn og ære" Vi skal ha: Inngangsmarsj: Trumpet Voluntary. For to trompetar og orgel, komponert av ein komponistven av oss Salmer: Allmakts Gud og kjærleiks Fader, Fagert er landet, Vi rekker våre hender frem Utgangsmarsj: Preludium i ess-dur av J.S Bach 2 musikkinnslag som ikkje er bestemt enno
Scorpina Skrevet 17. mars 2004 #36 Skrevet 17. mars 2004 YES! YES! YES! :) Jeg har fixa musikken i TINGHUSET jeg da!!! Ringte til musikk-konservatoriumet her i byen og ba om å få tlf nr til en/ei som var god på fløyte! Fikk nr - og ringte ei kjempehyggelig jente. Og, hun kunne så klart spille for oss etter vielsen. HVA hun skal spille er jeg dog litt mer usikker på. Men, jeg antar hun fløytisten har gode forslag Jeg vet bare at akustikken i det nye Tinghuset er bare HELT sinnsykt!! Dette blir bare sååååååååååå bra!!!! .....og, dette vet ikke min sambo om...så det blir jo en hyggelig overraskelse *S*
Spirito Skrevet 17. mars 2004 #37 Skrevet 17. mars 2004 Åååh, dette var en spennende tråd! Det er nok en god stund til jeg skal gifte meg, men jeg spiller trompet i kirken selv, og musikkvalget deres gir meg jo noen tips til ting jeg kan ha på repertoaret mitt. Til dere som leter etter musikkeksempler: Det finnes en cd med bryllupsmusikk fra NAXOS. Koster en drøy femtilapp, og inneholder mange bryllupsmarsjer, Trumpet Tune og Trumpet Voluntary, samt flere andre solostykker, og flere brudevalser. Sikkert ikke dumt hvis man trenger litt inspirasjon. Min favoritt er Bruremarsj fra Øre, den skal jeg nok ha i mitt eget bryllup. Men det er nok noen år til.
Mojo Skrevet 18. mars 2004 #38 Skrevet 18. mars 2004 Inngangsmarsj (for meg og pappa): Purpose av Richard Nordraak (maatte ha den - jeg har spilt den paa piano i aarevis!). Salmer: Deilig er jorden, med to norske og ett engelsk vers. Vandre i Guds lys. Hvis det er plass til tre salmer, skal jeg prove aa finne en engelsk en som ogsaa nordmenn kan (tips, anyone?). Soloinnslag: Aner ikke! Tips mottas med takk. Vi har en profesjonell sangerinne (sopran), men vi har ikke diskutert hva hun skal ynge ennaa. Utgangsmarsj: Mendelsohns fra en midtsommernatts drom. Tips fra meg :" Russalkas song to the moon" Absolutt nyydelig, og ikke utbrukt !! Vennlig hilsen Mojo :-?
Ingeborg Skrevet 18. mars 2004 #39 Skrevet 18. mars 2004 HVA hun skal spille er jeg dog litt mer usikker på. Men' date=' jeg antar hun fløytisten har gode forslag [/quote'] Kan jo foreslå "Syrinx" av Claude Debussy, som er et utrolig stilig solostykke for fløyte. Hvis hun går på konservatoriet, kan hun det nesten garantert! (Hmmm... begynte å lure på om jeg kan vite hvem denne jenta er...)
Spirito Skrevet 18. mars 2004 #40 Skrevet 18. mars 2004 Må bare tipse om et utrolig fint stykke for trompet og orgel. The Princess of Swedens March av Urban Rosengren. Kommer garantert til å bli utgangsmarsj i mitt bryllup! Jeg har aldri hørt den i noe bryllup, og den blir aldri spurt etter, så den er nok rimelig sjelden. Eneste sted jeg har hørt den, er på en cd med Michael Brydenfelt. Den er utrolig fin, også er det litt futt i den. :-)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå