Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2004 #1 Skrevet 13. mars 2004 Hei! Lurer på om det er noen andre her som har reist alene med småbarn og som kan komme med lure tips til meg? Skal på charterferie alene med ei vilter jente på 2 1/2... Er jo vant til å være alene henne her hjemme, ikke sikkert det blir så annerledes når vi er ute å reiser, hva vet vel jeg, men hva er deres opplevelser? Hva bør jeg pakke i? Skal ha med trille, hva må jeg gjøre for å sørge for at jeg får den snarest mulig etter vi har kommet av flyet? Hv må jeg ha med til flyturen, osv....
Gjest Chica Skrevet 13. mars 2004 #2 Skrevet 13. mars 2004 Jeg har ingen erfaring i å reise med barn, men kan jo prøve å komme med noen tips likevel... Jeg ville hatt med forholdsvis lite håndbagasje, jo mindre å holde styr på, jo bedre. Ta med noen leker som kan underholde henne lenge! Ikke ta med liten håndveske, kameraveske og "håndbagasjeveske", men en sekk der du har alt dette oppi. (men vær forsiktig når du går rundt på flyplasser etc med ryggsekk, du har mindre kontroll enn om du har tingene i ei veske) Min erfaring er at man får ikke trillen tilbake før man henter bagasjen inne på flyplassen. Nå vet jeg ikke hvor du skal reise, men når jeg har reist på sydenturer har det vært en kort busstur fra flyet og inn til bagasjeutleveringen, og bagasjen har kommet veldig fort. Håper dere får en fin tur!
Nette Skrevet 13. mars 2004 #3 Skrevet 13. mars 2004 Jeg ville tatt med en reisetrille hvis jeg var deg! Jeg vet ikke om du kan få gjort så mye for å få trillen fort når dere er fremme. Men jeg har opplevd at spesial bagasjen kommer før den øvrige bagasjen, så du kan jo være heldig.
Engel Skrevet 15. mars 2004 #4 Skrevet 15. mars 2004 Jeg har sett at folk tar med triller inn på flyet! Hør med flyselskapet dere skal reise med. Ellers er dere med barn priviligerte og får gjerne gå først på og av flyet og får de plassene med best plass. Går sikkert kjempebra! :-)
Litago Skrevet 17. mars 2004 #5 Skrevet 17. mars 2004 Sjekk med apoteket om de har øre- eller nesedråper til jenta di. Mange barn får nemlig veldig vondt i ørene når lufttrykket endrer seg og skriker som besatte ved avgang og landing. Ikke noe koselig for verken jenta, deg eller de rundt deg. God tur! :-)
Clara1 Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 (endret) Alene med småbarn til Syden Jeg husker godt min reaksjon da Bente fortalte at hun hadde vært i Syden alene med to småbarn. -Hvordan tør hun, tenkte jeg, - tenk på alt hva som kan skje. Av: Klara Året etter var vinteren veldig kald og lang, og forkjølelsene ville ingen ende ta. Våren skuffet oss med regn og kjølig vær. Jeg var hjemme med mine tvillingjenter på to år og ønsket meg desperat en reise til sol og varme. Problemet var at mannen min ikke kunne ta seg fri fra jobben. -Reis med barna alene og ta med deg en venninne med barn, oppfordret han. Slik ble det. Min venninne Sissel var hjemmeværende med Cecilia, som var et halvt år. De ville gjerne slå følge med oss. Vi hadde en fantastisk ferieuke sammen i Alanya i Tyrkia. Alt fungerte mye bedre enn det vi hadde forestilt oss på forhånd. Ønsker deg en fin ferie! Innlegget er forkortet i henhold til Kvinneguidens regler. Resten av artikkelen kan leses her. Veslejenta - moderator Endret 3. august 2007 av Veslejenta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå