Gå til innhold

Viser speilet riktige meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg ser i speilet, er det meg, eller er det speilvendt? Ja, sikkert et forferdelig dumt spørsmål. :fnise:

Anonym poster: 5fdd74c51204455ed5d0df9019c8b633

Videoannonse
Annonse
Gjest Lurifix
Skrevet

Det er speilvendt! Derfor man ser så knakende fin ut i speilet og helt jævlig på bilder!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Speil speilvender ja, ligger litt i ordet ;)

Om du står rett ovenfor en annen person - da er vedkommendes høyre hånd på venstre side.

Om du ser på speilbildet ditt - da har speilbildet din venstre arm på venstre side. Altså er du speilvendt :)

Anonym poster: 161797737daa3c621a03fc49d632bd53

AnonymBruker
Skrevet

Det er speilvendt.

Men siden det blir speilvendt, hvorfor blir det ikke oppned?

(svaret er ganske opplagt, men å uttrykke det kan være en utfordring. Morsomt å spørre barn om forresten).

Anonym poster: c97795f73d4721195501b0a6b5239732

Skrevet

En litt annen morsom greie er at om du ønsker å se deg selv i hel figur må speilet minst være på halve høyden din. Er du 180 cm så må speilet minst være på 90 cm, det gjelder selv om du står 100 meter unna.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En litt annen morsom greie er at om du ønsker å se deg selv i hel figur må speilet minst være på halve høyden din. Er du 180 cm så må speilet minst være på 90 cm, det gjelder selv om du står 100 meter unna.

Hvis du har øynene på toppen av hodet ja, noe de fleste ikke har. Ergo må du ha et speil som er halve høyden din, pluss halve høyden fra øyet til toppen av hodet. :)

Anonym poster: c97795f73d4721195501b0a6b5239732

Skrevet

Er dere sikker på at det er speilvendt? Jeg ser nemlig mye bedre ut i speilet enn på bilder, og kameraet på telefonen min er speilvendt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...