Gå til innhold

Magesmerter og sure oppstøt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt litt problemer med smerter i øvre del av magen på grunn av magesyre som går opp i spiserøret. I dag har jeg vært plaget med syre som har kommet opp i munnen, og når er jeg oppe midt på natten fordi jeg ikke får sove. Jeg prøver å ligge hodet høyt, men det svir i halsen når jeg prøver å sove. Dessuten gjør det veldig vondt i magen. Jeg bestilte legetime på nettet 4 Januar, men fikk ikke time før 22 januar! Men jeg kan ikke vente så lenge. Hvis jeg ringer i morgen å forklarer at jeg ikke får sove på grunn av smerter, tror dere jeg får slippe til da? Er det noe legemidler jeg kan kjøpe? Jeg begynner å lure på om jeg har fått magesår.

Anonym poster: 7d0d909b19d5f16c47c0684d8a8c17eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du skal ta en tur til legevakten? God bedring!

Anonym poster: b3e9d88df24490db3f361862ee02c5b9

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ringe legekontoret og forklare situasjonen ja, og antakelig få en hastetime?

Om det hjelper litt å sove med hode høyt - hva med å gjøre som jeg gjør når jeg er innmari forkjøla. Jeg bruker ekstra puter/dyna og legger bak ryggen/mot sengegavlen. Sånn at jeg mere sitter enn ligger. Kan det være en ide?

For magesyre finnes det reseptfrie legemidler å få kjøpt på apoteket.

Anonym poster: 43125c242405b6008abca8ac5abf0763

AnonymBruker
Skrevet

Jo, det kan jeg prøve. Jeg har ringt og forklart situasjonen i dag. Legen er på ferie så det er mange pasienter som venter på sin time, men de skulle se hva de kunne gjøre. Dro på apoteket og fikk et noen piller uten resept som reduserer syren i magen.

Anonym poster: 7d0d909b19d5f16c47c0684d8a8c17eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...