Gå til innhold

Brystforstørring - silikon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Skal opereres om ca 1,5 uke på Colloseum i Stavanger. Noen som har erfaringer derfra? Har ammet, så vil ''fylle inn'' det som er mega slappe pupper..

Har også noen spørsmål jeg håper noen kan svare asap!

- Får man resept på smertestillende (paraglin/pinex forte)?

- Hvor lenge bør man vente med å jobbe (klesbutikk)?

- Kan man få sykemelding fra fastlege? Eller fra kirurgen?

- Hvor lenge har man veldig vondt?

- Papirene/skjemaet om personlige opplysninger osv. leveres på op dato når du kommer dit?

Håper på svar! :-)

Anonym poster: 7bbfe061bd00e5fc31e7079c84e6ffdc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen??

Anonym poster: 7bbfe061bd00e5fc31e7079c84e6ffdc

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke egen erfaring, da jeg ble kronisk syk rett før operasjonen, men spurte om det meste av dette på forhånd, så svarer det kirurgen sa :)

- Får man resept på smertestillende (paraglin/pinex forte)? Ja, man får på paraglin forte.

- Hvor lenge bør man vente med å jobbe (klesbutikk)? Dette vet jeg ikke, men jeg som jobber i barnehage måtte vente fire uker pga løft. Normal sykemelding er på 1-2 uker.

- Kan man få sykemelding fra fastlege? Eller fra kirurgen? Begge deler, men kirurgen kan gi ut når du kommer.

- Hvor lenge har man veldig vondt? Slik jeg har forstått det er dette veeeldig individuelt. Har to bekjente som har tatt, hun ene syns det var jævlig de første to ukene, hun andre sa to-tre dager, men at hun sov mesteparten av denne tiden :) Hvis du leser rundt på nett ser du også at det er forskjell på om man tar over eller under muskelen.

- Papirene/skjemaet om personlige opplysninger osv. leveres på op dato når du kommer dit? Nå vet jeg ikke helt hvilke papirer du mener, men syns å huske at jeg skulle levere inn de siste papirene på op dato.

Håper dette var til hjelp, lykke til! Har hørt utelukkende positivt om colloseum, det var også derfor jeg valgte dem :)

Anonym poster: e44b62b3dd82aa373ad6f71ccbc8513d

Skrevet

Jeg har operert meg der, for 3 uker siden. Skal du legge over eller under muskel?

Du får resept på paralgin forte ja. Jeg brukte halve pakken, fikk forstoppelse og ble sløv/trøtt, så gikk over til kun paracet. Hadde ikke så fryktelig vondt.

Du kan være tilbake på jobb etter ei uke, men bør ta det rolig. Jeg bruker av ferien min til dette- og til deg over--- brystforstørrelse gir ingen rett til sykemelding!!!

Hvor vondt man har det er individuelt. Du vil være støl og ha begrenset mulighet til å bruke armene de første dagene, og det vil også være vanskelig å komme seg opp av senga. Ta det med ro så mye som mulig, lytt til kroppen. Husk på at kroppen er i "reparasjonsmodus" og man blir fort sliten. Det fant jeg ut når jeg dro på shopping 4-5 dager etterpå. Måtte sette meg ned i ett sett og var fullstendig utslitt etter to timer.

Du leverer papirene i skranken, det ene skal med inn til kirurgen. Du betaler også i skranken før du går inn. Jeg kjøpte også sports bh og nedpressbånd før jeg gikk inn til op.

Og som sagt, sykemelding gies ikke til kosmetiske inngrep. (Det skulle da bare mangle at andre skattebetalere skal betale for dette...) Bruk feriedager eller ta ut ulønnet pemisjon. Evnt bytt vekk vakter så man får minst ei uke fri.

Les her under "Når du kommer hjem" http://www.ckl.no/plastisk-kirurgi/brystforstorrelse.html

Skrevet

Og forresten, ta en kikk i tråden CeeCee´s hemmelige verden her på kg. En eviglang tråd for alle oss som vurderer/har operert inn silikon. Mye verdifull info!

Skrevet

Har ikke egen erfaring, da jeg ble kronisk syk rett før operasjonen, men spurte om det meste av dette på forhånd, så svarer det kirurgen sa :)

- Får man resept på smertestillende (paraglin/pinex forte)? Ja, man får på paraglin forte.

- Hvor lenge bør man vente med å jobbe (klesbutikk)? Dette vet jeg ikke, men jeg som jobber i barnehage måtte vente fire uker pga løft. Normal sykemelding er på 1-2 uker.

- Kan man få sykemelding fra fastlege? Eller fra kirurgen? Begge deler, men kirurgen kan gi ut når du kommer.

Anonym poster: e44b62b3dd82aa373ad6f71ccbc8513d

Sykemelding? Det får man IKKE! Man er ikke syk og man har gjort et frivillig kosmetisk inngrep. Leger som gir ut sykemelding på et slikt grunnlag skulle vært sparket. Syns du virkelig det er rett at skattebetalerene skal gi deg lønn fordi du må komme deg etter brystforstørrelse? Man bruker ferien sin på å komme seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man får pinex forte eller paralgin forte.

Og ved brystforstørrelse får man vanligvis ikke sykemelding, som nevnt over, men ved enkelte andre kosmetiske inngrep får man sykemelding (så å si at man aldri får det, er helt feil.)

Anonym poster: 6ce172390418c2cef1c160376c11a13c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...