Gå til innhold

Luftveisproblemer?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer sikkert til å høres ut som en hypokonder med tanke på det jeg nå skal skrive, men jeg føler bare for å få det litt ut.

Jeg vet jeg bare kan stikke til legen med dette, men en ting er at jeg ikke liker å dra til legen, en annen er at jeg ikke føler det er alvorlig nok til å stikke til legen for.

Det som er, er at jeg begynner å tro det kanskje er noe galt med luftveiene mine. Rundt mars i fjor hadde jeg lungebetennelse, og etter min mening har ikke ting vært som de skal i ettertid. Det er ikke MYE, liksom, men det er noen få ting jeg legger merke til. F.eks. når jeg går i oppoverbakker, jeg vet det er vanlig å bli sliten og puste tyngre da, men det er skikkelig tungt å puste. Det er som om lungene mine ikke tar opp nok oksygen. Jeg peser omtrent jo. En annen ting er at jeg etter å ha gått ute i kulda f.eks., i de oppoverbakkene jeg må gå hver dag, får vondt i lungene. Jeg begynner å hoste, og det gjør rett og slett vondt. Jeg ble forkjølet rundt 1 desember 2012, og jeg har fortsatt noe rusk i halsen. Hadde vond hoste fra 1 desember til omtrent nyttår. Vet det er mange som er syke på vinterstid, altså, men jeg er litt todelt. En del av meg overdramatiserer kanskje det hele, mens en annen del sier "pytt, ikke noe å bry seg om". Hjelper heller ikke at moren min tror jeg er dødssyk bare jeg hoster litt heller.. Har lovt henne å dra til legen, men som sagt, jeg liker ikke legebesøk.

Noen andre som opplever det samme? Jeg kan jo også legge til at jeg er en 19 år gammel jente, kondisen er vel så som så, det kan sikkert forbedres. Jeg er ikke overvektig, jeg røyker ikke (sluttet 10 september 2012 etter av-og-på-røyking i ca ett år).

Jeg bodde forresten for et par år siden i en kjellerleilighet hvor det var mugg. Aner ikke hvor lenge det var mugg der. Her jeg bor nå har det også vært litt mugg og sopp. Ikke like mye som det forrige stedet, men ja.

Føler på en måte at dette bare er småtterier, men måtte bare få det ut, og få høre andres meninger! :)

Sorry for at det ble langt innlegg.

Håper noen kan gi meg et eller annet svar.

Takk :)

Anonym poster: bd9ff49bc486b171d17d5986c8064ed9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ved allergi på muggsopp så kan man bli syk, ikke bare i luftveiene, men mange andre symptomer også.

Kanskje har du astma? Er veldig greit å få det sjekket. De kan sjekke det ved spirometri, ved at du blåser inn et rør som datamaskinen leser av.

Anonym poster: 19b0224b8000caab094d1fadb6659402

AnonymBruker
Skrevet

Siden dette påvirker deg hver dag, så ville jeg tatt en tur til legen. Ikke verre enn det. Folk drar til legen for mindre (:

Anonym poster: def4c6715016b113205ae20b4d0ae932

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...