Gjest LadyX Skrevet 12. mars 2004 #1 Skrevet 12. mars 2004 Hvorfor kommer det røde prikker nedentil etter jeg har barbert meg? Hvor ofte bør man barbere seg?
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #2 Skrevet 12. mars 2004 fordi du "river opp" huden og så kommer det bakterier i.. Du må barbere deg ofte, minst annenhver dag, slik at huden blir herdet og ikke "rives opp". Da skal du i prinsippet unngå røde prikker. Men det må følges opp hele tiden altså, ellers er det bare å starte på nytt..
Gjest Moonshadow Skrevet 13. mars 2004 #4 Skrevet 13. mars 2004 Det funker faktisk å rense med klorhexedin eller pyrisept etter du har barbert deg.
Pusekatt Skrevet 13. mars 2004 #5 Skrevet 13. mars 2004 Smør et tynt lag med hydrokortisonsalve på for å bli kvitt de røde nuppene.
Gjest Seleena Skrevet 13. mars 2004 #6 Skrevet 13. mars 2004 Hvorfor kommer det røde prikker nedentil etter jeg har barbert meg? Hvor ofte bør man barbere seg? For det første; ikkje for å vere vanskeleg, men er ikkje dette posta feil ? For det andre vil eg oppfordre seg til å enten å barbere deg i badekaret i godt varmt vatn, eller første bade i badekaret, reist deg opp og smør på babyolje blanda med barberskum (mannlig barberskum er best), barber i veg og legg deg ned i karet igjen. Då "døyver" du dei raude prikkane med det varme vatnet. Om du ikkje har badekar, dysj først så barber for å så smøre på med aloe vera over natta. Husk å ha skarp høvel. Må du dra hardt over håret, er den ikkje skarp nok. Ikkje barber oppover eller til siden, men nedover og inn.
Gjest dolly73 Skrevet 13. mars 2004 #7 Skrevet 13. mars 2004 Det skjedde alltid med meg også da jeg brukte barberhøvvel. Og det gav seg heller ikke. Men det gjorde det derimot da jeg begynte å bruke enten barbermaskin eller hårfjerningskrem.
Gjest Gjest-k43 Skrevet 13. mars 2004 #8 Skrevet 13. mars 2004 - Jo fordi dem er lei av å få røde nupper i ansiktet. Lytt til erfarne fjellfolk heter det, og slik er det med barbering også. Fordel med barbermaskin er: a) Mer skånsom mot huden. Tilnærmet null fare for rifter og irritasjon B) Hårene kuttes "rundere" noe som gjør at det stikker litt mindre når det vokser ut. Men skal du på død og liv bruke høvel så: a) Varm opp huden i badet eller dusj B) Bruk mild barberskum eller olje c) Barber med skarp høvel og med hårene. Og til slutt - Ikke tørk høvellen i håndkle. Det sløver høvellen. Høvellene er rustfri så bare rist av og la den tørke. Siste råd. Det kan være lurt å gå litt gradvis frem. Klipp det kortere og kortere inntil du har fått den "frisyren" du selv ønsker. Lykke til !
Gjest bamsemums Skrevet 13. mars 2004 #9 Skrevet 13. mars 2004 du kan bruke brulidine, fåes kjøpt på apoteket...... gjør underverker!
pusur Skrevet 14. mars 2004 #10 Skrevet 14. mars 2004 Bruk ansiktsvann på rett etter du har barbert eller nappet, det tetter porene med en gang og det blir ikke røde prikker. Det funker for meg i allefall :-) (og typen min og veninna mi)
Gjest tine Skrevet 15. mars 2004 #11 Skrevet 15. mars 2004 Etter jeg har shavet smører jeg huden inn med Aloe Vera eller babyolje. Det fungerer kjempebra.
Fru Blå Skrevet 15. mars 2004 #12 Skrevet 15. mars 2004 Jeg gjentar mye av det dere andre sier.. Dette er noen gode tips jeg har snappet opp: Bruk skarp barberblad (det er best når den er ny). Skal du bruke brukt barberblad sørg for at den ligger på en tørr ren plass. Myk opp huden du skal barbere med varmt vann i noen minutter. Bruk mild barberskum/gele. Begynn med ett lite område i gangen, barber med hårene. Jeg barberer meg 1-2 ganger i uka, og synes det fungerer greit. I tillegg til å barbere med hårene jukser jeg litt med å ta høvelen litt på skrå slik at jeg får det helt glatt. Jeg får bare røde nupper hvis jeg bruker et sløvt barberblad. Etter barbering bruker jeg babyolje. Nå har jeg også kjøpt den nye kremen som det er reklame på tv for, som skal få hårene til å vokse senere. Spennende å se om den funker!
Bentebent Skrevet 15. mars 2004 #13 Skrevet 15. mars 2004 Nå har jeg også kjøpt den nye kremen som det er reklame på tv for, som skal få hårene til å vokse senere. Spennende å se om den funker! Hvilken krem er det? Hva heter den?
Fru Blå Skrevet 15. mars 2004 #14 Skrevet 15. mars 2004 Den heter Natusan, Hair minimising, Body lotion. Hadde vært kjekkt hvis den virkelig fungerer slik de sier.
Pusebaby Skrevet 16. mars 2004 #15 Skrevet 16. mars 2004 Det viktigste er å bruke goood tid og at man har dusja eller bada først.. åsså er det lurt å avslutte med aloe vera krem og babyolje og la huden få puste litt..
Gjest GreenSky Skrevet 16. mars 2004 #16 Skrevet 16. mars 2004 Jeg har prøvd absolutt alle tenkelige råd for å unngå røde prikker der nede. Men får det likevel samme fa***. Noen har vel bare mer sensitiv hud en andre, går jeg ut i fra. Derfor har jeg gitt opp, og klipper i stedet. Vurderer å prøve voksing på en salong, men jeg er litt pinglete.
Piglet Skrevet 16. mars 2004 #17 Skrevet 16. mars 2004 Her i DK er det noe som heter Valcrema som hjelper mot røde prikker. Smør på jevnlig etter barbering. Det hjelper bra. Piglet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå