Gå til innhold

Hvordan fortelle noen at de stinker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bekjent som lukter virkelig ille armsvette. Det lukter gammel, sur svette, og det er et mareritt å oppholde seg i nærheten av ham.

Dette begynner å bli et problem, da vi har felles hobby og man har ikke noe valg annet enn å måtte omgåes denne personen.

Er det noen som har en måte man kan fortelle dette på, uten at det blir tatt ille opp?

Anonym poster: 0e6146ab6700c26d7d1966d0fff318a2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. kjøp klesklype 2. sett den på nesen 3. problem løst uten å si et ord

Anonym poster: 6b06a6acc95e4652916299413b6619b4

• Liker 10
Skrevet

Jeg ville sagt det rett ut, men på en pen og forsiktig måte. Begynn for all del ikke å trekke det ut i langdrag og forklare og unnskylde deg i det vide og det brede i en halvtime etterpå. Ta det opp som om det er en filleting.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Gjør så godt jeg kan da, men det bare stinker av meg, aner ikke hvorfor.

Anonym poster: 107c9717a6a1dfa9a71a1b160040db86

Endret av MissStiles
  • Liker 2
Skrevet

du sier: fy som du stinker, dusjer du ikke og bruker deo?

da er du kvitt problemet en gang for alle.

Disse forsiktige hintene kan gjøre til at personen tror det ikke er så farlig, så da fortsetter han å stinke.

AnonymBruker
Skrevet (endret)

Men hvordan sier man sånt på en pen måte? "Du, jeg sliter litt med din sterke kroppslukt, tror du du kunne ha vært brydd med å bruke litt såpe, vann og deo...?"

Endret av MissStiles
AnonymBruker
Skrevet

...en annen ting er at jeg ikke fatter at man ikke kjenner lukten selv! Unge mennesket...uff...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så feig så jeg tror jeg aldri hadde klart å si fra, men om jeg skulle sagt fra så tror jeg jeg hadde prøvd å gjøre det sånn at når jeg stod ved siden av han så hadde jeg først vist at jeg lukta "noe", og så sagt forsiktig "eh du, sorry at jeg sier det, men jeg tror du lukter litt svette altså".

Anonym poster: 9b9f31bb145f0a55c84b65bfb3e492dc

Gjest rfsefef
Skrevet

bare brekk isen å si " faen du stinker, seriøst, tenkt å begynne å dusje oftere?! :P hehe...." Du er jo bare en god venn som sier ifra og ikke lar vennen din gå rundt å stinke!

Skrevet

Må omgås med en som lukter sånn som du beskriver, det er så ille at jeg må lufte, lukta sitter i hele huset og jeg måtte kaste sofaputene!!!! Vi har prøvd å si fra flere ganger, uten hell...

AnonymBruker
Skrevet

...en annen ting er at jeg ikke fatter at man ikke kjenner lukten selv! Unge mennesket...uff...

Sikkert vant til det og tror det skal være sånn. For mine brødre var dette å bruke en mandig deo (Jean Paul, Hugo Boss, Diesel osv) en del av det å bli mann, og de brukte sikkert deodorant og barbersaker lenge før de strengt tatt trengte det. Men ikke alle tenker slik, og vokser sammen med lukta rett og slett.

Jeg husker en venninne av meg fortalte at de hadde en i klassen (siste året på barneskolen faktisk) som luktet så jævli at til bursdagen ble det spleiset på deodorant og parfyme til han. Han tok hintet etterhvert, for først kunne de kjenne litt eim av svettelukt gjennom parfymen, men etterhvert ble det bedre og han skjønte nok at han måtte dusje oftere også.

Skrevet

Jeg ville spurt: Tror du at du får dæg kvinnfolk når du stinke sånn?

AnonymBruker
Skrevet

Må omgås med en som lukter sånn som du beskriver, det er så ille at jeg må lufte, lukta sitter i hele huset og jeg måtte kaste sofaputene!!!! Vi har prøvd å si fra flere ganger, uten hell...

What, seriøst?? Og så hjelper det ikke å si fra? Da tror jeg ikke at jeg hadde orka å omgåes dette mennesket mer.

Hva med å kjøpe en mandig dusjssåpe, en skikkelig deodorant + aliminiumklorid på apoteket og be han bruke det hver dag?? (aliminiukloriden må brukes etter anvisning selvsagt). Og be han klippe armhulehårene så korte som mulig og begynne å innføre en armhulevask hver ettermiddag!

AnonymBruker
Skrevet

bare brekk isen å si " faen du stinker, seriøst, tenkt å begynne å dusje oftere?! :P hehe...." Du er jo bare en god venn som sier ifra og ikke lar vennen din gå rundt å stinke!

Jeg er ingen nær venn, og syns ikke jeg burde være den som skulle si noe. Men han har flere venner - stusser litt over at ikke de sier noe. Tror jeg ville ha foretrukket å få visst dette av en nær meg og ikke en litt perifer bekjent...

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er samme personen...`? :)

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo si noe som: "kjenner problemet, men så begynte jeg med "den og den" deodoranten. Det funket for meg! Bare et tips ;)"

Anonym poster: 3e685e9d6da61ff6d507487736cef652

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

MissStiles, mod

Skrevet

Si at rommet lukter vondt. Så sier du i en lattermild stemme "Hmm, håper ikke det kommer fra meg!" - og lukter deg selv under armen.

Forhåpentligvis gjør vedkommende det samme.

• Liker 7
Skrevet

Kanskje det er samme personen...`? :)

Begynte et øyeblikk å lure :P

Skrevet

What, seriøst?? Og så hjelper det ikke å si fra? Da tror jeg ikke at jeg hadde orka å omgåes dette mennesket mer.

Hva med å kjøpe en mandig dusjssåpe, en skikkelig deodorant + aliminiumklorid på apoteket og be han bruke det hver dag?? (aliminiukloriden må brukes etter anvisning selvsagt). Og be han klippe armhulehårene så korte som mulig og begynne å innføre en armhulevask hver ettermiddag!

Forsåvidt gode ideer, men ingenting biter på, beskjeden synker ikke inn.. Dette er en person vi MÅ forholde oss til, så det er bare å tenne duftlys og vaske og lufte etterpå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...