Gå til innhold

Timeshare ved Anfi Del Mar...

Gjest Mayamor

Anbefalte innlegg

Gjest Mayamor

Noen som vet noe om dette prosjektet...:

http://www.anfidelmar.com/

Noen jeg kjenner er på Gran Canari nå og lurer på å gå inn i dette prosjektet...

Noen som har positive eller negative opplysninger om dette...?

Personlig er jeg meget skeptisk til time-share...

Ser for meg at det bare er lureri...

Takker for innspill...

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter alle disse sakene som har vært oppe i media angående timeshare og folk som har blitt lurt trill rundt, så skulle man tro at folk hadde lært noe.

Be dine venner om å holde seg laaaaaaaaaang unna alt som heter timeshare.

Ønsker man bolig i utlandet så kjøper man hus eller leilighet hvis man har råd til det. Ellers så får man leie. Alt er bedre enn timeshare.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva som er opplegget - men lureri er det ihvertfall

Har alltid lurt på hvorfor timeshare ikke finnes i Norge, det er vel en grunn til det.

Tror det er slik at man må betale en engangs sum for å få bruke en leglighet 1-2 uker i året. Ja det er luksus, men hvis engangs summen er på 100 000 kr så kan man få mange ferie turer for det da.

selvom du får bo gratis eller billig de første gangen du er der må du jo betale flybilletten i tillegg. I mange tilfeller har man en fast uke i året si første uka i oktober hvert år - og det kan være vanskelig å bytte uke med noen andre. Dersom man må dra en spesiell uke kan flybilletten bli veldig dyr.

Har aldri skjønt hvorfor man har lyst til å dra på ferie samme sted 10 år på rad jeg da, men for de som ønsker det så er jo Time share et dårlig alternativ.

Noen har jo blitt sinnsykt rike på dette da, selger en del av en leglighet for 100 000 kr. Hver leglighet har 52 deler. Så er det vel 800 legligheter der eller noe

100 000* 52*800 blir en fin sum det :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Svarer en gang til da, siden en eller annen moderator har slettet hele innlegget mitt.

Det går fint an å kjøpe slike leiligheter her hjemme for en billig penge. Søk på nettet, og de finner slike leiligheter overalt. Det er ganske mange som ønsker å kvitte seg med leilighetene, og da er det jo fint at en kan få en slik leilighet til en billigere penge enn på stedet. Der er det jo en selger som skal ha provisjon + sjefene der igjen.

La med en liste til en som selger slike leiligheter, men det var vel derfor de slettet innlegget. Jeg har ikke selv en slik leilighet, men vi lurte på å kjøpe en gang, men det ble for dyrt med tanke på at vi er to studenter. Jeg tror nok dette er noe av det mest seriøse time share jeg har vært ute for, og det er et veldig flott anlegg. Men prisene er mye høyere på stedet som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen vi kjenner har sånn leilighet der hvert år i tre uker på vinteren. De har aldri hatt problemer og storkoser seg i sin luksus kåk der. Tror de har reist dit fast i fem år nå, minst. Det er på anfi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og stefaren min har hatt leilighet der siden 96 og er kjempe fornøyd! De har vært der hvert år siden! Vi kom akkurat igjen derfra sist lørdag og jeg ville så gjerne vært lenger! Der har de også et bra byttesystem, vi byttet til oss en uke i Canada! Mamma og de har nå penthouse leilighet på Anfi og den har de en uke! Dyrt nok, men hvis de vil være lengre kan de bytte inn i mindre leilighet og få 4 uker..Ja, jeg er skeptisk til timeshare, men Anfi vet jeg er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor og Stefar har hatt timeshare siden -88.

Det har fungert kjempebra. De er "medlem" i en stor organisasjon, og får årlig (?) en stor katalog med tilbud om å "bytte" med andre eiere dvs feks. sine 2 uker på Lanzarote mot 1 ukes seilas på luksusseilebåt.

Prisene varierer etter sted/størrelse/type. De gangene de har byttet så betalte de en sum til org. (ikke så dyrt) og så dro de på seilebåt 1 uke eller til et helt annet sted en deres.

De kan også spare ukene sine, mot et beløp (tror også det er forbehold mot at de får leid det ut) og heller ta 4 uker neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Tusen hjertelig takk for innspill... :blomst:

Det jeg synes er rart - er at jeg annser de som jeg kjenner som oppegående mennesker.

Noe jeg velger å tro at alle som kjøper seg en andel i timeshare gjør...

Nå har de imidlertid kjøpt seg en andel.

De måtte ut med 250 000,- for å kunne bruke en luksusleilighet for 6 personer 1 uke i året... :o

De kan betale for flere uker etc...

Nå ble de glade for positive tilbakemeldinger om dette prosjektet...

Jeg er fremdeles skeptisk jeg... :oops:

Men de lurer forstatt på:

* Hva har andre måttet betale?

* Når gikk de inn i prosjektet?

* Hvor lenge kan de benytte seg av leiligheten hvert år?

* Hvor mange år gjelder "tilbudet" (10-20-30-?år...)?

* Hvor store ekstra kostnader pr. år?

* Andre ekstra kostnader de ikke ble opplyst om?

* Hvor lett er det å kommunisere med selskapet?

Takker fremdeles for innspill. :bukke:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har snakket med mamma og her er noen svar!

* Hva har andre måttet betale?

Penthouse (nå for tiden) til 8 pers. ca. 500 000kr

* Når gikk de inn i prosjektet?

April 1996

* Hvor lenge kan de benytte seg av leiligheten hvert år?

Den uken man kjøper

* Hvor mange år gjelder "tilbudet" (10-20-30-?år...)?

Ingen begrensning, dine barn arver deg..

* Hvor store ekstra kostnader pr. år?

Kun vedlikeholdsavgift, varierer pga str. på leilighet, ca. 2500(4 pers.)

* Andre ekstra kostnader de ikke ble opplyst om?

Nei...

* Hvor lett er det å kommunisere med selskapet?

Ikke noe problem har mamma og stefar hatt..

Bare spør mer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
Gjest Anonymous

Liten leilighet en uke koster nå 150 - 160 000. på anfi del mar.

Vedlikehold kr 4000,- pr år.

4000 x 52 uker blir kr 208 000,- i vedlikehold for EN leilighet pr år. ????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leola

Man velger heldigvis selv hva man vil bruke pengene på.

Men å betale flere hundre tusen for å benytte en leilighet en uke pr. år høre helt vanvittig ut i mine ører.

Da hadde jeg heller spart/lånt litt til og enten kjøpt meg hytte i Norge eller leilighet sydover ... Eller aller helst brukt penger på å reise på ferie akkurat dit jeg ville - akkurat når jeg ville...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

Det er mange som selger slike andeler for tiden, og de kunne fått samme leilighet her hjemme til halve prisen. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

For meg er det uforståelig å ville betale flere hundre tusen for tilgang til en leilighet en gang i året. I tillegg til en vedlikeholdskostnad. Kunne brukt de pengene til ganske mange ferieturer!!! Må jo i tillegg betale flybilleter nedover! Når jeg har reist til Gran Canaria el.l. har jeg betalt 2-3000kr for to uker uspesifisert. De gangene bosted har vært avgjørende har jeg betalt 5-6000 for to uker for å få bo der jeg ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Folk bruker stadig mer penger på hytte med leilighetstandard, dyre båter osv. for å tilrettelegge feriene maksimalt. Ironien er at de har stadig mindre fritid til å bruke luksusen.

(avisartikler i det siste, har ikke link).

Takke meg til å betale feriereiser ukesvis med leid luksushytte/-hus, fremfor å eie noe selv som bare blir brukt få uker i året (tenker da likegjerne på norske "hyttepalass" til et par mill.)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur jeg heller ville ha satset på å ha kjøpt jeg da,,

familien til ei vennine av meg har det, (i nærheten av alicante)... da har man jo full råderett over boligen og kan reise når man vil..

er vel sånn vaktmester ordning der... ellers så passer de fastboende naboene på boligen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hilde K S

De som selger slike leiligheter må jo bli spinnrike. Det er 52 uker i et år, solgt for 250.000,- pr uke, det er 130.000.000,- for en liten leilighet.

For 250.000,- kan man reise på ferier for kr 12.500,- pr år de neste 20 årene. For 12.500 får man en toukers sydentur.

Lønnsomt? Ja. uten tvil, men for hvem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Lønnsomt? Ja. uten tvil, men for hvem?

WOW! Høres rått ut med 130 millioner! Og som en annen sa; 4000 kroner året for vedlikehold...Kan pusse opp alt hvert eneste år da! Men blir det gjort? Neppe.

Holder en knapp på å kjøpe vanlige men heller dyrere feriereiser for hvert år i steden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen som angrer seg DYPT på time-share. Har blitt lovet penger tilbake, men må istedet betale masse saksomkostninger til bogus-advokater som ikke svarer når man ringer dem. Eller sekretæren (eller den som utgir seg for det) snakker bare spansk og ikke engelsk, etc.

Jeg ville holdt meg LANGT unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Enig med Hilde K S! Kjenner noen som gikk på time share. Greit - de har en uke i året i flott leilighet, og joda, de kan bytte desstinasjon. MEN: foruten inngangspengene, er det en bruksavgift, og det er bytteavgift. Det blir ikke din leilighet - du kan ikke sette igjen ting der, feks.

Jeg ser ikke at en pakketur med fly&opphold ikke blir billigere når man regner renter av innskuddet???? og jeg ser heller ikke hva fordelen med time share kontra leie seg for hver gang (enten som pakketur eller leie og kjøpe flybilett) ?????

Kan noen forklare meg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...