Gå til innhold

Angrepille

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har tatt angrepille før? Hadde sex i går uten kondom, er kanskje lurt å ta en angrepille.. Erfaringer?

Anonym poster: 67e8efb550311d6670e454376bbe93ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt angrepille en gang. Merket ingenting. Ingen smerter, intet.

AnonymBruker
Skrevet

Tatt angrepille to ganger.. begge gangene ble mensen litt rar. Ellers merket jeg ingenting :)

Men ja, alltid lurt å ta angrepille hvis du ikke ønsker å bli gravid.

Anonym poster: 1ee0cc25ad4673292b384bf44e5ed59e

AnonymBruker
Skrevet

Har tatt angrepille en gang. Merket ingenting. Ingen smerter, intet.

Samme her, hadde absolutt ingen bivirkninger som jeg merket. En annen gang jeg tok den, derimot, blødde som et svin i 2 uker og trodde jeg hadde sponatabortert eller noe. Var visst bare mensen som ble "litt" forstyrret, grøss!

Anonym poster: 7ca4d3122b475e3a446cb35a52c40d7e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt angrepille 1 gang før.. Jeg ble kjempe kvalm og kastet opp.. Måtte derfor ta en ny.. Den også ble jeg skikkelig kvalm av, men kastet heldigvis ikke opp.. Var kvalm i 2 dager..

Anonym poster: 11622540136e0ec51625e86b585b1ab4

Skrevet

Har tatt angrepille to ganger. Første gangen merket jeg lite, annet enn en litt kraftigere mens enn vanlig. Den varte vel et par dager lengre enn vanlig, også.

Andre gangen merket jeg ingenting. Ikke så rart, kanskje, siden jeg fikk positiv test noen uker senere. =P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har tatt angrepille to ganger. Første gangen merket jeg lite, annet enn en litt kraftigere mens enn vanlig. Den varte vel et par dager lengre enn vanlig, også.

Andre gangen merket jeg ingenting. Ikke så rart, kanskje, siden jeg fikk positiv test noen uker senere. =P

Så den virket ikke og du ble gravid??

AnonymBruker
Skrevet

Angrepillen har en feilprosent på ca 20-30% dersom man tar den første timene etter samleiet, denne stiger gradvis til nærmere 50% dersom man tar den etter 72 timer.

Jeg har tatt den en gang, ble litt kvalm og trøtt, sov noen timer og merket ikke noe til det etter det.

Anonym poster: 6f8974000ccc906ed53a4f80f6cc34d5

Skrevet

En angrepille forhindrer bare graviditet i 60-70% av tilfellene, tatt etter eggløsning har den i følge en del undersøkelser ingen effekt. Sannsynligheten for graviditet dersom man treffer på eggløsning er bare 25%, så det skal jo litt til å "treffe" uansett. Uansett er det jo bedre å ta angrepillen enn å ikke gjøre det.

Enkelte opplever syklusforstyrrelser, men de fleste merker lite til pillen.

Husk å bestille time hos fastlegen for sjekk av kjønnssykdommer om noen måneder, det finnes værre konsekvenser av ubeskyttet sex enn en graviditet.

• Liker 1
Skrevet

Jepp.

Begge ble tatt korrekt, andre gangen gikk det faktisk kortere tid fra samleie, til jeg tok pillen. Sier ikke at det ikke er vits i å ta pillen, altså, det er jo uansett større sannsynlighet for at du blir gravid uten å ta den.

Men det er greit å være klar over at den ikke gir noen garanti.

AnonymBruker
Skrevet

Ta for all del en agrepille , og bruk kondom neste gang!

Anonym poster: c312291d833d7191f1af3269f5652583

• Liker 3
Skrevet

Jeg tok i dag, ble litt svimmel men det gikk fort over. Tok en for fem år siden og da opplevde jeg også bare å bli svimmel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må se å få kjøpt meg angrepille i morgen.. Da tar jeg den 48 timer etter.. Neste gang: kondom!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt den én gang (er egentlig nazi på prevensjon, men den gangen skjedde det en feil) og merket ingenting. Men den funket ikke heller, så det var kanskje derfor jeg ikke merket noe? Jeg visste ikke da hvor lite virksom den faktisk er, synes det burde vært opplyst bedre slik at ingen satser på angrepillen som eneste prevensjon...

Anonym poster: 4e76b6e2f260a1f7929589e345d01e79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt den én gang (er egentlig nazi på prevensjon, men den gangen skjedde det en feil) og merket ingenting. Men den funket ikke heller, så det var kanskje derfor jeg ikke merket noe? Jeg visste ikke da hvor lite virksom den faktisk er, synes det burde vært opplyst bedre slik at ingen satser på angrepillen som eneste prevensjon...

Anonym poster: 4e76b6e2f260a1f7929589e345d01e79

Ble du gravid?

Anonym poster: c5e467067f9577d8656ee09465b170c0

AnonymBruker
Skrevet

Nå ble jeg veldig nervøs.. :/ Første gangen jeg tok angrepille tok jeg den nesten rett etter samleiet.. Men denne gangen tok jeg den over 48 h etterpå.. Og etter det jeg leser på denne tråden er jeg veldig nervøs nå..

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tatt angrepille, men er det ikke slik at hvor flere ganger du tar angrepille hvor mindre virkning har den? Eller er dette bare en gammel myte for å få jenter til å ikke bruke dette som en prevensjonsmetode? Vi fikk hvert fall høre av helsesøster på ungdomskolen for lenge siden at for hver gang man tok angrepille var det litt større sjanse for å bli gravid?

Anonym poster: e80d050e612c4a34387cf571607dbb6a

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg har tatt angrepille kanskje 5 ganger, merket ingenting i forbindelse med det.

Skrevet

En angrepille er en p-pille med ekstra høyt hormoninnhold, så mulige bivirkninger vil være av samme type som andre hormonrelaterte plager - syklustrøbbel, kvalme etc., og vil variere veldig fra person til person. Jeg har prøvd Norlevo én gang, kan ikke huske at jeg fikk så mye bivirkninger, men det er ganske lenge siden. Uansett, informasjonen på nett er litt utydelig ift. sikkerheten (utover det at jo tidligere, jo bedre). Nettdoktor (http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/angrepillen.php) sier at angrepillen både hindrer eggløsning og hindrer et eventuelt befruktet egg i å utvikle seg/feste seg, altså det samme som vanlige p-piller gjør. På Norlevos egne sider (http://www.norlevo.no/Om-Norlevo) er de mye vagere, og skriver bare at den viktigste mekanismen antas å være at den hindrer eggløsning. Men dette er jo en produsentside, da, så de er nok ekstra forsiktige i uttalelsene sine for å ha sitt på det tørre... Det finnes en type til, Postinor, som de har på Boots apotek: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1516993&ref=search - her står det ihvertfall at den kan tas når som helst i menssyklusen.

Vet ikke om dette var noe særlig oppklarende - men det er ihvertfall bedre å ta pillen enn å gjøre ingenting! Og husk at utvalget på KG neppe er representativt for befolkningen - jeg tror ikke du burde være alt for nervøs selv om det var et par stykker her som ble gravide allikevel. Lykke til, og husk kondom neste gang:)

AnonymBruker
Skrevet

En angrepille er en p-pille med ekstra høyt hormoninnhold, så mulige bivirkninger vil være av samme type som andre hormonrelaterte plager - syklustrøbbel, kvalme etc., og vil variere veldig fra person til person. Jeg har prøvd Norlevo én gang, kan ikke huske at jeg fikk så mye bivirkninger, men det er ganske lenge siden. Uansett, informasjonen på nett er litt utydelig ift. sikkerheten (utover det at jo tidligere, jo bedre). Nettdoktor (http://www.nettdoktor.no/helseraad/fakta/angrepillen.php) sier at angrepillen både hindrer eggløsning og hindrer et eventuelt befruktet egg i å utvikle seg/feste seg, altså det samme som vanlige p-piller gjør. På Norlevos egne sider (http://www.norlevo.no/Om-Norlevo) er de mye vagere, og skriver bare at den viktigste mekanismen antas å være at den hindrer eggløsning. Men dette er jo en produsentside, da, så de er nok ekstra forsiktige i uttalelsene sine for å ha sitt på det tørre... Det finnes en type til, Postinor, som de har på Boots apotek: https://www.boots.no/butikk/s/products/view.html?p=1516993&ref=search - her står det ihvertfall at den kan tas når som helst i menssyklusen.

Vet ikke om dette var noe særlig oppklarende - men det er ihvertfall bedre å ta pillen enn å gjøre ingenting! Og husk at utvalget på KG neppe er representativt for befolkningen - jeg tror ikke du burde være alt for nervøs selv om det var et par stykker her som ble gravide allikevel. Lykke til, og husk kondom neste gang:)

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...