Gå til innhold

Vokser jomfruhinnen tilbake igjen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så veldig erfaren og har hatt veldig lite sex.. Hadde sex for 2 år siden og ikke lenge før det debuterte jeg.. I går hadde jeg sex igjen. Det gjorde egentlig bare vondt og da jeg gikk på do etterpå så jeg at jeg hadde blødd.. Er det sånn at jomfruhinnen vokser tilbake hvis du ikke har sex jevnlig etter at du har debutert..?

Anonym poster: ff9545d3ef554e50a1ef070f79380377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man mister jo ikke jomfruhinnen. Den er der hele tiden, men når den først utvides så tror jeg den holder seg sånn. Men for meg gjorde det vondt de 3 første gangene (blødde ikke noen av gangene da), men etter det har det gått fint selv om det har gått et år mellom jeg har hatt sex.

Anonym poster: fa72f561f1d2db79702750a541998027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinne? Er det ikkje ei sylinderforma samling av musklar som frå starten av er trong å penetrera?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hinne? Er det ikkje ei sylinderforma samling av musklar som frå starten av er trong å penetrera?

Ikke muskler nei. Da hadde det vært ganske så kjipt når legen måtte klippe opp siste del av hos meg gitt.

Men det er heller ikke ei hinne nei, selv om navnet høres sånn ut ;)

Anonym poster: c5e7d54d6f40ffe94870c4f3416207a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke muskler nei. Da hadde det vært ganske så kjipt når legen måtte klippe opp siste del av hos meg gitt.

Men det er heller ikke ei hinne nei, selv om navnet høres sånn ut ;)

Anonym poster: c5e7d54d6f40ffe94870c4f3416207a6

Riktig. Det er en hudfold :)

Anonym poster: fa72f561f1d2db79702750a541998027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når den først er utvidet, kan den ikke "vokse tilbake" igjen?

Hvor blir det av hudfoldene når den utvides?

Anonym poster: 3953f055f35385487c18fec834696fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så når den først er utvidet, kan den ikke "vokse tilbake" igjen?

Hvor blir det av hudfoldene når den utvides?

Anonym poster: 3953f055f35385487c18fec834696fdd

Tatt fra ung.no:

Jomfruhinnen er en liten hudfold like innenfor skjedeåpningen og den dekker en del av denne åpningen. Det må være litt størrelse på det som trenger inn (som en penis ved samleie) for at denne sammenvokste hinnen skal bli helt borte eller åpnet. Det vil være rester av hinnen langs skjedeveggen videre etter at den er "åpnet". Det kan være litt vondt eller ubehagelig og blø litt når den åpnes.

Du kan prøve å selv se etter om jomfruhinnen din har sprukket. Dette kan du gjøre ved å sette deg på huk og se i et speil om du kan se noen flik/del av en hinne som delvis stenger inngangen til skjeden. Det er ikke alltid så lett å se, men du kan prøve.

Hvis du forsøker å ta to fingre inn, og greier det, eller greier å bruke en av de to største tampongene, vil nok det si at det meste av jomfruhinnen er borte.

Anonym poster: fa72f561f1d2db79702750a541998027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nei, den vokser ikke tilbake..

hilsen AB over

Anonym poster: fa72f561f1d2db79702750a541998027

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fra ung.no må tas med en solid klype salt vel? Når de sier at du kan se om ei jente er jomfru eller ei, så er man jo åpenbart på bærtur. Hvorvidt ei jente er jomfru er like synlig som hvorvidt en gutt er det. De eneste gangen det er mulig er de sjeldne tilfellene hvor slimvevet (som «jomfruhinnen» faktisk er) faktisk dekker hele åpningen. Isåfall slipper ikke menstruasjonsblod ut heller. De første gangene man putter noe inn der så er det eneste som skjer at man faktisk bare strekker ut slimvevet. Hvordan dette føles i praksis er høyst individuelt, og de med tykkere slimvev vil naturlig nok være de som er mest utsatt for smerter. De fleste jenter blør ikke når man utvider slimvevet, og de som blør gjør det nesten utelukkende aldri fordi slimvevet har sprukket. Typisk er man ikke opphisset nok, anspent, nervøs eller rett og slett ikke våt nok. Det kan like gjerne skje den 10. gangen man har sex, som den 1.

Ikke at jeg har lest denne selv, men her har man hva RFSU mener om saken:

http://www.rfsu.se/s...on/Slidkransen/

Det finnes PDF-er helt på slutten, og de leste jeg en gang i tiden. For de som sliter med å lese svensk så har vi engelsk versjon her:

http://www.rfsu.se/B...?epslanguage=sv

Jeg har mer tro på det som står der, enn hva ung.no mener for å si det sånn :)

Redigering:

Men konklusjonen er jo det samme da. Det er ingenting som vokser tilbake.

Endret av CutieMe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jomfruhinna - en av de mest patetiske mytene som finnes i samfunnet. Det eksisterer ingen hinne!

Anonym poster: 0f14cfb9ab377a1cb520fccf476134de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når den først er tatt, så er den tatt.. Grunnen til at jeg lurer er at jeg hadde blødd og det skjønner jeg ikke hvorfor jeg gjorde.. Jeg har hatt mensen..

Anonym poster: ff9545d3ef554e50a1ef070f79380377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så når den først er tatt, så er den tatt.. Grunnen til at jeg lurer er at jeg hadde blødd og det skjønner jeg ikke hvorfor jeg gjorde.. Jeg har hatt mensen..

Anonym poster: ff9545d3ef554e50a1ef070f79380377

Er den du har hatt sex med nå en ny partner? :) Kan være at penisen er større, og strekker deg ut mer?

Jeg over her som måtte klippe, men det var faktisk ikke før med ny partner.

Eller at dere har brukt annen stilling sånn at penis har hatt en annen vinkel inn i deg, og dermed strukket litt mere på åpningen din?

Og selv om jomfruhinna ikke vokser til igjen, så kan det tenkes at selve åpningen din har blitt litt trang igjen når du ikke har hatt sex på 2 år. Den trenger å strekkes :)

Anonym poster: c5e7d54d6f40ffe94870c4f3416207a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samboeren blødde de første gangene vi hadde sex. Kanskje de fem seks første gangene. Så gikk det over.

Anonym poster: 15a0c8f85ba4c2e2584556c2042537d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle de andre her sier, det finnes ingen hinne.

Grunnen til at du blødde er nok så enkel som at du har fått en rift under samleiet. Det skjer og er helt ufarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...