Gå til innhold

Dine beste tips for kjærlighetssorg.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så sitter man der da. Bruddet er et faktum og den andre personen har kommet seg videre, mens du selv sitter der med en klump i halsen og alt virker meningsløst. Det å gjøre ting virker umulig og man gråter fordi alt minner om eksen.

Hva gjør man for å bedøve smertene litt, og ikke minst, hva gjør man for å lette på ting, og på sikt bli glad igjen? Og om bruddet bare var fordi kjærligheten bare kom på feil tidspunkt, og ting kan ordne seg igjen senere. Hva er beste taktikk? Etter det jeg har lært er vel det eneste som kan funke bare å holde seg unna vedkommende. Ikke tekste, ikke kontakte personen overhodet, men bare la den få tid for seg selv, til h*n eventuelt tar kontakt selv. Sant?

Anonym poster: d5dde0f95bd2b0a2646ff21a17ecea7f

Videoannonse
Annonse
Gjest BettyBoop
Skrevet

skriv en liste over positive og negative sider ved eksen og fokuser på hva som er positivt med at du er kvitt han og spis iskrem rett fra boksen og snakk med venninner

Skrevet

Jeg synes det er viktig å finne seg selv oppi alt det som gjør vondt. Hvorvidt du bør ta kontakt eller ikke vet jeg ikke, men det beste er kanskje å holde seg unna. Tenk på deg selv nå. Gjør ting som er godt for DEG. Om det er SPA, hudpleie eller et par rådyre sko. UNN deg selv noe.

Når det har gått en liten stund, så vil jeg på mange måter anbefale å ta noen turer på byen, med litt sånn "rebound" og greier. Gjør ofte underverker, for å få eksen på avstand.

Jeg sender deg en KLEM! Du er sterk og klarer dette!! :)

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg synes det er viktig å finne seg selv oppi alt det som gjør vondt. Hvorvidt du bør ta kontakt eller ikke vet jeg ikke, men det beste er kanskje å holde seg unna. Tenk på deg selv nå. Gjør ting som er godt for DEG. Om det er SPA, hudpleie eller et par rådyre sko. UNN deg selv noe.

Når det har gått en liten stund, så vil jeg på mange måter anbefale å ta noen turer på byen, med litt sånn "rebound" og greier. Gjør ofte underverker, for å få eksen på avstand.

IKKE ta kontakt med han iallefall. BIG mistake. Fuck him og gjør som hun her over meg sier.
Skrevet

Jeg tenker at det er en mening med alt. Hvis kjærligheten kom på feil tidspunkt vil man finne den igjen. La personen få tid for seg selv, tenke, savne, returnere eller gå videre.

Det eneste man kan gjøre når man har blitt dumpet er egentlig å ta ansvar for egne følelser og egne handlinger og akseptere det som har skjedd. Alt den andre føler kan man ikke endre uansett hvis man ikke har gjort noe skikkelig dumt da.

Skrevet

IKKE ta kontakt med han iallefall. BIG mistake. Fuck him og gjør som hun her over meg sier.

Å ha en slik holdning skaper bare drama synes jeg. Greit at han dumpet noen, men det betyr ikke at han er en idiot man skal hate fordet.

Gjest BettyBoop
Skrevet (endret)

Å ha en slik holdning skaper bare drama synes jeg. Greit at han dumpet noen, men det betyr ikke at han er en idiot man skal hate fordet.

drama? hun lager mye mer drama om hun tar kontakt. Jeg har ikke sagt hun skal hate han bare ignorere Endret av BettyBoop
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke ta kontakt med han.

Gjør noe som gjør deg glad og lykkelig.

Gjør noe med håret ditt, kjøp deg noen nye klær.

Se deg selv som det vakre mennesket du er, og vær fornøyd med deg selv.

Prøv å tenke at det er hans/hennes tap.

Prøv å gjøre noe, vær med venner.

IKKE sitt alene med tankene dine.

Og det går faktisk over, selvom det ikke føles sånn nå. En dag kommer du til å være glad for det :)

Endret av Cupcake92
Skrevet

kom deg ut. Tankene omkring bruddet vil være med deg lenge, men det bedøver litt å være ute i festlig lag med andre, konsert, kino, cafe osv. Ikke oppsøk de typiske plassene som minner deg mest om eksen. Unn deg noe nytt, ommøbler leiligheten, har du tid og råd reis en uke til utlandet, det gjør faktisk veldig godt.

• Liker 2
Skrevet

Tror ikke TS har blitt dumpet her altså.. det er et hypotetisk spørsmål rettet mot hva kvinner og menn bør gjøre i en slik situasjon. Kanskje det skal skrives en artikkel om tema ett eller annet sted eller noe..

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke TS har blitt dumpet her altså.. det er et hypotetisk spørsmål rettet mot hva kvinner og menn bør gjøre i en slik situasjon. Kanskje det skal skrives en artikkel om tema ett eller annet sted eller noe..

TS her... Jeg har blitt dumpet. Noe så til de grader også. Så langt ifra et hypotetisk spørsmål. Jeg trenger virkelig råd, for dette er veldig vondt, selv om jeg har blitt dumpet før. Den gangen gjorde jeg veldig mye feil. Blant annet å spolere alle sjanser til å bli sammen igjen, selv om det var en reell mulighet. Så er derfor på jakt etter gode tips for å gjøre smerten litt mindre enn sist og ikke minst komme meg videre, og enklere for alle parter.

Anonym poster: eeeb94bd3198898058854d1b7fe3c413

AnonymBruker
Skrevet

skriv en liste over positive og negative sider ved eksen og fokuser på hva som er positivt med at du er kvitt han og spis iskrem rett fra boksen og snakk med venninner

Det var en veldig god ide! Takk for tipset. Akkurat nå ser jeg nesten bare positive egenskaper hos ham, men det kan hende det hjelper. :)

kom deg ut. Tankene omkring bruddet vil være med deg lenge, men det bedøver litt å være ute i festlig lag med andre, konsert, kino, cafe osv. Ikke oppsøk de typiske plassene som minner deg mest om eksen. Unn deg noe nytt, ommøbler leiligheten, har du tid og råd reis en uke til utlandet, det gjør faktisk veldig godt.

Ikke ta kontakt med han.

Gjør noe som gjør deg glad og lykkelig.

Gjør noe med håret ditt, kjøp deg noen nye klær.

Se deg selv som det vakre mennesket du er, og vær fornøyd med deg selv.

Prøv å tenke at det er hans/hennes tap.

Prøv å gjøre noe, vær med venner.

IKKE sitt alene med tankene dine.

Og det går faktisk over, selvom det ikke føles sånn nå. En dag kommer du til å være glad for det :)

Jeg har nettopp flyttet til et nytt sted, og kjenner veldig få her (han bor ikke i nærheten, heldigvis)-. Så blir lett til at jeg blir sittende alene, selv om jeg ikke. vil. :(

Takk. Jeg må vel bare igjennom dette, selv om det virker uoverkommelig og som jeg aldri kommer til å bli glad igjen, akkurat nå.

AnonymBruker
Skrevet

Noen flere som har tips jeg kan bruke? :cry:

Skrevet

TS her... Jeg har blitt dumpet. Noe så til de grader også. Så langt ifra et hypotetisk spørsmål. Jeg trenger virkelig råd, for dette er veldig vondt, selv om jeg har blitt dumpet før. Den gangen gjorde jeg veldig mye feil. Blant annet å spolere alle sjanser til å bli sammen igjen, selv om det var en reell mulighet. Så er derfor på jakt etter gode tips for å gjøre smerten litt mindre enn sist og ikke minst komme meg videre, og enklere for alle parter.

Hva gjorde du som var så feil da? Og hvorfor ble det slutt?

Jeg tror det er lettere å gå videre om man er helt sikker på at man ikke kan bli sammen igjen. Det er liksom så lett å holde fast til håpet, så lenge det er der. Sånn sett har du jo bedre sjanse til å komme deg ordentlig over han fortere.

Det beste er å ikke ha noe kontakt. Helt klart.

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjorde du som var så feil da? Og hvorfor ble det slutt?

Jeg tror det er lettere å gå videre om man er helt sikker på at man ikke kan bli sammen igjen. Det er liksom så lett å holde fast til håpet, så lenge det er der. Sånn sett har du jo bedre sjanse til å komme deg ordentlig over han fortere.

Det beste er å ikke ha noe kontakt. Helt klart.

Mente egentlig i forhold til å komme over bruddet. Sist gang gjorde jeg alt feil. Jeg ble fra meg og lot ikke exen min være i fred, jeg fortrengte alt og var lei meg i over ett år, fordi jeg ikke klarte å komme over han. Mot han: Jeg var klengete av ulike årsaker og kvalte ********** så personen ønsker å være alene igjen. H*n gir seg ikke på at det kanskje kan bli oss igjen, hvem vet, selv om h*n ikke vil ha kontakt nå, selv om jeg tror det bare er noe h*n sier. Så hvordan får jeg det inn i hodet mitt at det ikke kommer til å bli oss igjen, uten å skulle stalke eller på andre måter ødelegge mitt inntrykk hos *********** , slik at h*n da ikke vil ha noe med meg å gjøre igjen? :laugh: Hvordan slipper jeg det håpet som (selv hvor tynt det er), er der? :(

Skrevet

Mente egentlig i forhold til å komme over bruddet. Sist gang gjorde jeg alt feil. Jeg ble fra meg og lot ikke exen min være i fred, jeg fortrengte alt og var lei meg i over ett år, fordi jeg ikke klarte å komme over han. Mot han: Jeg var klengete av ulike årsaker og kvalte ********** så personen ønsker å være alene igjen. H*n gir seg ikke på at det kanskje kan bli oss igjen, hvem vet, selv om h*n ikke vil ha kontakt nå, selv om jeg tror det bare er noe h*n sier. Så hvordan får jeg det inn i hodet mitt at det ikke kommer til å bli oss igjen, uten å skulle stalke eller på andre måter ødelegge mitt inntrykk hos *********** , slik at h*n da ikke vil ha noe med meg å gjøre igjen? :laugh: Hvordan slipper jeg det håpet som (selv hvor tynt det er), er der? :(

Det er utrolig vanskelig å komme over noen om vedkommende ikke er helt klar på at det aldri kan bli dere to igjen.

Jeg prøvde det samme en gang, og det gikk helt rævva. Oppi alt følelseskaoset innledet jeg til slutt et forhold til en annen person (det anbefales IKKE) - bare for å utelukke muligheten for "han og meg".

Nei, hva skal man gjøre. Jeg vet virkelig ikke.

For meg fungerte det (i perioder) å ikke ha noe kontakt i hvert fall. De gangene vi hadde kontakt eller møttes, så var det bare som å helle bensin på bålet - og alle følelsene kom tilbake. Men som sagt, jeg klarte aldri å holde meg helt unna da...

Skrevet

Og ingen kontakt vil si:

- Slett mobilnummer

- Slett bilder

- Slett gamle meldinger

- Slett han på facebook (og ikke legg han til igjen! ....det gjorde jeg, sånn tusen ganger).

- SLETT SLETT SLETT

Bare minsk sjansen for at du lett kan kontakte han, eller at du blir minnet på han.

• Liker 1
Skrevet

Så sitter man der da. Bruddet er et faktum og den andre personen har kommet seg videre, mens du selv sitter der med en klump i halsen og alt virker meningsløst. Det å gjøre ting virker umulig og man gråter fordi alt minner om eksen.

Hva gjør man for å bedøve smertene litt, og ikke minst, hva gjør man for å lette på ting, og på sikt bli glad igjen? Og om bruddet bare var fordi kjærligheten bare kom på feil tidspunkt, og ting kan ordne seg igjen senere. Hva er beste taktikk? Etter det jeg har lært er vel det eneste som kan funke bare å holde seg unna vedkommende. Ikke tekste, ikke kontakte personen overhodet, men bare la den få tid for seg selv, til h*n eventuelt tar kontakt selv. Sant?

Anonym poster: d5dde0f95bd2b0a2646ff21a17ecea7f

Jeg er enig i at det beste ofte er å ikke ta kontakt. Personlig synes jeg egentlig det er enda enklere om jeg sletter telefonnummeret hans fra mobilen, sletter ham fra facebook og rett og slett renser mine digitale register for fyren totalt. Men en ting vil jeg gjerne anbefale deg å endre med den ellers veldig fornuftige tankengangen din over her, og det er å ikke la deg selv vente. Ikke tenk at han/hun eventuelt tar kontakt, tenk at det skjer ikke, og det er best for deg at det ikke skjer. Jeg håper du ikke synes jeg er for brutal når jeg sier det slik, men dersom du klarer å fjerne det lille snevet av håp, er det nok lettere å gå videre også :)

Det som hjalp for meg sist jeg hadde kjærlighetssorg var i hovedsak å få vekk alt i hverdagen som minte om ham. Sletta spillelista med "våre" sanger, og laget en ny, med masse musikk han ikke likte. Så tv-programmer/filmer jeg likte, som han ikke ville se. Spiste mat han ikke likte. Osv. Ellers fant jeg nye ting, interesser/tidsfordriv som ikke minte om ham i det hele tatt, men som var bare for å glede meg selv. Det kan være godt å bli kjent med seg selv på nytt, og se at man kan være et helt menneske alene. Husk at uansett hva som skjer er du den eneste personen du garantert skal dele resten av livet med, så det er viktig å ta vare på seg selv også - særlig når omverdenen er kjip.

En annen ting som hjalp masse var å snakke med andre om det, være ærlig om at jeg følte meg bedriten til tider og få det ut. KG funker om du ikke har venner/familie i nærheten. Frisk luft og nye ansikter kan også være veldig fint :)

Sender en :klem: og lover at det blir bedre etterhvert, selv om det kanskje virker mørkt akkurat nå.

Skrevet (endret)

Jeg sier som jeg alltid sier i slike tilfeller: svaret ligger ikke i bunnen av en vodkaflaske i hvert fall.

Se på alt det positive med deg, og tenk på alt det negative du kan komme på om den andre parten. Flørt litt med andre (men ikke utnytt noen som ønsker noe mer enn det du gjør), treff nye mennesker, gjør noe aktivt i hverdagene.

Det verste du kan gjøre er vel å sitte mye alene med dine egne tanker når bruddet er ferskt. Kombinerer du dette med alkohol kan du både si, tenke og finne på mye rart som ikke nødvendigvis er veldig lurt.

Endret av Pene sko...
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke, men det greit å huske på at kjærlighetssorg går over.

Anonym poster: 911b29059f126feda02272bbeb396e2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...