Gå til innhold

Infrarød bølger myker opp musklene ?


merterje

Anbefalte innlegg

Jeg har noe onde muskler - lumbago, og tenkte å kjøpe et apparat som til å myke opp i musklaturen. Jeg kom over et vibrasjonsapparat som strålte ut infrarøde bølger, og ansatt sa at det påvirke musklene. Jeg har aldri hørt at infrarød stråling myker opp musklene, heller vet jeg ikke om det kan være skadelig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kiropraktoren borti gata her annonserer med infrarød behandling, men om det har noe for seg vet jeg ikke :)

Har prøvd infrarød badstue noen ganger og det gjorde veldig godt for mine muskelvondter :)

Anonym poster: 0619665968170788679ce62ba375ce91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da høres det ut som at det har noe for seg, trur jeg jeg kjøper den med infrarød bølger da. Det jeg fant ut på nettet, er at infrarøde bølger er lengre enn synlig lys, men mindre en mikrobølger, og at det er en form for varmestråling. Det er en elekromagnetisk stråling på like linje som bl.a. gamma-, røntgen- og radiobølger: Vet ikke om infrarøde bølger, men røntgenbølger er jo skadelig i større mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant :)

Og tviler vel på at infrarød stråling er farlig, sånn ut fra at det selges både massesjeapparater, badstuer, varmelamper til terrassen osv uten at Statens strålevern eller andre har reagert?

Anonym poster: 0619665968170788679ce62ba375ce91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Infrarød badstu gir også utrensing av slaggstoffer og senker bla blodtrykk. Veldig bra for raumatikere. Det mykner opp muskler og ledd..Men hvem har råd til en badstu hjemme? Kan gå på behandlingssteder å ta slik badstu også..



Anonymous poster hash: c0753...dcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kiropraktoren borti gata her annonserer med infrarød behandling, men om det har noe for seg vet jeg ikke :)

Har prøvd infrarød badstue noen ganger og det gjorde veldig godt for mine muskelvondter :)

Anonym poster: 0619665968170788679ce62ba375ce91

Infrarød stråling er varmestråling, så en badstue som ikke har det ville vært en merkelig badstue.

Spørsmålet i hovedinnlegget er om lokal varmebehandling av muskulaturen kan hjelpe. Det kan gjøre stiv muskulatur litt mindre stiv, men alene og brukt av en som ikke har utdanning hjelper det ikke stort. Det burde kombineres med tøying og massasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå så jeg at det er en anonym bruker som har gjenopplivet et over ett år gammelt innlegg. Det er ikke første gangen det skjer, jeg lurer litt på hvorfor noen gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...