AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #1 Skrevet 5. januar 2013 Det føles som kroppen gikk til helvete da jeg bikka 30 Ikke bare har håret blitt tynnere, jeg har fått mer cellulitter og i det siste utvekster på kroppen. Er dette vanlig? Små utvekster på armer og bein. Noe kan jo ha med kosthold og trening så klart, men jeg syns det er rart dette skjedde med en gang jeg ble 30. Anonym poster: b4bb7cee930b6ab296593f7a7bc8b97e
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 5. januar 2013 #2 Skrevet 5. januar 2013 Det er nok tilfeldig at det skjedde når du bikka 30. Jeg har venninner på 25 som merker forfall på kroppen, og jeg har venninner over 40 som enda ser ut som de er 28-29. Mesteparten er nok genetikk og derfor umulig å styre. Men du kan jo gjøre de tinga du vet hjelper: spis sunnere, tren litt mer, drikk litt mer vann, slutt evt å røyke, drikk mindre alkohol. Dette er jo ingen vidunderkur, du kommer aldri til å bli 17 igjen.. Men du vil værtfall føle deg bedre, og stråle litt ekstra innenfra
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #3 Skrevet 5. januar 2013 Jeg tror ikke det er aldersbetinget, det er nok gener? Hva mener du med utvekster? Anonym poster: 2be1871208c81978f1cf525d4c78b0bb
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #4 Skrevet 5. januar 2013 Jeg tror ikke det er aldersbetinget, det er nok gener? Hva mener du med utvekster? Anonym poster: 2be1871208c81978f1cf525d4c78b0bb Jeg ser fortsatt ung ut, så er ikke det at jeg har forfalt sånn sett Men har fått sånne fatty lumps (fettklump/utvekster) som det heter på engelsk. Må vel ta noe laser på dem for å få de vekk. Irriterende er det uansett! Jeg trener og trener, men cellulitter har jeg hatt siden jeg var 15. Og jeg er høy og slank.. Noen vidunderkur mot å få cellulittene vekk? Spiser sunn mat men er dsv litt for glad i sjokolade og cola.. TS Anonym poster: b4bb7cee930b6ab296593f7a7bc8b97e
Gjest *Maja* Skrevet 5. januar 2013 #5 Skrevet 5. januar 2013 Noe er nok gener,men hovedsakelig tipper jeg livsstilen styrer mesteparten. Jeg visste at mye av det jeg hadde kom gratis i 20 årene, så jeg la om hele livsstilen da jeg bikket 28. I dag har jeg BEDRE kropp enn da jeg var 18 år. Og det er kun pga. trening og godt kosthold. Men hei: Det er aldri for sent å snu! Start å legge om livsstilen i dag så skal du se at det vil bli mye bedre
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2013 #6 Skrevet 5. januar 2013 Jeg ser fortsatt ung ut, så er ikke det at jeg har forfalt sånn sett Men har fått sånne fatty lumps (fettklump/utvekster) som det heter på engelsk. Må vel ta noe laser på dem for å få de vekk. Irriterende er det uansett! Jeg trener og trener, men cellulitter har jeg hatt siden jeg var 15. Og jeg er høy og slank.. Noen vidunderkur mot å få cellulittene vekk? Spiser sunn mat men er dsv litt for glad i sjokolade og cola.. TS Anonym poster: b4bb7cee930b6ab296593f7a7bc8b97e Cellulitter er et "problem" for mange, også i tenår og ung alder. Det handler mye om gener - og ingenting om vekt etc. Det kan ikke trenes vekk. Slike fatty lumps tror jeg heller ikke har sammenheng med alder - det tror jeg også har med gener å gjøre. Jeg har fått noen få sånne som jeg har tatt bort hos fastlegen, det er ganske vanlig. Laser har jeg aldri hørt om. Jeg tror du overdriver de negative effektene på kroppen din - siden du nevner ting som er ganske normalt i alle aldre. Sålenge du trener og spiser sunt så burde du strengt tatt ikke fokusere mer på det. Du kan tross alt ikke gjøre noe med det - og det er ikke noe du kan bremse. Men disse fettklumpene kan tas bort. Colaen kan du med fordel droppe, men det vil ikke ha innvirkning på cellullitter - dog mer på tenner. Anonym poster: 2be1871208c81978f1cf525d4c78b0bb 1
Nita Skrevet 5. januar 2013 #7 Skrevet 5. januar 2013 Nå sier vitenskapen at kroppen begynner å forfalle i 25-års alderen så man får bare gjøre det beste for å eldes med verdighet
skruf Skrevet 5. januar 2013 #8 Skrevet 5. januar 2013 Tror mye avhenger av livsstil og gener, mye kan man gjøre selv, som å spise riktig, trene, få frisk luft, nok vann, nok søvn, forsikig med alkohol, droppe nikotin... Det jeg merket etter at jeg ble 30 er at jeg må passe på litt mere hva jeg putter i meg. Før så kunne jeg spise alt jeg kom over og likevel ha en slank og fin kropp. Nå derimot så legger jeg fortere på meg enn da jeg var i 20-årene hvis jeg ikke passer litt på. Likedan blir jeg mye mere sliten etter en skikkelig rangel.......før så kunne jeg feste til langt på natt og likevel være i toppers form dagen derpå. Nå derimot blir jeg stuptrøtt og føler meg helt ødelagt gjerne til dagen etter... Har generelt blitt mere kveldstrøtt. Ang cellulitter så er det noe mange får, unge som eldre. Tips for å holde de i sjakk er vel trening, drikke nok vann, være flink med peeling når du dusjer (setter igang blodsirkulasjonen)
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2013 #9 Skrevet 7. januar 2013 Merket at magen ble litt slappere etter fylte 30 . Den lille bilringen liksom.Nå trener jeg ikke heller da, så kan ikke vente å få den bort. Ellers så merker jeg mere stivhet i knærne og noe mindre energi, men som sagt ikke noe trening eller noe. Anonym poster: 4d7d235d2db641b700edc527d1e0ab81
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå