Gå til innhold

Hvor lenge kan man ha bihulebetennelse?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden begynnelsen av desember ble jeg forkjølet. Jeg var tett i nesen, tung i hodet og når jeg gikk så fikk jeg vondt i tennene og kjeven. Typiske symptomer på bihulebetennelse. Forkjølelsen gikk over, men ikke smertene i pannen. Nå er venstre siden i hodet pulserende vond. Jeg bruker paracet 4 ganger til dagen for å unngå smertene. I dag da jeg stod opp var det enda vondere. Jeg er varm og øm ved venstre side i hodet. Tok ibux og håper den hjelper snart. Jeg liker ikke gå til legen, så hadde håpet dette går over. Kan man ha bihulebetennelse lenge??

Anonym poster: 35302d737c6d6ceee06c460f33a01bcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bihulebetennelse kan bli kronisk. Jeg fikk det før jul jeg også, og skal bruke kortisonnesespray morgen og kveld i fire uker.

Pulserende vondt på siden av hodet høres ikke helt klassisk bihulebetennelse ut, vel? Det er jo ansiktet som gjør vondt.

Kan ikke skjønne at paracet skal hjelpe heller, og husk at hodepine kan være en bivirkning av paracet.

Det er vel ingen som liker å gå til legen, man går dit fordi man trenger det, ikke fordi man liker det.

Men, for å gi et par gode råd: bruk neseskyller hver dag, du får kjøpt på apoteket, og nesespray morgen og kveld i de ti dagene man kan bruke reseptfrie nesesprayer. Da får du i allefall åpnet litt opp.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker nesespray, jo jeg leste at bihulebet kan gjøre at pannen verker. Det verker og pulsverker på min venstre side i hodet. Først hadde jeg vondt i tennene og trodde jeg hadde tannbyll, men så var det bihulene, for det hadde noen hatt før. Når jeg bøyer meg frem så sprenger det i hodet. Bruker reseptnesespray pga støvallergi, så har også brukt den. 2 uker når med hodepine hver eneste dag. Det er slitsomt.

Anonym poster: 44503844e888a1fd56586ebd52784978

Skrevet

Ja, pannen verker, men pannen er jo en del av ansiktet. Jeg skjønte det som at du verket på venstre siden av hodet, og der er det ingen bihuler. Bihulene går bak pannen og under øynene, kjennes som om ansiktet sprenger og skal dette av ja, og tennene verker.

Skrevet

Har hatt det siden sommeren selv. Vært inne hos legen 4-5 ganger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...