Gå til innhold

Sommerferie i Spania - tips og råd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tro eller ei, har jeg aldri vært i Spania. Jeg har veldig lyst å reise ditt nå til sommer med min kjære (uten barn) og trenger tips om hvor det er fint og greit. Min kjære har vært i Spania bare som barn, så er det ikke mye hjelp å hente derfra.

Vi er på jakt etter litt roligere sted, men ikke helt isolert fra byer og liv. Vi vil ikke ha bråkete fester og fulle ungdommer, men noe ordentlig sted hvor vi kan slappe av, nyte havet, osv.

Takk.

Anonym poster: ab1973e0d15e4f402b8e7f36bd5c751f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var i Torreviejaområdet i sommer og der var det veldig ok. Flere små og større strender bortover, ok med liv i selve Torre og muligheten for litt mindre liv i Punta Prima der vi bodde.

Var også rett innom en by som het Villa Joyosa, som virket stille og rolig, med en liten strandpromenade og restauranter med GOD mat langs den. Faktisk den eneste strandpromenaderestauranten der vi fant tapas som var skikkelig godt og ikke helt merkelig i forhold til hva vi er vant med her, hehe.

alicante syns jeg ikke var noe særlig og Benidorm ble litt stort, selv om stranden jo er fin.

Skrevet

Har alltid likt meg godt i Marbella. Er dog ikke så fan av Puerto Banús, vi pleide bare å reise dit for å se på båtene og bilene. ;) Vi har pleid å leie leilighet (f.eks på Elviria) og leiebil, kjøre rundt og besøke stedene rundt (Ronda, Mijas osv). Gamlebyen i Marbella er i mine øyne svært sjarmerende og et sted jeg liker me veldig godt. Der kan man finne mye god mat hvis man går litt rundt i de trange smugene. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi har feriert mange ganger i sør-Spania, ikke langt fra Tarifa. Mange flotte strender på Atlanterhavssiden og ikke så mange turistmaskiner. Vi har alltid hatt leiebil, og kjørt en del innover landet, sett de "hvite byene", Alhambra i Grenada, Ronda og Sevilla. Utrolig mye flott å se.

Gjest gjest17
Skrevet

Anbefaler Grenada og Sevilla :-) Sevilla kan dog være enormt varmt i august!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...