Gå til innhold

Ekeberg resturanten


Sibba83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke giftet meg der, men har vært gjest i bryllup der. Virker helt ok, men lokalet og maten var lite personlig i forhold til brudeparet (men det kan jo være pga de som giftet seg ikke er så flinke og opptatte av akkurat sånt). Maten var god og virket som de ansatte hadde god kontroll og erfaring. Ingenting å utsette på det. I akkurat dette bryllupet hadde de bare bryllupskaken og en dia-kake, ingenting mer. Vet ikke om det og var etter brudeparets ønsker eller om det var dyrt å ordne med flere kaker (noen tar jo ekstra for at man skal kunne ha med kaker selv) men det er det jo bare å høre med restauranten om.

Anbefaler ikke å ta fotografbilder på taket til restauranten, det ble ikke noe fint resultat.

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del på Ekebergrestauranten (ikke i bryllup, men konfirmasjon, nyttårsfeiring og vanlig lunsj og middag) og ville ikke ha valgt det til bryllup. Det er absolutt et fint sted, fin utsikt og helt ok mat (dog en smule kjedelig),og jeg synes det er litt upersonlig der.

Det vil vel også være helt vanlige gjester der samme dag. Vi var der i sommer og spiste med noen utenlandske gjester og da var det bryllup der samtidig. Det føltes litt rart med folk i olabukser osv utenfor sammen med folk i galla og brud og brudgom. Men for alt jeg vet hadde de en kjempedag, altså.

Redigert: Det er visst ikke tre r'er i Ekebergrestauranten

Endret av Ea_
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det synes jeg og faktisk.. Det var veldig rart å være stivpyntet og gå rundt blant folk i jeans og vanlige klær. Vi fikk heller ikke gå ut på balkongen fordi der var det vanlig middagsservering.

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vårt bryllup på Ekebergrestauranten. Kunne ikke ha vært mer fornøyd. Alt klaffet. Veldig proffe å forholde seg til både i forkant og under selve festen.

I forkant av bryllupet var vi og prøvespiste flere alternative menyer med alternative viner, slik at vi fikk valgt en meny som passet oss. Det var heller ikke noe problem at det var andre gjester i restauranten. Vi hadde eget lokale i andre etasje, slik at gjestene kun møtte andre gjester ved toalettbesøk. Vi disponerte eget toalett i tilknytning til festsalen.

Ekebergrestauranten har runde bord som alternativ, noe som var viktig for oss.

Vi tok bilder både på taket og i "hagen" nedenfor. Veldig fornøyd med begge deler.

Prisen var ikke avskrekkende sammenlignet med andre alternativer i samme stil.

Vi hadde kun bryllupskake. Vi synes det var tilstrekkelig. Så vidt jeg husker kunne man ha med kaker så lenge en bestilte bryllupskaka fra restauranten.

Vi hadde veldig flaks med været, og da var stedet et fantastisk valg. Anbefales.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig godt å høre. :-)

Vi har bestilt vårt bryllup på Ekebergrestauranten i juli til sommeren, og jeg tror det blir veldig bra. Har booket et bra band og greier.

Hva syntes du fungerte spesielt bra der?

Er det ting du ville valgt anderledes når du tenker på det nå i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var veldig godt å høre. :-)

Vi har bestilt vårt bryllup på Ekebergrestauranten i juli til sommeren, og jeg tror det blir veldig bra. Har booket et bra band og greier.

Hva syntes du fungerte spesielt bra der?

Er det ting du ville valgt anderledes når du tenker på det nå i ettertid?

Synes egentlig alt fungerte veldig bra. Spesielt fornøyd med prøvesmaking i forkant. Vi endte opp med en annen meny enn det vi hadde gjort om vi hadde bestillt uten å smake først (uten at det hadde vær noen krise med de andre alternativne heller). Anbefaler dere å velge rude bord. Blir veldig hyggelig. Alle rundt bordet har naturlig dialog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig bra ut at man får et adskilt rom med eget toalett og sånt. Det hadde ikke de vi møtte der. Ante ikke at man kunne ha band der heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo veldig bra ut at man får et adskilt rom med eget toalett og sånt. Det hadde ikke de vi møtte der. Ante ikke at man kunne ha band der heller. :)

Det kommer antakilig an på hvor ma har festen. Det er et stort lokale oppe. Der er det plass til minst 70 gjester. Der er det også plass til band. Er man et mindre selskp og er i peisestuen, er det ikke plasstil band.

Det er antakelig også bare det største lokalet som har eget toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Ekebergrestauranten som vanlig gjest og er ikke imponert, verken av service eller mat.

Stedet er en turistfelle med fin utsikt. Dermed trenger man ikke satse på kvalitet da folk sjelden er innom mer enn en gang uansett.

Anonym poster: cc8e9f2a7018349170adc4b87159233a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Ekebergrestauranten som vanlig gjest og er ikke imponert, verken av service eller mat.

Stedet er en turistfelle med fin utsikt. Dermed trenger man ikke satse på kvalitet da folk sjelden er innom mer enn en gang uansett.

Anonym poster: cc8e9f2a7018349170adc4b87159233a

Virkelig? Trodde det var bra der, jeg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene deres, vi kommer nok til å sjekke ut lokalene og priser uansett. Alltid godt å høre hva andre mener og hva man bør være obs på :) har kun en venninne som har vært i bryllup der og hun synes det var nydelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som har giftet deg og du som skal gifte deg der, kan jeg spørre om budsjett på bryllupet?! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke giftet meg der, men har vært gjest i bryllup der. Virker helt ok, men lokalet og maten var lite personlig i forhold til brudeparet (men det kan jo være pga de som giftet seg ikke er så flinke og opptatte av akkurat sånt). Maten var god og virket som de ansatte hadde god kontroll og erfaring. Ingenting å utsette på det. I akkurat dette bryllupet hadde de bare bryllupskaken og en dia-kake, ingenting mer. Vet ikke om det og var etter brudeparets ønsker eller om det var dyrt å ordne med flere kaker (noen tar jo ekstra for at man skal kunne ha med kaker selv) men det er det jo bare å høre med restauranten om.

Anbefaler ikke å ta fotografbilder på taket til restauranten, det ble ikke noe fint resultat.

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

Hvorfor synes du det var upersonlig, vil jo ikke ha det... Men her du tips til hvordan man gjør det mer personlig?

Hvordan var et med alkohol, fikk dere bonger, kjøpte selv eller fri bar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var veldig upersonlig fordi det var lite pyntet, og den pynten som var der virket som standard pynt som lokalet hadde liggende. Men det kan jo være fordi det brudeparet ikke gadd å styre ned pynting selv da.. Jeg ville hatt mye mer blomster og lys, kanskje en dekorativ candy bar eller et kakebord med fin pynt :) Det var aom.sagt kun en kake pluss en dia-kake.. Stusselig synes jeg (og mange andre gjester). Er vant til stoooore kakebord, uansett type selskap ;) Bordkartet som var hengt opp var tegnet i svart tusj på et A4 ark, men er usikker på om det var de ansatte eller brudeparet som ordnet med det.

I bryllupet vi var i var det fri bar, men tror det ble rimelig dyrt. Men det var visst pappa (brudens far) som betalte, så det gjorde visst ikke noe ;)

Jo, en ting til... Kanskje best å ha band der, for dette brudeparet hadde spotify, og hva skjer da når folk begynner å drikke? Jo, alle skal sette på sin favoritt sang, som medførte mye rart på høyttalerne og ingen sanger ble ferdigspilt... Hvis ikke band er aktuelt så vurder kanskje en dj ;) Musikken var dårlige greier altså, men det kan jo også vær mest brudeparet sin "skyld"

Synes også det var litt dumt at vanlig kledde middagsgjester fikk spise på balkongen i andre etg. Da ble den derfor stengt for bryllupsgjestene så vi måtte stå inne i en gang mens de ansatte endret bordsettingen fra middag til kaffe. Det tok forresten ufattelig lang tid for de å bytte om på bord og rydde etter middagen, tror vi ventet i over 1 time, uten sitteplasser! Måtte altså stå så lenge i skyhøye hæler... I tillegg var det jo en del eldre gjester, de fant heller ingen sitteplasser der... Varmt var det og, så egentlig alt i alt et veldig dårlig bryllup! Kan nevne på tampen at det var 23 juli 2011, og brudeparet bestemte at ingen fikk snakke om tragedien som hadde skjedd... :(

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var veldig upersonlig fordi det var lite pyntet, og den pynten som var der virket som standard pynt som lokalet hadde liggende. Men det kan jo være fordi det brudeparet ikke gadd å styre ned pynting selv da.. Jeg ville hatt mye mer blomster og lys, kanskje en dekorativ candy bar eller et kakebord med fin pynt :) Det var aom.sagt kun en kake pluss en dia-kake.. Stusselig synes jeg (og mange andre gjester). Er vant til stoooore kakebord, uansett type selskap ;) Bordkartet som var hengt opp var tegnet i svart tusj på et A4 ark, men er usikker på om det var de ansatte eller brudeparet som ordnet med det.

I bryllupet vi var i var det fri bar, men tror det ble rimelig dyrt. Men det var visst pappa (brudens far) som betalte, så det gjorde visst ikke noe ;)

Jo, en ting til... Kanskje best å ha band der, for dette brudeparet hadde spotify, og hva skjer da når folk begynner å drikke? Jo, alle skal sette på sin favoritt sang, som medførte mye rart på høyttalerne og ingen sanger ble ferdigspilt... Hvis ikke band er aktuelt så vurder kanskje en dj ;) Musikken var dårlige greier altså, men det kan jo også vær mest brudeparet sin "skyld"

Synes også det var litt dumt at vanlig kledde middagsgjester fikk spise på balkongen i andre etg. Da ble den derfor stengt for bryllupsgjestene så vi måtte stå inne i en gang mens de ansatte endret bordsettingen fra middag til kaffe. Det tok forresten ufattelig lang tid for de å bytte om på bord og rydde etter middagen, tror vi ventet i over 1 time, uten sitteplasser! Måtte altså stå så lenge i skyhøye hæler... I tillegg var det jo en del eldre gjester, de fant heller ingen sitteplasser der... Varmt var det og, så egentlig alt i alt et veldig dårlig bryllup! Kan nevne på tampen at det var 23 juli 2011, og brudeparet bestemte at ingen fikk snakke om tragedien som hadde skjedd... :(

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

Tusen takk for så utfyllende svar!! Hvis vi sjekker nærmere med Ekebergresturanten, så har jeg mange spørsmål om hvordan ting skal gjøres;) ikke noe særlig det med at dere måtte ente i en time og ikke kunne gå ut!

og skjønner nå hva du mente med pyntingen :) høres jo mitt ut som de har valgt dyre lokaler og da tenkt at alt er flott...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Budsjettet vårt er 200 000 med alt. Trykksaker, porto, antrekk, pynting av oss, fotograf, band, blomster, pynting av lokale osv.

Har planer om å sørge for at bordene blir pent pynter og har fargeelementer fra det vi har valgt som temafarger.

Skal ha lokalet oppe, bandet har spilt der en rekke ganger før og var veldig fornøyd med det. Men må avklare alle detaljer i et møte med dem som jeg har tenkt å ha snart.

Takk for tipset om runde bord. Har tenkt selv at dette må være en fin løsning. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Her noen giftet seg på Ekeberg resturanten og vil dele erfaringer?

Det er neppe noen som har giftet seg på Ekebergrestauranten :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er Ab rett over med det lange innlegget. Bryllupet jeg var i så var faktisk seremonien også på Ekeberg restauranten. Skikkelig trangt på balkongen for å gå opp midtgangen (spes når brud&brudgom er en del rundere enn en gjennomsnitts nordmann) utført av en alternativ "prest". Ikke særlig imponerende! For musikken.under vielsen satte de på en cd-spiller.. Rørende? Not so much!

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg er Ab rett over med det lange innlegget. Bryllupet jeg var i så var faktisk seremonien også på Ekeberg restauranten. Skikkelig trangt på balkongen for å gå opp midtgangen (spes når brud&brudgom er en del rundere enn en gjennomsnitts nordmann) utført av en alternativ "prest". Ikke særlig imponerende! For musikken.under vielsen satte de på en cd-spiller.. Rørende? Not so much!

Anonym poster: cf7c14c5927945a18a50119bf94bd62a

Oi, jeg visste ikke at dette kunne gå an. Da beklager jeg mitt første innlegg. Dette bryllupet virket ikke særlig høytidelig og stilfullt.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...