Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer en tur til new york i sommer, hvor lenge ør man være der. Er 10 dager ok for en førstegangstur?

Hva må man se utenom de typiske severdighetene?

Er det ok å ha hotell i bronx?

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært der på 7-dagers turer og synes det holder. Men der kan man være forskjellig. Men når på sommern hadde du tenkt deg? I slutten av juni, juli og august er det uutholdelig varmt der!

Anonym poster: 15b9e2a01b7389148884fa7972115846

• Liker 1
Skrevet

Jeg har studert der i tre måneder, fikk besøk av familie som kun var der i 7dager, det er altfor liten tid. Skal reise tilbake i høst og da skal jeg være der 10dager. Så siden det er første gang du reiser der, så sier jeg at du hvertfal bør være der i 10dager :-) Mye å å oppleve.

Skrevet

Jeg har vært der på 7-dagers turer og synes det holder. Men der kan man være forskjellig. Men når på sommern hadde du tenkt deg? I slutten av juni, juli og august er det uutholdelig varmt der!

Hva mener du med uutholdelig varmt?

Skrevet

Hei!

New York er fantastisk:) Sommeren i NYC er HOT... var der i august et år da var det 35 grader og full sol!

10 dager er nok ja,da ville jeg prøvd å dratt til Brooklyn:)

Jeg liker å shoppe i Soho,gå i central park,gå innom små gallerier,spise i china town.

NYC er en stor by med mange muligheter,det er fantastisk digg å bare gå rundt i gatene å se!

Jeg ville ikke bodd i bronx,liker meg godt på upper west side.

God tur!

Skrevet

Kanskje best å reise på vår eller høst da ja;)

Skrevet

Jeg har studert der i tre måneder, fikk besøk av familie som kun var der i 7dager, det er altfor liten tid. Skal reise tilbake i høst og da skal jeg være der 10dager. Så siden det er første gang du reiser der, så sier jeg at du hvertfal bør være der i 10dager :-) Mye å å oppleve.

sorry kupper tråden litt her,men du som har bodd der litt. Noen hemmeligheter å dele? :)

Skal tilbake i år og tar gjerne imot tips!

Skrevet

Kanskje best å reise på vår eller høst da ja;)

September er herlig,da lå det på ca 20grader,var der i januar. Har vært der i jan,feb og mars.... det var kaldt!

Skrevet

sorry kupper tråden litt her,men du som har bodd der litt. Noen hemmeligheter å dele? :)

Skal tilbake i år og tar gjerne imot tips!

Har vel ingen hemmeligheter og fikk desverre ikke opplevd så mye utenom det vanlige. Men jeg kan virkelig anbefale restauranten Bread som ligger på spring street, intimt og koselig, fantastisk god mat og kakao på vintertider. Ellers Soho Park som serverer typisk amerikansk mat, burgerne og tilbehøret helt fantastisk. Butikken In god we trust likte jeg veldig godt også, finnes i Soho og williamsburg, liten butikk med utvalgte ting. Fin atmosfære og hyggelig betjening :-)

Skrevet

September er herlig,da lå det på ca 20grader,var der i januar. Har vært der i jan,feb og mars.... det var kaldt!

September er nok den beste måneden å reise på :-) Men vær obs, blir opp i 30grader da også, veldig varierende.

Skrevet

September er nok den beste måneden å reise på :-) Men vær obs, blir opp i 30grader da også, veldig varierende.

Desverre er September en av de dyreste månedene i året i NY når det gjelder hotell...

Skrevet (endret)

Var 7 netter i New York i sommer, dvs i juli, og jeg anbefaler overhodet ikke å reise dit da. Det var over 40 varmegrader i skyggen og det var rett og slett ganske ubehagelig til tider.

MEN, byen er fantastisk, og jeg skulle gjerne hatt 10 dager der eller mer. Liker du shopping anbefaler jeg forøvrig en slik shoppingtur der man kan besøke ulike showrooms og kjøpe klær direkte fra designere. Det var utrolig gøy! Diva trek kalles det, finner mer om det her.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg bodde 9 mnd i New York og vil ikke anbefale å reise midt på sommern. Prøv april-mai eller senhøst. Januar og februar kan det være ganske surt. Du vil bli overraska over den trekken som går gjennom gatene der.

Skrevet

Hva mener du med uutholdelig varmt?

Lufta står stille på Manhattan, så over 40 grader gjør at det blir så varmt at du ikke orker å gjøre noe. Vi måtte oppsøke vind ved å ta turistbussen med åpent tak :ler: Desverre var det så mye trafikk, så vi fikk ikke kjølt oss ned noe særlig likevel...

Var der i mnd-skiftet juni/juli. De første dagene var helt greie, men de to siste var jævlige pga varmen.

Skrevet

Anbefaler april/mai og september/oktober!

Skrevet

Jeg har vrt der tre ganger i oktober, og det kan anbefales!

• 4 uker senere...
Gjest Weetzie
Skrevet

Skal dit i slutten av august (ikke mulig å gjøre det annerledes med tanke på ferie), håper ikke det er altfor varmt da. Har hørt at september er best, men håper at det er litt kjøligere i august iallfall.

Skrevet

Var i New York i fjor fra 11 august og en uke utover, det var så varmt at det kan nesten ikke beskrives! Jeg falt totalt pladask for byen, og vil absolutt reise tilbake, men overhode ikke på sommeren. Skal du reise dit i den varmen husk lette klær, lette sko som puster, en god deo;) , solbriller og en liten vifte i veska var slett ikke dumt å ha innimellom all shoppingen;)

God tur til verdens beste by!

Skrevet

Var der for første gang i mars i fjor. Syns 10 dager var perfekt. Da fikk vi sett alle severdighetene uten stress, shoppa masse og i tillegg slappa av endel innimellom og tatt noen "hmm, hva skal vi gjøre i dag, tro,"-dager.

Bronx vet jeg ikke noe om, bodde på Manhattan selv. Men det er som mange andre sier veldig varmt der om sommeren. Vi var der som sagt i mars, og hadde alt fra norsk senhøst til norsk sommer når det gjalt været. Har bilder med alt fra vinterjakke og lue til singlet. Kjenner noen som bor der, som anbefaler april-mai eller sept-okt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...