Laina Skrevet 12. mars 2004 #1 Skrevet 12. mars 2004 Som en motvekt til tråden "Hva skal til for å tenne en kvinne?", starter jeg denne tråden. Hva synes dere menn er turn-on og turn-off? Jeg tror det er et særdeles interessant tema for oss kvinner. Spesielt hvis dere er ærlige, og ikke bruker det for å ta igjen på utsagn dere kanskje finner støtende i den andre tråden...
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #2 Skrevet 12. mars 2004 tenne en mann? Å tenne en mann er lettere enn å kvele et spedbarn. Vi er dyriske. Omtrent enhver kvinne kan få sitt av en hvilkensomhelst mann såfremt han ikke er homo eller gift (selv om det ikke nødvendigvis er et hinder). En kvinne kan gå bort til en mann og si "vil du knulle" så vil han si ja, dersom han ikke er så sjenert at han sier nei (hvorpå han vil angre i flere uker) Turn off? Tja, når vi først er i gang er det faktisk et par ting som kan få oss til å vurdere tilbaketrekning: - Ville drapsmenn som stormer rommet. - At "kvinnen" viser seg å ha penis - Ekstreme klimatiske forhold som feks -10 grader eller orkan. - Akutt sykdom som hjerteattak, blodpropp, benbrudd etc Når sexen først er garantert finnes det selvsagt rom for enkelte individuelle preferansermen disse blir ganske irrelevante i og med at hovedmålet først og fremst er å sikre seg sex. Sammenlign dette med den andre tråden. Fortjener dere fremdeles lik lønn som oss?
Bettan* Skrevet 12. mars 2004 #3 Skrevet 12. mars 2004 Jeg er så lei disse innleggene om hvor dyriske menn er og at de ikke er i stand til å si nei til sex. Noen gutter lever i en verden om at sex er alt som betyr noe for menn og de puler alt og alle om de får sjansen. Vel, nå har det seg slik at vi jentene her inne kjenner mange norske menn og vet at det ikke er slik dere fremstiller det. Så jeg vil heller si at det er dere dyriske mennene som tydligvis ikke kan styre noe som helst som har et problem. Det er dere som er unntaket, alle menn er nemlig ikke slik som dere.
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #4 Skrevet 12. mars 2004 Jeg er så lei disse innleggene om hvor dyriske menn er og at de ikke er i stand til å si nei til sex. Noen gutter lever i en verden om at sex er alt som betyr noe for menn og de puler alt og alle om de får sjansen. Vel, nå har det seg slik at vi jentene her inne kjenner mange norske menn og vet at det ikke er slik dere fremstiller det. Så jeg vil heller si at det er dere dyriske mennene som tydligvis ikke kan styre noe som helst som har et problem. Det er dere som er unntaket, alle menn er nemlig ikke slik som dere. "Typen min er også feminist! Thi-hi!" "Typen min synes det er helt ok at jeg er smartere enn ham! Thi-hi!" "Typen min liker å være med å shoppe klær og sminke! Thi-hi!" Er du KLAR over at menn blir så vant med å styre sine instinkter at det virker naturlig? Du kan ha en fortrolig vennskapelig samtale med en mann, men når du har gått legger han seg på senga og napper kukken mens han tenker på deg og hvorfor han ikke prøvde seg mens han hadde deg på kroken. Beklager å rasere virkelighetsbildet ditt, men slik er menn. Men ta ikke mitt ord for det. Ta deg en tur på gata og spør 100 menn på en troverdig måte: "Vil du ha sex med meg?" Så skal du få se selv. Det er sant at menn i et forhold kan bli så bortskjemt med sex at instinktet demper seg... inntil videre.
kajira Skrevet 12. mars 2004 #5 Skrevet 12. mars 2004 *SUKK!* TENK om man kunne få noen seriøse svar på dette, det kunne da faktisk vært interessant....Og jeg nekter å tro på at det er særlig mange menn som faktisk hadde sagt ja og dyttet p....n i en vilt fremmed berte, uansett utseende, som kom og ba om å bli pult...Sorry, men noen er faktisk litt mer kresne enn som så. Lik lønn? Har du skjært deg i hue????Hva pokker har det med sex å gjøre? Du er IKKE midt i Kvadraturen nå, i fall geo`kunnskapene dine er enda mer på trynet enn mine. Kom igjen, MENN; gi oss noen seriøse gode svar her, og ta den andre tråden som lærdom og ikke kritikk av dere personlig.Slik som ovenstående gjest....
Laina Skrevet 12. mars 2004 Forfatter #7 Skrevet 12. mars 2004 Sammenlign dette med den andre tråden. Fortjener dere fremdeles lik lønn som oss? Nå skjønner jeg ikke helt hva sex har med lønn å gjøre, med mindre det er snakk om prostitusjon. Og dersom det er prostitusjon det er snakk om, og dere menn tenker slik, er vel markedet for kvinnelige prostituerte større enn markedet for mannlige prostituerte. Og det er ofte slik at etterspørselen styrer markedsprisen... Ehhhh... Nå beveger jeg meg langt bort fra tema...
Gjest Anonymous Skrevet 12. mars 2004 #8 Skrevet 12. mars 2004 Kan dere ikke slutte å kommentere den første gjestens svar, da hvis dere vil ha en seriøs tråd. Jeg er forøvrig ikke helt uenig med det han skriver, og tolker (for en gangs skyld?) kommentaren om lik lønn osv i beste mening, dvs som en spøk. Erfaringene jeg har med mannekjønnet tilsier at de faktisk er ganske ukompliserte og takknemlige skapninger når det gjelder sex og tenning. Jeg har hatt sex med ubarberte legger og forvokst bikinilinje, morraånde og fylleånde, med mensen og som høygravid, uten klager eller påtakelige tenningsproblemer. Hva som skal til for å skape den ekstra piffen tror jeg varierer litt fra mann til mann. Kankje at du gjør noe uventet? Altså hvis man til vanlig er beskjeden og plutselig tar masse initiativ, eller hvis man normalt kan være ganske dominerende og plutselig stiller seg fullstendig "til disposisjon". De gangene jeg har kvinnet meg opp og gitt han et aldri så lite strippeshow har også falt i ekstra god jord.
Gjest Mann32 Skrevet 12. mars 2004 #9 Skrevet 12. mars 2004 Uten å gå like dypt i det som første gjest her må jeg nok si meg enig i en del av påstandene han kommer med. Jeg mener det kun er et fåtall som ville takket nei til sex om de hadde fått et uforpliktende tilbud. Hva tenner oss? (kan vel kun snakke for meg selv) - Nybarbert mus... helt himmelsk - Kvinne som tør og vise at hun er tent - Utfordrende klær - korte skjørt, sexy g-strenger m.m - Initiativ Hva tenner oss ikke? - hårete armhuler - dårlig ånde - overfulle damer - veldig overvektig - Stooore bryster - spille på og være "hard to get"
Gyldenløwe Skrevet 12. mars 2004 #10 Skrevet 12. mars 2004 - Stooore bryster Snakk for deg selv! (Jeg vet du gjør det altså, ville bare få understreke at vi ikke er like. Bring on the G-cups! )
Gyldenløwe Skrevet 12. mars 2004 #11 Skrevet 12. mars 2004 "Show up naked. Bring beer." ? Neida, skal ikke tulle. Og jeg tror dere har rett i at vi menn ikke er fullt så instinktdrevne som vi noen ganger fremstilles som. Men litt enkle er vi nok på det området, og det synes jeg ikke er noen voldsomt negativ ting. Turn-ons: - Femininitet. Dette går både på oppførsel og utseende. Ullent begrep, jeg vet det . - Lekenhet i senga. Vi er der for å ha det gøy, ikke ta det så alvorlig. - Villighet til å tøye egne grenser, eksperimentere og utforske. - Kvinner som er "givere". I det at de bryr seg om at jeg har det godt, og ikke er gjerrige på oppmerksomhet og fokus i senga. - Slippe kontrollen. Man må gi seg hen, og ikke tenke så mye. - Kvinner som kan ta litt røff behandling Turn-offs: - Samtaler om problemer og vanskelig følelser. Sikker lyst-dreper. Ta det en annen gang. - For stort fokus på hva hun ikke liker i senga, og nekter å gjøre. Utrolig turn-off å høre en liste over no-nos før man engang har kommet igang. - Late jenter som helst bare vil ta imot. Liker å få men ikke gi oralsex f.eks. - Jenter som vil være sjefen i senga. Sorry, funker ikke for meg - Å få høre hva jeg gjør galt midt i kosen. Vær så snill og vent Kom gjerne med oppmuntrende utsagn om hva som er riktig, men vent med det som ikke er så bra til senere. Ikke noe som tar drepen på lysten som klager underveis. - Kun pusesex. Litt av hvert, takk. Men hei, dette er bare meg. Påtar meg ikke å være talsmann for noen andre enn meg selv. (Forøvrig er Løwen utrolig heldig med sin kjære. Hun er turn-on til tusen )
Nusse Skrevet 12. mars 2004 #12 Skrevet 12. mars 2004 Skal ikke så mye til for å tenne nei, holder lenge med et millisekunds glimt av et strømpebånd eller blondekant. Turn off? Vet nesten ikke hva det skulle være, kan nesten ikke komme på annet enn om "dama" i virkelighet var mann.... :oops:
Kevin Skrevet 13. mars 2004 #13 Skrevet 13. mars 2004 Tja, for å ikke generalisere, skal jeg ta meg selv som et eksempel. Det som virkelig får meg på gli er flørten. Det å stirre jenta dypt inn i øynene, smile, kjenne at jeg blir varm og god i kroppen. Der og da er det avgjørende om det blir noe med jenta eller ikke. Er hun uinteressert, eller spiller uinteressert, mister jeg interessen. Det er noe med den følelsen når blikk møtes, og man titter smilende på hverandre. Den må liksom med. Når så jenta har blitt med hjem, er det en leken holdning fra hennes side som tenner meg mest. Det at hun viser interesse, gir små hint om hva som skal skje, og holder meg kanskje på tå hev. Hun gir meg lysten til å være oppmerksom og følge kroppssignalene hennes. Så er det kysset. Det har vanvittig mye å si. Dersom jenta kysser bra, siver saftene rundt i kroppen min, helt klart. Når vi så har fått av oss klærne, er det alltid spennende hva som skjer. Stort sett tar jentene en passiv rolle, men dersom hun tar initiativet, er man nok lovet en god natt. Dersom jentene forholder seg passive gjennom hele akten, er det en gedigen nedtur. Gjensidig lidenskap må oppleves gjennom hele akten. Man skal liksom smelte sammen i en eneste stor felles bevegelse, og akten er en aktivitet der begge parter bør være like involverte. Så tipset er egentlig: Vær aktive, vis hva dere vil, tør å leke, og flørt som bare det. Da er jeg solgt... Selvsagt er bondage og s/m unntaket, men det opplever man sjeldent på første daten uansett...
Gjest Anonymous Skrevet 13. mars 2004 #14 Skrevet 13. mars 2004 Hva tenner meg ? At hun utstråler selvsikkerhet og har et nydelig smil er veldig viktig. At hun dessuten kan like å - flørte - ta initiativ til sex - kle seg elegant/ sexy/sporty alt etter hva som passer - gå i høyhælte sko eller støvletter - bruke elegant undertøy til hverdag og fest - bruke strømpeholder/strømper ..... da tenner jeg !! Hilsen en mann som liker at kvinner "dresser" seg opp.
Jelly Skrevet 13. mars 2004 #15 Skrevet 13. mars 2004 Dr. Phil snakket i forrige uke tror jeg om en undersøkelse han hadde gjort. En nydelig jente og en flott fyr hadde gått rundt og spurt 100 personer av det motsatte kjønn rett ut om de ville ha sex med dem.Ingen jenter svarte ja, men 65 gutter ble med på leken. Nå var det USA, men jeg tviler på at amerikanske menn er SÅ forskjellige fra norske. Dog er det selvsagt stoooor forskjell på menn, og hvor er så moroa hvis vi kan få dem ved å spørre et lite spørsmål?
Bø Skrevet 14. mars 2004 #16 Skrevet 14. mars 2004 Det er nok å knipse med fingrene, så er mannen tent. Er enig med flere andre her. Menn er ikke avanserte, de tenner på det meste, og sier sjelden nei takk til et knull.
Gjest 30++Godt erfaren mann Skrevet 15. mars 2004 #17 Skrevet 15. mars 2004 Dr. Phil snakket i forrige uke tror jeg om en undersøkelse han hadde gjort. En nydelig jente og en flott fyr hadde gått rundt og spurt 100 personer av det motsatte kjønn rett ut om de ville ha sex med dem.Ingen jenter svarte ja, men 65 gutter ble med på leken. Nå var det USA, men jeg tviler på at amerikanske menn er SÅ forskjellige fra norske. Dog er det selvsagt stoooor forskjell på menn, og hvor er så moroa hvis vi kan få dem ved å spørre et lite spørsmål? For 8-10 år siden "sportet" jeg litt med å være så direkte selv og jeg fikk både mange på trynet og mange i senga. Alle var stort sette gifte damer og ute etter uforpliktende sex. De som fika til meg var stort sett skuffet tror jeg og hadde nok et mer romatisk forhold til sex (forståelig nok!!) og var nok ute etter et forhold el. lign.. Vel det var noen år siden og jeg er nå "tørrere bak øra" og har selv "hatt gledene" asv å si nei til direkte (og indirekte) sextilbud. Første gangen (må det innrømmes) var jeg både stolt og glad og andre ganger har jeg angret som en hund etterpå... Så jeg tror nok det stemmer at de fleste menn ikke tar sjanen på å si annet enn "ja" på slike tilbud (sikkert genetisk - fra steinalderen det der.....). SÅ til det opprinnelige tema: turnons.... * våkent blikk og varmt smil * kvinner som oser av selvtillit uten å være arrogante... er sexy * klær som viser at jenta har stil (tykk/tynn ikke såå viktig) * ellers når det kommer så langt..... sexy rent undertøy(helst duse farger..) * høye hæler er også ofte en turnon * LYD er sexy (joda dere leser riktig), f.eks klikkende høye heler, kryssende nylonben (lår mot lår) er veeeldig sexy men varer bare i 2-3 sekunder . Hår.. ...Og så er det en drøss med lyder som IKKE er sexy da.... * God parfyme/dufter er viktig * MEN TILSLUTT oG ALLER VIKTIGST: er skoene teite hjelper ingen ting
Gjest GreenSky Skrevet 15. mars 2004 #18 Skrevet 15. mars 2004 * MEN TILSLUTT oG ALLER VIKTIGST: er skoene teite hjelper ingen ting Løpet er altså kjørt med joggesko eller gamle, utslitte tøfler?
Suzy Skrevet 15. mars 2004 #19 Skrevet 15. mars 2004 Løpet er altså kjørt med joggesko eller gamle, utslitte tøfler? Shit asså... *tusler skuffet ut igjen med stygge vintersko på beina*
Gjest GreenSky Skrevet 15. mars 2004 #20 Skrevet 15. mars 2004 Ja, eller meg da, som må bruke militærstøvler til uniformen. Ikke noen feminine sko i jobbsammenheng på meg i alle fall. (men så har jeg fått høre at jeg ser "hot" ut i uniform, så jeg overlever nok. )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå