Gå til innhold

Fungerer pillene fremdeles?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, hei!

Jeg har en liten ting jeg lurer på.. Sånn ca rett før 12 i dag tok jeg en dobbel dose med antibiotika (altså to pille), og ca 2 timer senere merket jeg at eg ble litt uvel og kvalm. En time etter dette igjen fikk jeg diare..... fuck.

Det jeg da lurer på, ettersom jeg ikke finner det smarte vedlegget hvor slike ting står, er om det kan tenkes at tablettene hadde en virkning selv om jeg fikk diare noen timer senere? Jeg er usikker på hvor lang tid det går før tablettene begynner å virke.. Setter utrolig stor pris på svar:)

Anonym poster: 8dc98a1c602c625510a90aa66ea4486b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan finne pakningsvedlegget på www.felleskatalogen.no :)

Anonym poster: a3d1c316e8ff0a59377a7cf852354a3d

AnonymBruker
Skrevet

Takk for tipset!:)

Men det står ikke noe om akkurat dette, og jeg finner det ikke noe sted på nettet... (Jeg har litt telefonskrekk, så vil helst slippe å ringe til legen og spør han, selv om jeg vet at jeg burde forhøre meg med han, haha..)Uff, ønsker ikke ta en "unødvendig" dose hvis pillene faktisk har funket som de skal..

Anonym poster: 8dc98a1c602c625510a90aa66ea4486b

AnonymBruker
Skrevet

Vi på forumet kan ikke gi deg råd om dosering av legemidler - du er nok nødt til å ringe legen, det er h*n som behandler deg :)

Anonym poster: f9e5f54f7f7636324ec7269e0e441c6f

AnonymBruker
Skrevet

Og sånn generelt så er det forskjellig hvordan tabletter er laget, noen er depottabletter og skal avgi dose langsomt f.eks. Andre tas kjappere opp i kroppen. Du er nødt til å få hjelp av legen. Og om legen regner dette som avbrutt antibiotikakur kan det hende du trenger å begynne med ny kur?

Anonym poster: f9e5f54f7f7636324ec7269e0e441c6f

AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å ta pillene slik legen har sagt at du skal ta dem. Diaré og kvalme er vanlige bivirkninger av mange antibiotika, og så lenge du ikke har kastet opp pillene vil du nok ta opp en del av virkestoffet.

Men ring legen i morgen, det skader ikke å dobbelsjekke :)

Anonym poster: 976399422119adbcedb72463b4d2021a

Gjest Anonym
Skrevet

Mange antibiotikakurer har bivirkning som magevondt og diare. Tok du tablettene sammen med mat? De kan være ganske harde for magen.

Ellers så er biola veldig fint når du går på kur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...