Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min holder på med planleggingen av 8 ukers roadtrip i USA sommeren 2013. Vi har lagd en cirka rute på google maps.

New York-Chicago-Rapid City(Black Hills)-Salt Lake City-Reno-San Francisco-Los Angels-San Diego-Las Vegas-Arizona (Grand Canyon)-San Anton-Texas (Houston)-New Orleans-Tampa-Miami-Jacksonsville-Myrtle Beach-Washington D.C-New York.

Vi har nok altfor mange spørsmål herunder, men kjempefint om dere kan svare på et par.

Budsjett

Vi kjører med en gang vi lander i New York, så målet er å tilbringe de siste 4-5 dagene i NY før. Vi kommer til å bruke litt mer tid i Calfornia, Las Vegas, Miami og NY, mens vi er færre dager i de andre statene. Vi vil finne billigere moteller langs veien. Har googlet på at vi kan finne moteller til 40 dollar. Har lagt opp et budsjett på 100 000 kr til turen som skal dekke bensin, mat, attraksjoner og soveplass. Det blir i snitt cirka 1500 kr per dag i 63 dager. Vi ønsker å booke hotell i Las Vegas og New York på forhånd. GPS og kjølebag til å ha i bilen er inkludert i budsjettet. Tror dere at det holder?

Flybilletter fra Oslo-NY-Oslo kommer på cirka 10 000 for to personer. Vi regner med å bruke ca 15 000 på leiebil med alle nødvendige forsikringer. Har dere noen gode forslag til bilutleieselskaper?

I New York var det vanskelig å finne overnatting til en rimelig pris,. Forslag til moteller/hoteller som ligger sentralt til en billig pris?

Jeg ønsker også å ha ca 30 000 kr til shopping som blir klær og sko. Noen gode tips om hva jeg bør shoppe i USA? Har tenkt litt på en Canada Goose jakke.

Opplevelser

Vi ønsker blant annet å oppleve:

1. Yosemite National Park, California

2. Cadillac Ranch, Texas

3. Golden Gate Bridge, San Francisco

4. Alcatraz, San Francisco

5. Hollywood, California

6. Grand Canyon, Arizona

7. Death Valley

8. Salt Lake City

9. Spøkelsesbyen Calico

10.Yellowstone Nationalpark

11.Hamptons (New York)

12. Black Hills

13. Key West

Har dere noen flere steder å anbefale? Er det noen av de stedene som dere IKKE anbefale?

Vi er interesserte i strandlivet og ønsker å besøke de fineste strendene i USA så har googlet meg fram til de strendene som jeg ønsker å dra til.

1. Coopers Beach, South Hamptons, New York

2. Siesta Beach, Sarasota, Florida

3. Coronado Beach, San Diego

4. Venice Beach, California

5. Santa Monica, California

6. Malibu, Calfornia

7. Beachwalker Park, Kiawah Island, South Carolina

8. Cape Florida State Park, Key Biscayne, Florida

9. Myrtle Beach

10. Miami Beach

Er det flere strender som er verdt besøket? Noen av lista som vi bør hoppe over?

Ellers ønsker vi alle mulige reisetips vi kan få. Tusen takk til dere som kommer med tips!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som en fin tur. Jeg lurer bare litt på hvordan dere skal rekke alt sammen. New York - Florida - Texas - Nevada - California er litt av en tur. Jeg tror jeg ville droppet enten New York eller Florida for å få mer tid til det i mellom.

Moteller til 40 dollar natten er ikke noe problem å finne. Standarden er også overraskende god noen ganger. Pass på å stoppe på steder med ingenting. Da er det alltid ledige, billige rom for folk på gjennomreise.

Budsjettet på 100.000 kr bør holde, ja. Med mindre dere bor dyrt, spiser dyrt eller inkluderer shopping.

Santa Monica Beach og Venice Beach er i praksis samme strand. De henger sammen, og det har alltid vært litt uklart for meg nøyaktig hvor den bytter navn. Start ved pieren i Santa Monica, spaser bort til det utendørs treningssenteret og tilbake igjen. Da har du sett det meste der. Fin liten tur.

Anonym poster: 056be1f5cfdff1d65f1c1b1aae026dee

Skrevet

Opplevelser punkt 4. Bestill billetter i god tid i forvegen, det er ukesvis med ventetid der. Tror det var to uker eller noe i billettluka da vi møtte opp.

Har kjørt Chicago - Los Angeles på tre uker. Det er mange, lange, øde strekninger i USA.

Men ferien din høres bra ut, om enn litt hektisk med så mange steder dere skal innom.

Skrevet

Høres ut som en fin tur. Jeg lurer bare litt på hvordan dere skal rekke alt sammen. New York - Florida - Texas - Nevada - California er litt av en tur. Jeg tror jeg ville droppet enten New York eller Florida for å få mer tid til det i mellom.

Moteller til 40 dollar natten er ikke noe problem å finne. Standarden er også overraskende god noen ganger. Pass på å stoppe på steder med ingenting. Da er det alltid ledige, billige rom for folk på gjennomreise.

Budsjettet på 100.000 kr bør holde, ja. Med mindre dere bor dyrt, spiser dyrt eller inkluderer shopping.

Santa Monica Beach og Venice Beach er i praksis samme strand. De henger sammen, og det har alltid vært litt uklart for meg nøyaktig hvor den bytter navn. Start ved pieren i Santa Monica, spaser bort til det utendørs treningssenteret og tilbake igjen. Da har du sett det meste der. Fin liten tur.

Anonym poster: 056be1f5cfdff1d65f1c1b1aae026dee

Vi har regnet ut hvor mange timer turen vil ta og kom fram til ca 138 timer totalt, så la oss si at hele turen tar 150 timer,. Vi har lagt opp til at vi noen dager kjører lange strekninger og andre dager mindre strekninger. I snitt på 55 dager blir det 2,7 t per dag. Vi har 63 reisedager inkludert avreise og hjemreise.

Vi blir ca 4 dager i Las Vegas, 2-3 dager i Los Angels, 2 dager i San Diego, 7 dager på forskjellige steder rundt i Miami og 4-5 dager i New York.

Ikke dumt å bo på moteller i ingenmannsland!

Skrevet

Dropp Myrtle Beach. Har ikke vært der selv, men noen av mine beste venner var der i sommer og syns det var en gedigen skuffelse etter å ha tilbragt noen dager på Key West. Dersom dere skal kjøre langs kysten av The Carolinas, ville jeg heller stoppet i Charleston eller Wilmington. Charleston har en fantastisk historie og er et interessant sted å besøke, Wilmington er det stedet folk i SC og NC reiser til dersom de skal til stranden.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge har dere tenkt å være i/rundt Grand Canyon? Det er et fantastisk sted (selv med mye mennesker) og det er umulig å se for seg akkurat hvor stor den egentlig er før du står der. Hvis dere har tenkt dere på tur ned (eks tur med esel eller annet) må det bestilles i god tid (gjerne 1 år i forveien...).

Ellers ville jeg satt av mange dager i området her og vurdert å besøke flere steder. Eksempel Zion national park, en tur opp "The Narrows" kan anbefales selv om man blir ganske våt om du går langt oppover... :)http://en.wikipedia.org/wiki/The_Narrows_(Zion_National_Park)

Og en tur til Angels landing bør man ta med seg (om man ikke har for mye høydeskrekk, det er smalt enkelte steder og langt ned). http://en.wikipedia.org/wiki/Angels_Landing Men barnslig moro å sitte på platået og høre ekkoet fra fjellene rundt som alle er bittelitt høyere ;)

God tur forresten, husk å sette av like mye tid i etterkant til å bearbeide alle inntrykk... :)

Anonym poster: 12c327e886c776e37247f91bd976dfee

Skrevet (endret)

Sjekk ut Joshua Tree national park i CA også.

Ang leiebil er min erfaring at det er billigere å leie via norske sider. Sjekk eleiebil.no og holidayautos.no i tillegg til finn.

Endret av Blånd
  • 2 uker senere...
Skrevet

New orleans...... <3 vi var fire uker på roadtrip i fjor, houston-new orleans- ned langs mexicogulfen , og til key west og østsiden av florida opp til orlando og tilbake til houston igjen....det var litt av en opplevelse.

Men siden der har sååå lang ferie ville jeg spandert et par dager på cruise ut til bahamas..... Deilig avbrekk i all kjøringen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...