Gå til innhold

Har du hatt besøk av en....


Trixie

Anbefalte innlegg

Leste om en somalisk gutt som hadde bodd i norge siden han var veldig liten. Nå var han 17 år. Han fortalte at han aldri hadde vært i et norsk hjem.

Er det sånn? Har du hatt en innvandrer/flykning i ditt hjem. Har du naboer som er innvandrere? Og har du tatt kontakt med de som en annen nabo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Ja, jeg har hatt besøk av flere innvandrere.

Mange av mine venner er innvandrere og har vært i mitt hjem flere ganger icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei Melizza

Mange invandrere er redde for å ta kontakt,de har like mye fremmedfrykt som oss icon_smile.gif

Noen snakker kankje ikke godt nok norsk,smil til dem så skal du se at det hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri vanket i miljøer med innvandrere. Det er ikke bevisst, jeg har bare aldri møtt noen i en situasjon som gjorde det naturlig å bli bedre kjent.

Jeg har derimot truffet flere innvandrere via venner, og fått god kontakt. Men altså aldri nære venner, men er absolutt åpen for det. Selvsagt.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kinga

Jeg er oppvokst med utlendinger og innvandrere fra omtrent alle verdens land. I dag studerer jeg utenlands sammen med folk fra hele kloden.

Artig med spleisefester der folk tar med seg mat fra alt fra Sri Lanka til Finland. Kjekt når mine israelske venner finner seg kjærester blant venner fra Tyskland.

Masse kjekke folk.

En ting jeg bl.a. har lært i landet her jeg bor, er at vi nordmenn er dårlige på å hilse på folk. Dropper jeg innom f.eks. treningsstudioet, hilser alle på meg straks jeg stikker nesen inn i garderoben, selv om jeg ikke kjenner noen av dem der fra før. Alle naboene mine hilser på meg i bygården her jeg bor. Absolutt alle, selv om jeg aldri har sett dem før.

Folk er digg icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...