Gå til innhold

Gullarmbånd


Gjest Trappetroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det ikke en nettbutikk du har linket til? Du kan vel prøve å kjøpe derfra?

Men legg merke til at armbåndet er i 9 karat gull, som er en mye lavere kvalitet enn det som selges her i landet. Det er faktisk ikke en gang lov å kalle det gull her ... Jeg hadde nok ikke betalt nesten 1000 kr + frakt for dette, enda så pent det er.

Mer info: http://no.wikipedia.org/wiki/Karat_(gull)

Anonym poster: 1ebc9951757f0c757519562e6018332e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du kan få en gullsmed til å lage et for deg? Er mange gullsmeder som gjør customarbeid. Du kan tegne smykket eller forklare så godt som mulig hvordan du vil ha det. For det er ikke sikkert at gullsmeden vil kopiere et smykke hvis h*n vet at det er noen andre sitt design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Er det ikke en nettbutikk du har linket til? Du kan vel prøve å kjøpe derfra?

Men legg merke til at armbåndet er i 9 karat gull, som er en mye lavere kvalitet enn det som selges her i landet. Det er faktisk ikke en gang lov å kalle det gull her ... Jeg hadde nok ikke betalt nesten 1000 kr + frakt for dette, enda så pent det er.

Mer info: http://no.wikipedia.org/wiki/Karat_(gull)

Anonym poster: 1ebc9951757f0c757519562e6018332e

Derfor jeg har lyst til å få tak i enten noe liknende, eller aller helst få tak i det i Norge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trappetroll

Kanskje du kan få en gullsmed til å lage et for deg? Er mange gullsmeder som gjør customarbeid. Du kan tegne smykket eller forklare så godt som mulig hvordan du vil ha det. For det er ikke sikkert at gullsmeden vil kopiere et smykke hvis h*n vet at det er noen andre sitt design.

Ååh, det tenkte jeg ikke på! Tror du det koster mye? Er det noen gullsmeder du vet om så gjør det? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, det tenkte jeg ikke på! Tror du det koster mye? Er det noen gullsmeder du vet om så gjør det? :-)

Vanligvis så vil jeg tro at de fleste gullsmeder gjør det. De er jo også utdannet i smykkedesign:) Kan ikke gi deg et direkte tips for jeg har ikke gjort dette selv. Men gå innom din lokale gullsmed og spør.

Hvor mye det koster kommer nok også an på hva slags metaller og stener som blir brukt, Og hvor komplisert arbeidet er og hvor lang tid det tar å lage. Du kan be om en ca. pris.

Endret av Armitage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Vanligvis så vil jeg tro at de fleste gullsmeder gjør det. De er jo også utdannet i smykkedesign:) Kan ikke gi deg et direkte tips for jeg har ikke gjort dette selv. Men gå innom din lokale gullsmed og spør.

Hvor mye det koster kommer nok også an på hva slags metaller og stener som blir brukt, Og hvor komplisert arbeidet er og hvor lang tid det tar å lage. Du kan be om en ca. pris.

Vil ha det i sølv eller aller helst hvitt gull, uten stener. Så får ta turen innom på mandag. Tusen takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok å få spesiallaget noe hos gullsmeden er dyrt. Da må de jo lage, ha gull, tid osv. Let på ebay. Eller reis i butikker å se, nettet har de helt sikker et lignende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...