Gå til innhold

"Vent et par dager"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i den siste tiden blitt en stille gjenganger her på singelforumet, og har bitt meg merke i at folk ofte sier "Vent et par dager med å ta kontakt", "Vent og se om h*n ikke tar kontakt først, har det gått en uke kan du sende sms" eller "Om h*n ikke svarer innen en uke/et par dager så ta kontakt på nytt". Jeg merker selv at å ikke ha noen form for kontakt med ham jeg er forelsket i på "et par dager" gjør at jeg går fullstendig av skaftet. Ikke fordi jeg er kontrollfrik eller oppmerksomhetssyk, men fordi jeg elsker å prate med ham og ha en eller annen form for kontakt daglig. Er det normalt å rett og slett klare å la være å kontakte flørten sin på en hel uke? Spesielt når situasjonen er usikker og man ikke vet hva vedkommende tenker? Er det bare jeg som er litt spesiell?

Anonym poster: 233ca299f40349837e7410bb78e1d95f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk er dumme. Er det følelser i sving og man er kjempenysgjerrig, så tar man kontakt. Man venter ikke. Snakk om idioti.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har i den siste tiden blitt en stille gjenganger her på singelforumet, og har bitt meg merke i at folk ofte sier "Vent et par dager med å ta kontakt", "Vent og se om h*n ikke tar kontakt først, har det gått en uke kan du sende sms" eller "Om h*n ikke svarer innen en uke/et par dager så ta kontakt på nytt". Jeg merker selv at å ikke ha noen form for kontakt med ham jeg er forelsket i på "et par dager" gjør at jeg går fullstendig av skaftet. Ikke fordi jeg er kontrollfrik eller oppmerksomhetssyk, men fordi jeg elsker å prate med ham og ha en eller annen form for kontakt daglig. Er det normalt å rett og slett klare å la være å kontakte flørten sin på en hel uke? Spesielt når situasjonen er usikker og man ikke vet hva vedkommende tenker? Er det bare jeg som er litt spesiell?

Nei.

Jeg tror helt seriøst de som anbefaler 7 dagers venting er byråkrater.

• Liker 11
Gjest funky_monkey
Skrevet

Jeg klarer ikke vente HELE 7 DAGER med å snakke med noen jeg er betatt av!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rådet baserer seg vel på det at mange (slik som meg) ikke knytter seg til mennesker før de han blitt godt og vell kjent med dem. Press i et tidlig stadie vil ofte føre til at slike backer ut og ser etter noen andre - de har jo ikke noe investert i denne (for dem) masete personen uansett, så hva skulle være problemet? Å date betyr for meg å lodde personligheten - rett og slett en sjekk på om denne personen er noen jeg kunne tenkt meg i livet mitt. Kjemien er der, men hva med kommunikasjonsevner, verdier, humor etc? Følelser kommer først inn i bildet når en date heller mot å bli en kjæreste. ;)

Anonym poster: 91db453bb21ac5d5d789e85e92565b09

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tidligere trodd at man måtte vente så og så lenge eller at kvinner ikke skulle ta kontakt osv. Det er bare tull. Alle er forskjellige og fungerer forskjellig. Samtidig er jeg enig med AB over her om at det kan være greit å la folk få puste, tenke og vurdere litt før man bombaderer dem med meldinger når man akkurat har truffet hverandre. Kjenner man hverandre litt fra før og vet hverandres verdi er det anderledes synes jeg.

• Liker 2
Skrevet

Å sende en melding er IKKE å bombardere. Helt seriøst, hva er vitsen med overdrivelser?

• Liker 5
Skrevet

De gangene jeg klarer å vente med å ta kontakt er når jeg egentlig ikke bryr meg så veldig. Ser ingen grunn til å vente om man er oppriktig interessert.

• Liker 1
Skrevet

Å sende en melding er IKKE å bombardere. Helt seriøst, hva er vitsen med overdrivelser?

Nei å sende en melding er ikke å bombardere, men for noen kan det føles slik hvis man ikke har fått tid til å tenke før meldingen kommer.

Skrevet

Nei. Å sende EN melding vil ALDRI være å bombardere noen. Lær deg norsk.

Skrevet

Jeg klarer ikke å vente. Liker jeg noen så er det ofte at jeg vil dele noe, enten om det er noe skikkelig teit noe som jeg vet vi begge kommer til å le av, eller noe rart som skjedde i løpet av dagen.

Og ikke vite hva den andre tenker er for øvrig frustrerende nok til å ta kontakt! Vente en uke? Aldri i verden om jeg klarer... :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror folk her inne setter sin lit til amerikanske filmer og serier, idioti.

Anonym poster: 3da09f913ebe5260c2a04854c131fcca

AnonymBruker
Skrevet

Å skulle vente i dager og uker blir jo helt sprøtt... greit: har du sendt en melding hvor du har vist interesse, og ikke får svar, så bør du kanskje regne med at null svar = en litt feig måte å avvise på. Men har du ikke sendt melding, eller dere har litt kontakt og du lurer på om det er ok å sende den første meldingen en dag, selv om du sendte den siste i går, så bare send den meldinga... med litt antenner merker en likevel fort om det er dynamikk og gjensidighet der.

Jeg er enig i at tidlig i en datingfase er det ikke nødvendigvis så mye følelser, men det hender jo også at en er nokså interessert og betatt? Og når det er gjensidig blir det gjerne mer kontakt og bekreftelse enn hvis man er på helt ulikt sted følelsesmessig. Å gi hverandre rom til å tenke, puste og eventuelt savne den andre litt, er positivt likevel.

Anonym poster: 36db1e76f12b7c38500501f484a20d7b

Skrevet

Har holdt kontakten/sett min flørt daglig siden vi møttes første gang for snart 2 måneder siden. Da skal det sies vi er likestilt i forhold til å ta initiativ til kontakt og vi har snakket om å kunne si ifra dersom vi føler for litt pusterom. For meg er det å ville ha mye kontakt et tegn på at dette går i riktig retning, og at vi virkelig trives i hverandres selskap. Jeg hadde blitt gal i hodet om vi ikke snakket sammen på 7 dager:o

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Å skulle vente i dager og uker blir jo helt sprøtt... greit: har du sendt en melding hvor du har vist interesse, og ikke får svar, så bør du kanskje regne med at null svar = en litt feig måte å avvise på. Men har du ikke sendt melding, eller dere har litt kontakt og du lurer på om det er ok å sende den første meldingen en dag, selv om du sendte den siste i går, så bare send den meldinga... med litt antenner merker en likevel fort om det er dynamikk og gjensidighet der.

Jeg er enig i at tidlig i en datingfase er det ikke nødvendigvis så mye følelser, men det hender jo også at en er nokså interessert og betatt? Og når det er gjensidig blir det gjerne mer kontakt og bekreftelse enn hvis man er på helt ulikt sted følelsesmessig. Å gi hverandre rom til å tenke, puste og eventuelt savne den andre litt, er positivt likevel.

Anonym poster: 36db1e76f12b7c38500501f484a20d7b

Ikke for å kuppe tråden din TS, men jeg syns dette innlegget var interessant. Jeg er litt på flørtern med en ny fyr. Vi ser hverandre litt noen ganger i uken siden vi bor rett i nærheten av hverandre, og jeg liker ham veldig veldig godt. Når vi treffes virker han interessert, stiller spørsmål og jeg merker at han ser på meg på "den måten", men når det kommer til teksting/meldinger på facebook er det alltid jeg som må starte samtalen. Han svarer alltid og vi får alltid en liten samtale gående, men jeg lurer på om jeg faktisk burde la være å sende sms og faktisk vente på at han gjør det, eller bare fortsette siden han virker interessert ellers? Jeg vil ikke snakke med ham om det enda fordi vi er i en veldig tidlig fase og jeg vil ikke virke usikker/needy.

Tips?

Igjen, ikke meningen å kuppe tråden til TS.

Anonym poster: 3d68d2a973abbe0a5baf0c3983b8c826

Skrevet

Det er ikke noe som er mer turnoff enn spill, tikktakkerier og venting med å ta kontakt dersom man faktisk er interessert. Det var noe man kunne gjøre da man var 16, men jeg forventer litt mer fra voksne folk.

• Liker 1
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden din TS, men jeg syns dette innlegget var interessant. Jeg er litt på flørtern med en ny fyr. Vi ser hverandre litt noen ganger i uken siden vi bor rett i nærheten av hverandre, og jeg liker ham veldig veldig godt. Når vi treffes virker han interessert, stiller spørsmål og jeg merker at han ser på meg på "den måten", men når det kommer til teksting/meldinger på facebook er det alltid jeg som må starte samtalen. Han svarer alltid og vi får alltid en liten samtale gående, men jeg lurer på om jeg faktisk burde la være å sende sms og faktisk vente på at han gjør det, eller bare fortsette siden han virker interessert ellers? Jeg vil ikke snakke med ham om det enda fordi vi er i en veldig tidlig fase og jeg vil ikke virke usikker/needy.

Tips?

Igjen, ikke meningen å kuppe tråden til TS.

Anonym poster: 3d68d2a973abbe0a5baf0c3983b8c826

Husk at det er ikke alle som er like komfortable med chatting. Det er en kunst å uttrykke seg via en skjerm og et tastatur! Og siden dere bor nær hverandre så kanskje han synes det er bedre face to face? Så lenge han svarer og dere får en samtale ut av det så hadde jeg nok fortsatt.

Men er det ikke bedre og møtes når dere har mulighet til det, tenk om han hadde bodd to timer unna?

Skrevet

Større sjanse for at personen da vil miste interessen og/eller tro at du ikke er interessert lenger. "Hun har ikke kontaktet meg på 1 uke, hun har vel mistet interessen da.."

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får litt holdningen om at "nei, da er du vel ikke så interessert siden det har gått så lang tid siden jeg hørte fra deg, og jeg mister interessen". Jeg vil gjerne at en fyr sender meg meldinger hver dag, men jeg orker ikke sende meldinger hele dagen. Da blir jeg stressa, men tre fire meldinger og så avslutte samtalen er bra. Og selvfølgelig ikke vente med å sende meldinger eller ringe når man vil det.

Anonym poster: a2eab7c1f04de3b386ad697b21c3b9ad

Skrevet

Tips?

Jeg personlig synes det er greit å gi muligheten til å savne når man dater noen. Jeg liker tanken om at han ser på telefonen sin og blir overrasket over at jeg ikke har sendt noe medling enda, når det vanligvis er jeg som sender. Tryggheten det gir meg når han da sender meg en "savner deg" eller "Lyst til å se deg snart" melding betyr så mye når man er full av følelser og lyst til å være nær hele tiden.

Jeg tror alle har behov for å kjenne litt på følelsene når man har begynnt å være sammen med en person en del. Rett og slett for å se om det er noe dypere enn bare det at man trives sammen. At man faktisk har etterlatt seg noen spor og blitt noe man har lyst til å ha i livet sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...