Gelica Skrevet 3. januar 2013 #1 Skrevet 3. januar 2013 Jeg har veldig lyst til å lage denne retten http://www.rema.no/under100/Kampanjer/Wok_Bangkok_style/article66248.ece men ønsker å starte en sunnere og magrere linje (som mange andre på starten av året hehe) Spørsmålet mitt er om jeg kan bytte ut vanlig kokosmelk med lett varianten av kokosmelk? Jeg har aldri brukt kokosmelk i noe mat tidligere og lurer på om det er noe jeg burde vite? Kan den skille seg om den koker eller liknende?
Gjest navnelapp Skrevet 3. januar 2013 #2 Skrevet 3. januar 2013 Nei, det burde gå heilt fint. Normal kokosmjølk gir litt fyldigare smak, men det er jo prisen ein betalar i januar.
Gjest LadySizz Skrevet 3. januar 2013 #3 Skrevet 3. januar 2013 Har ikke noe å si,foruten at det kanskje blir en litt mektigere smak om man bruker den normale. Kjør på du
Gjest Drue Skrevet 4. januar 2013 #4 Skrevet 4. januar 2013 Lett kokosmelk er bare vanlig kokosmelk som er vanna ut. Bruk heller en fyldig type og tilsett vann, så har du til to omganger med matlaging. De koster jo like mye. 2
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 4. januar 2013 #5 Skrevet 4. januar 2013 Drue har et godt poeng synes jeg Jeg bruker hovedsaklig lett.kokosmelk i matlaging pga kcalinnhold. De oppfører seg på samme måte, er bare smaken som er noe svakere. Siden du er nybegynner på kokosmelkfronten: Når du åpner kokosmelka, er den ikke som vanlig melk. Det er en fast masse utenpå, og så ligger vannet inni. Bruk alt innholdet i boksen, både kokosmassen og vannet. Kokosmassen smelter når den blir oppvarmet, og resultatet blir klumpfritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå