Gjest PinkLadey Skrevet 12. mars 2004 #1 Skrevet 12. mars 2004 Skal kjøpe en test i dag, men når kan jeg ta den? PinkLadey
Tusenfryd Skrevet 12. mars 2004 #2 Skrevet 12. mars 2004 Helst morgenurin. Du bør visstnok ikke ha tisset på noen timer heller. Les mer i pakningsvedlegget på akkurat den testen du kjøper, det varierer.
Tusenfryd Skrevet 12. mars 2004 #4 Skrevet 12. mars 2004 Det varierer også, noen viser resultat før forventet mens, mens det vanligste er vel etter forventet mens.
cappocino Skrevet 12. mars 2004 #5 Skrevet 12. mars 2004 For "best" resultat taes testen samme dag som du skulle ha hatt mens. Noen tester (RFSU) kan du ta før forventet mens men de er visst ikke alltid like pålitelige.
*Shira* Skrevet 12. mars 2004 #6 Skrevet 12. mars 2004 Graviditetstesten kan tas samme dag du skulle hatt mens. Dersom du er blitt gravid produsers det et spesiellt hormon i kroppen(husker ikke men et trestavelse ord). I begynnelsen er det lite av dette i kroppen, dvs at utslaget på testen kan være svakt. Sist jeg ble gravid, hadde jeg full kontroll og testa meg på kvelden på dagen jeg skulle hatt mensen. Fikk utslag, men en svak strek. Jeg måtte ta en ny en for å være helt sikker litt senere. Men når en ønsker å bli gravid er dette den nydeligeste minusen en kan tenke seg :-)
Rannva Skrevet 12. mars 2004 #7 Skrevet 12. mars 2004 Jeg tok CB-test på kvelden den dagen jeg ventet mens. Var ikke nødvendig med morgenurin der. Testen var klart positiv.
'Lilly' Skrevet 12. mars 2004 #8 Skrevet 12. mars 2004 Skal kjøpe en test i dag, men når kan jeg ta den? PinkLadey Det står i pakka!
jordbær Skrevet 12. mars 2004 #9 Skrevet 12. mars 2004 Grunnen til at de anbefaler morgenurin, er fordi det rekker å samle seg opp litt hormoner der. Hvis man er tidlig på vei, produserer ikke kroppen så mye hormoner. Derfor er det lettere å påvise en graviditet tidlig med morgenurin. Ellers stemmer det vel det de sier. Første dag etter forventet mens, gjerne noen dager etter..
Gjest chsa Skrevet 14. februar 2011 #10 Skrevet 14. februar 2011 Hei. Jeg er veldig forvirret. Fordi noen dager er magen min utrolig stram og stor, og noen ganger er den normal, mest normal om morgen i det jeg våkner. Jeg har også rare bevegelser i magen, føles som en liten krampe. Har av og til smerter i underlivet, men får også mensen. Vet ikke hva dette er, men lurer på om jeg kan få noen svar ?
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2011 #11 Skrevet 14. februar 2011 Hei. Jeg er veldig forvirret. Fordi noen dager er magen min utrolig stram og stor, og noen ganger er den normal, mest normal om morgen i det jeg våkner. Jeg har også rare bevegelser i magen, føles som en liten krampe. Har av og til smerter i underlivet, men får også mensen. Vet ikke hva dette er, men lurer på om jeg kan få noen svar ? luft
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå