Gå til innhold

Sara eller Sandra

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns Sandra er et kjempefint navn jeg. Nå heter jeg Sara selv og synes liksom alle gjør det for tiden ;) Sandra er mer spesielt.

Anonym poster: 7542392f0d36ea526cfd936e3addeba5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sara, det er nydelig:)

Skrevet

Tipper at TS sitter å leser og blir sikkert ikke så veldig happy hver gang folk sier at de liker Sara bedre enn Sandra.

Eller kanskje jeg er helt på bærtur nå.

AnonymBruker
Skrevet

Sarah er et nydelig navn. Datteren min heter det :-) Sandra er også fint.

Anonym poster: 54a6728dd010405235627d153b0d61f1

Skrevet

Sara er kjempefint.

Sandra forbinder jeg dessverre med unge mødre og white trash.

Gjest Wanderlust
Skrevet

Kjenner ei jente som bytta fornavn. Vel, hun la til et nytt fornavn foran det gamle. De fleste rundt henne syns dette var helt ok :) Det er kanskje litt merkelig og vanskelig å venne seg til om det viker veldig fra ditt tidligere navn, men det er jo ikke tilfellet her. Det du burde tenke over er at mange vil velge å bruke ditt gamle navn. Det er ikke lett å plutselig skulle begynne å kalle en nær venn for noe annet. Dessuten vil det selvfølgelig medføre spørsmål om hvorfor du valgte å bytte.

Kommer du til å klare å tenke på deg selv som Sara?

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å vokse dette fra deg. Ikke bytt navn. Du er Sandra. Du er bare 20 år. Det er ungt.

Anonym poster: bbe7a88371148999747d70a2419e8a6f

Skrevet

Tipper at TS sitter å leser og blir sikkert ikke så veldig happy hver gang folk sier at de liker Sara bedre enn Sandra.

Eller kanskje jeg er helt på bærtur nå.

Det må hun jo nesten tåle når hun selv har valgt å spørre om hva folks syns er finest.

Til TS. Bestevenninen min byttet etternavn for noen år siden, kanskje litt anderledes da det ikke er noe familien har valgt, men det var likevel mange i familien hennes som ga hun motstand og ikke likte at hun byttet det. De ble vel litt fornærmet. Men hun har aldri likt det navnet, og har i tillegg blitt mobbet for det tidligere, så for henne var det både viktig og riktig og hun angrer ikke ifag. Og familien er kommet seg over det. Hadde jeg misslikt fornavnet mitt så mye hadde jeg nok selv vurdert å bytte.

Skrevet

Det må hun jo nesten tåle når hun selv har valgt å spørre om hva folks syns er finest.

Ja, enig med det. Selv så ville jeg ikke stilt et slikt spm pga jeg mest sansynlig ikke hadde likt svaret.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, enig med det. Selv så ville jeg ikke stilt et slikt spm pga jeg mest sansynlig ikke hadde likt svaret.

Jeg tåler å høre sannheten, er ikke så hårsår. Hadde jeg vært det, da hadde jeg ikke spurt heller! Så det går helt fint. Ønsker bare å høre andres ærlige meninger, og det var derfor jeg ikke sa noe om hovedgrunnen i det første innlegget! :)

Jeg er forferdelig usikker, men det er bare pga familien og de nærmeste vennene. Jeg har selv hatt en oppvekst med ekstremt mye mobbing. Ikke på grunn av navnet, men alt ved det minner meg liksom om det. "Sandra har så stor rumpe" "Sandra passer ikke inn" "Sandra ditt og Sandra datt". Jeg har de siste året sett på meg selv som "Sara", og synes faktisk det er gøy når folk kaller meg det fordi de tror det er det jeg heter! Sukk, det er utrolig vanskelig. Og ja, jeg er forferdelig ung, men med tanke på at jeg har hatt disse tankene om navneskifte siden jeg var, ja, 14-15, så føler jeg meg ikke så ung like vel...

TS

Anonym poster: 5eda451d0e632e47d446252ff3e2ea09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...