Gå til innhold

Dere som ikke har spiral - hvilken prevensjonsmetode?

Fremhevede innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Vi vil ikke ha flere barn, men fordi vi ikke er 100 % sikre på dette vil ikke mannen sterilisere seg ennå. Jeg har hatt hormonspiral i et år, men begynner å bli rimelig lei av blødninger. Jeg har brukt diverse p-pillemerker tidligere, men har stort sett hatt mellomblødninger her også. Har alle p-produkter samme potensielle bivirkninger?

Jeg vil gjerne ha noe jeg slipper å tenke på, siden jeg skal bruke det så lenge jeg er fruktbar (er 25, så det blir jo noen år...)

Hva bruker du?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker piller. Mercilon 28, men jeg klarer ikke å gå lenger enn to mnd uten blødning, den kommer uansett om jeg hopper over på brettet. Kanskje plaster eller p sprøyte hadde vært noe? Pspøryten tar jo man hver 3 mnd.

Anonym poster: 3bbaf4d5c0e1a19eea4d5c6a65d62487

Skrevet

Kondom og FAM. Skal på litt sikt steriliseres.

Gjest *kokos*
Skrevet

Kondom, er ikke det mye styr når det er snakk om å bruke over flere år? Er det noen fordeler med kondom som jeg har oversett/ikke kjenner til, foruten at jenta slipper p-relaterte bivirkninger?

Om jeg skal begynne på p-piller igjen tror jeg ikke jeg kommer til å hoppe over noe som helst, i frykt for mellomblødninger, men jeg er redd mellomblødningene bare kommer til å komme oppå de månedlige.

Huff, jeg hadde virkelig håpet at spiral skulle være tingen! Den var perfekt i et halvår, og nå har jeg blødd, med små perioder med opphold, i et halvår. :-(

AnonymBruker
Skrevet

Bruker kondom fordi jeg virker litt oversensitiv til en del medikamenter, også p-piller. Fikk heftig migreneanfall av det blant annet. Har avstandsforhold så da er det greit så lenge med kondom. Før brukte jeg kalendermetoden, det funket greit det også, men tror kondom er tryggere. Har ingen barn enda, men ønsker jo det om et par år. Er 27 år.

Anonym poster: fba0f26735c027557ad585175ce6a646

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo forsøke p-sprøyte. Det tar man hver 3 mnd bare.

Anonym poster: fba0f26735c027557ad585175ce6a646

Skrevet

Kondom og FAM. Skal på litt sikt steriliseres.

FAM?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...