AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #1 Skrevet 2. januar 2013 Hei. Jeg skal nå begynne hos psykolog og leter derfor etter en som er dyktig i Bærumsomerådet med refusjon. Tidligere erfaringer for min del sier at jeg trenger en som vet å tråkke litt varsomt til jeg er trygg så kan han/hun godt bli litt tøff og presse meg litt i rett retning. Jeg har bil det trenger ikke være veldig nærme der jeg bor, men jeg ønsker ikke å kjøre til andre siden av Oslo eller til Drammen f.eks. Det blir noe langt å kjøre. Legen min anbefalte meg å finne en som drev med kognitiv terapi. Så kommer det dumme kravet mitt, det kan ikke være lang ventetid! Dessverre har jeg ikke råd til å gå til privat. Så nå håper jeg noen har en god psykolog å anbefale. Er det sånn at hvis jeg har henvisning til psykolog så kan jeg velge psykiater også? For da må dere gjerne anbefale en psykiater om dere kjenner til det også. Samboer går til ei dame og forslo at jeg skulle gå til samme. Jeg liker ikke alt jeg hører fra han som hun har sagt så jeg kunne ikke gått til hun uansett, men det er vel heller ikke anbefalt å gå til samme som samboeren min. Anonym poster: 93aef92db6827d5151c40274980d7279
Gjest Ellisiv Skrevet 29. juni 2013 #2 Skrevet 29. juni 2013 Hei, jeg håper du har funnet en (tilstrekkelig) god psykolog eller terapeut. Jeg gikk til fastelegen min og fikk en liste med alle psykologer med refusjon. Jeg satte meg til å ringe hver eneste en av kanskje 15. Kjempeslitsomt, men jeg bare måtte, eller "dø". Fikk på denne måten, etter å ha snakket med personer og talemaskiner, tre igjen å velge mellom. Da var jeg helt skutt. Så hadde jeg en prat med tre, og valgte en til sist. Det er et arbeid bare å få seg en terapeut. Så kommer selve terapien oppå det! Tenker at det en får høre fra en i familien fra deres terapi ikke skal lyttes til som å være noen "sannhet". Og at det er det beste å la det meste og personligeste som sies i terapirommene, bli der.
miamia23 Skrevet 17. februar 2014 #3 Skrevet 17. februar 2014 Hei.. Hei, jeg håper du har funnet en (tilstrekkelig) god psykolog eller terapeut. Jeg gikk til fastelegen min og fikk en liste med alle psykologer med refusjon. Jeg satte meg til å ringe hver eneste en av kanskje 15. Kjempeslitsomt, men jeg bare måtte, eller "dø". Fikk på denne måten, etter å ha snakket med personer og talemaskiner, tre igjen å velge mellom. Da var jeg helt skutt. Så hadde jeg en prat med tre, og valgte en til sist. Det er et arbeid bare å få seg en terapeut. Så kommer selve terapien oppå det! Tenker at det en får høre fra en i familien fra deres terapi ikke skal lyttes til som å være noen "sannhet". Og at det er det beste å la det meste og personligeste som sies i terapirommene, bli der. Hei, Vet det er en stund siden, men hva er psykolog med refusjon? min onkel fikk hjerteinnfarkt i juli og sliter veldig med dette fremdeles- konstat frykt for at det vender tilbake. Går det under refusjon? har dere noen gode anbefalinger?
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2014 #4 Skrevet 17. februar 2014 Hei.. Hei, Vet det er en stund siden, men hva er psykolog med refusjon? min onkel fikk hjerteinnfarkt i juli og sliter veldig med dette fremdeles- konstat frykt for at det vender tilbake. Går det under refusjon? har dere noen gode anbefalinger? Dersom man får en henvisning av fastlegen til en psykolig som er offentlig (altså med refusjonsrett), så betaler man kun opp til egenandelstaket på kr 2050,- hvert år. Etter å ha nådd den summen, får man frikort, og da er både psykolog og fastlege og andre offentlige spesialister gratis resten av året. Det kjipe er at det ofte er ventetid på disse psykologene. Dersom man kontakter en privat, uten henvisning, er det mye dyrere, kanskje 1000 kr timen. Anonymous poster hash: ee9d1...1cb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå