Gå til innhold

Burde jeg oppsøke lege?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vanligvis et ganske sterkt immunforsvar, men igår lå jeg hjemme med feber; altså utrolig trøtt og slapphet, øynene sved og hadde ikke matlyst. Utover mot kvelden følte jeg meg mye kvikkere og bedre etter en paracet, og idag følte jeg meg nesten helt bra.

...Bortsett fra at jeg er helt utrolig svimmel. Hver gang jeg beveger øynene eller hodet blir jeg overmannet av sterk svimmelhet, og med jevne mellomrom flimrer det for øynene mine. I tillegg føler jeg med veldig svak. Kanskje det bare er noe jeg innbiller meg, men jeg føler at hjertet slår et par ekstra, raske slag med mellomrom, og jeg kjenner en "vibrering" i det området. Jeg har tidligere hatt ganske lav blodprosent, på rundt 7,8. Jeg brukte jerntabletter en periode til det jevnet seg ut, men sluttet med dem på grunn av hard mage, som jeg virkelig sliter med. Jeg frykter at jeg har veldig lav blodprosent nå og kan svime av, Burde jeg dra til lege? Eller er dette vanlig som "bivirkning" av feber?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen forslag? Jeg bor en 45 min kjøretur fra nærmeste helsestasjon og lege, så det hadde vært til stor hjelp om noen vil dele erfaringer og råd. :)

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje begynne med å ringe til legen å høre?

Anonym poster: c7a5a1ac7a42421923a9515b0ad50eb6

Skrevet

Dersom du lurer om ulempene ved ventinga på helsestasjonen veier opp for plagene du har dersom du bare er hjemme og slapper av er vel noe du bør finne ut?

Har du spist da? Om du ikke har spist fordi du ikke har matlyst og enda har feber så kan du sikkert ta deg en tur.

Skal du kjøre bilen?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke spør på et forum. Vi kan verken gi deg en diagnose eller avgjøre om du skal dra til lege eller ikke.

Føler du at noe er galt, dra til lege. Føler du at det kan vente, ikke dra til lege. Du kjenner kroppen din og må ta avgjørelsen selv.

Anonym poster: 4c49757dc51570b6eceb812179154b3e

Skrevet

Jeg bor alene og er ganske fersk angående dette, og legekontoret er stengt så sent på kvelden. Kan jeg dra til helsestasjonen med dette, eller burde jeg dra til lege? Eller ignorere det? Evt. noen kjerringråd? :vetikke:

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...