Kalbakk85 Skrevet 3. februar 2014 #441 Skrevet 3. februar 2014 Jeg har kjøpt slør. Gikk for et jeg prøvde sammen med kjolen. Kort slør med litt perler i.. Trodde i utgangspunktet jeg ikke skulle ha. Helt til jeg prøvde det på
tinanana Skrevet 3. februar 2014 #442 Skrevet 3. februar 2014 Brosjebuketten er ferdig, og jeg er sååå fornøyd :D Da er det ikke mye som mangler til vår store dag
AnonymBruker Skrevet 7. februar 2014 #443 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er 2014 brud. Vi har nettopp satt datoen til 04.Oktober 2014 men har ikke planlagt noe som helst enda. Tenker å ringe kirke i dag og har kontaktet et lokale for å se om det er ledig den datoen. Får jeg dårlig tid tror dere? Anonymous poster hash: 58ada...c05
Gjest Daenerys Skrevet 7. februar 2014 #444 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er 2014 brud. Vi har nettopp satt datoen til 04.Oktober 2014 men har ikke planlagt noe som helst enda. Tenker å ringe kirke i dag og har kontaktet et lokale for å se om det er ledig den datoen. Får jeg dårlig tid tror dere? Anonymous poster hash: 58ada...c05 Vi gifter oss samme dato Det er utenfor sesong, så det kan gå veldig fint. Skynd dere med kirke hvis dere skal det, og lokake. Fotograf og mat haster også litt. Ellers er det neste kjolen faktisk Kan ta tid å få den bestilt og tilpasset. Det er så langt jeg har kommet, og jeg føler ikke jeg har dårlig tid
Gjest Ciegus Skrevet 7. februar 2014 #445 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er 2014 brud. Vi har nettopp satt datoen til 04.Oktober 2014 men har ikke planlagt noe som helst enda. Tenker å ringe kirke i dag og har kontaktet et lokale for å se om det er ledig den datoen. Får jeg dårlig tid tror dere? Anonymous poster hash: 58ada...c05 Du har nok av tid, det er jo ikke høysesong. Vi gifter oss i september og har bare ordnet vigsler, fotograf og festlokale.
Gjest Naria Skrevet 7. februar 2014 #446 Skrevet 7. februar 2014 Jeg er 2014 brud. Vi har nettopp satt datoen til 04.Oktober 2014 men har ikke planlagt noe som helst enda. Tenker å ringe kirke i dag og har kontaktet et lokale for å se om det er ledig den datoen. Får jeg dårlig tid tror dere? Anonymous poster hash: 58ada...c05 Vi gifter oss i juli og har egentlig ikke ordnet noe.
*Frida* Skrevet 7. februar 2014 #447 Skrevet 7. februar 2014 Me giftar oss i juni, og eg har ordna kyrkje, lokale, kokk, musikk og fotograf dei siste 2 vekene. Invitasjonar skl me bestille i helga. Neste på planen er ein tur i brudesalong
Kalbakk85 Skrevet 8. februar 2014 #448 Skrevet 8. februar 2014 Invitasjonene våre kom heldigvis fram. Det tok nesten to uker, til tross for A-post. Nervene var i høyspenn, men nå kan jeg senke skuldrene. Mange har allerede svart også. Så ting faller på plass. Nå nærmer det seg bare 5 måneder igjen. Forloveden skal begynne å se etter dress, så blir den i boks også. Siden vi bor et stykke unna der vi skal gifte oss, kan det godt hende vi får samtale med presten allerede i påsken. Da bør vi vel også ha en formening om hvilke salmer og sånn vi skal ha? Må alle sangene være tatt fra salmeboka, eller kan vi velge noen utenom også. Har en venn som skal synge i kirka, og da hadde vi ikke tenkt at det skulle være en salme..
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2014 #449 Skrevet 10. februar 2014 Åå, nå ble jeg lettet! Kirke er i boks, lokalet er snart. Fotograf har jeg bare kikket på, da jeg syns det å betale 10 000,- for bildene er meget dyrt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Har kikket på nett på brudekjoler men er så vanskelig å vite hva de har i butikkene i byen. Skal ta meg en tur i en salong om 2 uker å kikke. Blir spennende! Anonymous poster hash: 58ada...c05
Wonders Skrevet 11. februar 2014 #450 Skrevet 11. februar 2014 (endret) Da er året her. Det blir bryllup og baby. Foreldrene hans har kjøpt to tradisjonelle lengha. Som er pakistansk bryllupskjoler. Og lurte på hva jeg tenkte om det. Om jeg ville bruke det. Ja så klart. Og så ser jeg etter en hvit pen norsk tradisjonell kjole. Først blir det muslimsk enkel seremoni, og så tinghuset. Så blir babyen født. Deretter blir det Bryllupsfest. Dette blir vår, sommer og høst. Og til slutt blir det Navnefest for babyen. Innimellom dette kommer Utdrikkningslag og Babyshower... Har vært på bryllupsmesser men ikke imponert. Jeg digger ebay, har god tid så når datoer er satt kjører jeg på med alt jeg trenger. Endret 11. februar 2014 av Wonders
super-ida Skrevet 11. februar 2014 #451 Skrevet 11. februar 2014 Åå, nå ble jeg lettet!Kirke er i boks, lokalet er snart. Fotograf har jeg bare kikket på, da jeg syns det å betale 10 000,- for bildene er meget dyrt. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.Har kikket på nett på brudekjoler men er så vanskelig å vite hva de har i butikkene i byen. Skal ta meg en tur i en salong om 2 uker å kikke. Blir spennende! Anonymous poster hash: 58ada...c05 Jeg skjønner ikke.....at i jungelen av bryllupsutgifter blir 10.000kr til fotograf dyrt...... Bildene er jo det du skal ha med deg som minner resten av livet, og blir de dårlige nytter det ikke å angre........
AnonymBruker Skrevet 11. februar 2014 #452 Skrevet 11. februar 2014 10 000,- er ganske mye penger for noen bilder. Skjønner at det er noe man skal ha resten av livet og at det er litt arbeid men sååå mye arbeid er det faktisk ikke. Jeg har tatt litt brudebilder selv og har tatt 4000,- for arbeidet. Skulle bare ønske noen kunne gå litt ned i pris. Alt spiller jo inn… Anonymous poster hash: 58ada...c05
Gjest Ciegus Skrevet 11. februar 2014 #453 Skrevet 11. februar 2014 10 000,- er ganske mye penger for noen bilder. Skjønner at det er noe man skal ha resten av livet og at det er litt arbeid men sååå mye arbeid er det faktisk ikke. Jeg har tatt litt brudebilder selv og har tatt 4000,- for arbeidet. Skulle bare ønske noen kunne gå litt ned i pris. Alt spiller jo inn… Anonymous poster hash: 58ada...c05 10 000 er jo en helt normal pris (hvis det er halv dag, for heldags er det suspekt billig). Jeg hadde blitt svært skeptisk til å betale bare 4000,- for fotograf (med mindre det bare var å stille opp i studio). Hvis det ikke er sååå mye arbeid har man ikke gjort godt nok arbeid, enkelt og greit, for det tar TID. Vi betaler 18 000,- for fotograf, og har da fått ca 7000 i avslag fordi det er en bekjent. Skjønner at alle ikke syns det er verd å betale så mye for, men for oss som er fotointeresserte og raskt ser om et bilde ikke lever opp til forventningene eller ei er det absolutt verd det. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #454 Skrevet 12. februar 2014 10 000 er jo en helt normal pris (hvis det er halv dag, for heldags er det suspekt billig). Jeg hadde blitt svært skeptisk til å betale bare 4000,- for fotograf (med mindre det bare var å stille opp i studio). Hvis det ikke er sååå mye arbeid har man ikke gjort godt nok arbeid, enkelt og greit, for det tar TID. Vi betaler 18 000,- for fotograf, og har da fått ca 7000 i avslag fordi det er en bekjent. Skjønner at alle ikke syns det er verd å betale så mye for, men for oss som er fotointeresserte og raskt ser om et bilde ikke lever opp til forventningene eller ei er det absolutt verd det. Åhåy åhåy. Her var det mange meninger. DU mener kanskje det men alle gjør ikke det vet du Bruden var strålende fornøyd med bildene og har allerede fått tilbud om neste brudefotografering! OG ja dette var også bekjente.. Jeg vet at det tar tid, men står enda på mitt, at 10000 eller 18 000,- som du sier, er mye penger for bilder. Anonymous poster hash: 58ada...c05
Wonders Skrevet 12. februar 2014 #455 Skrevet 12. februar 2014 10.000 kr for bilder er horribelt i mine øyne. Hadde lett sett etter en rimeligere, med gode referanser. Ikke glem at man må printe ut bilder også.
noomi Skrevet 12. februar 2014 #456 Skrevet 12. februar 2014 Vi har booket en som er profesjonell, men som ikke har bryllup som sin nisje - og denne personen tar 12.000. Det er over halv pris av de andre, men jeg synes likevel det er mye penger. Da får vi alle bildene, ferdig redigert, og kan bruke dem som vi vil. Fotografen er med hele dagen. Vi orket ikke bruke mer tid på å lete etter noe billigere, forsøkte, men vi fant ikke tonen med fotografen som hadde et rimeligere alternativ. Synes likevel det er mye penger.. men jeg kjenner fotografen, så det gjør at det føles litt bedre å bruke så mye penger. Pluss at jeg vet at det blir bra bilder.
Gjest Ciegus Skrevet 12. februar 2014 #457 Skrevet 12. februar 2014 Vi har booket en som er profesjonell, men som ikke har bryllup som sin nisje - og denne personen tar 12.000. Det er over halv pris av de andre, men jeg synes likevel det er mye penger. Da får vi alle bildene, ferdig redigert, og kan bruke dem som vi vil. Fotografen er med hele dagen. Vi orket ikke bruke mer tid på å lete etter noe billigere, forsøkte, men vi fant ikke tonen med fotografen som hadde et rimeligere alternativ. Synes likevel det er mye penger.. men jeg kjenner fotografen, så det gjør at det føles litt bedre å bruke så mye penger. Pluss at jeg vet at det blir bra bilder. 12000 er billig for heldags og dyktig fotograf, så du får trøste deg med at du neppe kan finne noe billigere selv om du syns det er dyrt. Opp til 30k er helt vanlig for heldags.
Gjest Ciegus Skrevet 12. februar 2014 #458 Skrevet 12. februar 2014 Åhåy åhåy. Her var det mange meninger. DU mener kanskje det men alle gjør ikke det vet du Bruden var strålende fornøyd med bildene og har allerede fått tilbud om neste brudefotografering! OG ja dette var også bekjente.. Jeg vet at det tar tid, men står enda på mitt, at 10000 eller 18 000,- som du sier, er mye penger for bilder. Anonymous poster hash: 58ada...c05 Jeg sier ikke at du ikke er dyktig, men hvis du er dyktig har du i så fall underpriset deg veldig (med mindre du har lite erfaring og fortsatt opparbeider deg et rykte, eller ikke har det som levebrød men kun hobby). Det er jo ditt valg, men ikke grunnlag til å kritisere prisene til de som lever av dette. Tenk på hva dere betaler for frisør, og hvor få timer de bruker i forhold til fotografen totalt.
noomi Skrevet 12. februar 2014 #459 Skrevet 12. februar 2014 Jeg kritiserer ikke prisene, jeg bare sier det oppleves som dyrt. Jeg forstår at de som lever av dette må ta såpass, men det må også gå an å ha forståelse fra den kanten at det for oss som ikke er inni feltet faktisk oppleves som at prisen er høy når vi begynner å lete etter fotograf til bryllupene våre. Jeg hadde ikke engang en idé om at det er en egen nisje med bryllupsfotografer....men så har jeg aldri planlagt bryllup før heller. I løpet av de to siste årene har vi vært i seks bryllup. Ingen av de hadde innleid profesjonell fotograf. Må si at prisene kom litt brått på. Ergo: det oppleves som dyrt å ha fotograf til 30.000 - uten at jeg sier at fotografen ikke er verdt pengene sine!
Kalbakk85 Skrevet 13. februar 2014 #460 Skrevet 13. februar 2014 Jeg tror at det er meget forskjellig hva folk oppfatter som dyrt i forhold til ulike elementer. I mine øyne er 10.000kr for heldags foto rimelig, såfremt du vet du får kvalitet. Vi betaler det samme for fotograf, og jeg har fått rabatt fordi jeg kjenner henne. Inkludert er fotobok, samt en CD med alle bildene i høy oppløsning, så fremkaller vi akkurat de vi ønsker. Det er jo en prioriteringssak. Vi bruker litt ekstra på bildene fordi jeg er opptatt av at det skal bli bra. Vi holder heller litt igjen på andre ting. Noen bruker jo nesten 5.000kr på en bukett.. Noe jeg syns er hårreisende. Så vi er alle forskjellige.. Heldigvis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå