Gjest Raggy Skrevet 23. januar 2013 #241 Del Skrevet 23. januar 2013 de ansatte virker veldig flinke og hyggelige. Ene nattevakten satt og snakket med meg i halvannen time i sted. Eneste negative med dette stedet er at alle de andre pasientene virker som om de har det uforskammet bra. Jeg må anstrenge meg for å klare å smile, mens de ler av full hals mens de snakker med hverandre. Det er litt demotiverende... Blir rett og slett misunnelig på folk som klarer å le, samtidig som at de gir meg en dundrende hodepine og angstanfall... Men jeg skal ikke klage mer, for personalet er veldig forståelsesfulle og snille. Behandleren er veldig direkte og ganske tøff mot meg, men det er egentlig greit at noen krever noe av meg, for selv tror jeg ikke at jeg ville klare noe som helst. Det er veldig fint her (er langt ute på landet), mye fin natur og frisk luft Personalet har alltid tid til en prat, tar meg på alvor, støtter meg og er der for meg hele tiden... Så burde egentlig føle meg bra... Er ganske tom og fortvilet. Alt er jo så bra her! Hvorfor kjenner jeg ikke motivasjonen og ønsket om endring komme? Hvorfor er jeg så forferdelig redd? Tanken på å satse alt på å prøve, skremmer meg veldig. Tenk om jeg ikke klarer det.. Så fint at de ansatte er god med deg Har du forsøkt å visualisere, altså lukke øynene å styre tankene inn på noe godt? Det er ikke alltid like lett men jeg vet at det reddet meg mang en gang når det var som svartest, når jeg bare var livredd å alt hadde gått i lås. Vil gjerne dele det med deg isåfall Lukk øynene å se for deg et åpent landskap, med store grønne sletter, blomster i sterke farger og sola som skinner og varmer, forsøk å tenk ut hvordan det ser ut der, om du hører noen fugler og hvilken farge blomstene har, se for deg at du er der og at du sitter å kikker utover et lite tjern som sola blinker i. Lag dette landskapet som du selv vil for her kan det se ut akkurat som du ønsker. Det kan sikkert virke innmari snålt det der, men det liksom kutter angsten synes jeg, det skaper en slags god følelse i kroppen å man får en pause fra det vonde. Jeg har hatt god hjelp av å kunne "gå til det frie landskapet mitt for å få en pause og litt positiv påfyll. Det er jo ikke sikkert at du takler å ligge sånn å styre tankene... For meg så ble det sånn at det ga små drypp av noe godt inn i tankene uten at det måtte være så komplisert. Om du synes jeg er rar som gjør sånne rare ting så er det helt riktig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #242 Del Skrevet 23. januar 2013 I dag våknet jeg i to-tiden, da hadde jeg sovet i over 20 timer i strekk. Jeg er så sliten i hodet av alt tankekjøret mitt, og det skal ingenting til før jeg er fullstendig utkjørt. Jeg er så utrolig trøtt hele tiden... Jeg sover og sover og drømmer meg bort; jeg tror jeg er i ferd med å sove vekk livet mitt, og det verste er at jeg ikke føler at det betyr så mye uansett det er ikke noe kjekt å være konstant trøtt, men dessverre så er det sånn at når man kommer til et punkt vil for mye soving bare gjøre deg mer trøtt... Har du snakket med fastlegen din om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #243 Del Skrevet 23. januar 2013 Om du synes jeg er rar som gjør sånne rare ting så er det helt riktig jeg er ganske rar selv, så at noe høres rart ut er ingen hindring jeg skal prøve det ut! Takk for tips Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #244 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvordan har dagen vært hittil? Jeg kom meg opp klokken ni!!! Føler meg som en zombie, men jeg kom meg i hvert fall opp skal straks snakke med psykologen min. Håper jeg får vite litt mer om hva de tenker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 23. januar 2013 #245 Del Skrevet 23. januar 2013 Hvordan har dagen vært hittil? Jeg kom meg opp klokken ni!!! Føler meg som en zombie, men jeg kom meg i hvert fall opp skal straks snakke med psykologen min. Håper jeg får vite litt mer om hva de tenker... Oj! Det er jo kjempebra! Nå har du vel fått vite mer av hva de tenker der? Hva skjer videre? Jeg var hos min nye fastlege idag, og hun var fantastisk. Tydeligvis, de marerittene med de forferdelig ekle våkningstingene er søvnparalyse. De fleste opplever det i løpet av livet. Mer vanlig å oppleve så mye som meg i sammenheng med angst/depresjoner. Jeg har fått imovane (for 10 dager). Bare for å snu døgnet rundt. Har ikke sovet noe inatt, så frister veldig å bare ta en kort lur akkurat nå. Jeg har så vondt i hodet at jeg snart eksploderer. Hun ble sint på DPS, og vil egentlig ikke ha meg inn der igjen. Fikk ny time hos henne om en uke, hvor vi skal diskutere hva som skal skje fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 23. januar 2013 Forfatter #246 Del Skrevet 23. januar 2013 Oj! Det er jo kjempebra! Nå har du vel fått vite mer av hva de tenker der? Hva skjer videre? Jeg var hos min nye fastlege idag, og hun var fantastisk. Tydeligvis, de marerittene med de forferdelig ekle våkningstingene er søvnparalyse. De fleste opplever det i løpet av livet. Mer vanlig å oppleve så mye som meg i sammenheng med angst/depresjoner. Jeg har fått imovane (for 10 dager). Bare for å snu døgnet rundt. Har ikke sovet noe inatt, så frister veldig å bare ta en kort lur akkurat nå. Jeg har så vondt i hodet at jeg snart eksploderer. Hun ble sint på DPS, og vil egentlig ikke ha meg inn der igjen. Fikk ny time hos henne om en uke, hvor vi skal diskutere hva som skal skje fremover så bra at du har fått en fastlege du trives med! Håper det blir bedre for deg nå når du får sove igjen! Jeg har i grunnen ikke fått vite så mye... De jobber med å få meg stabil før jeg får vite noe mer. Jevnt over går det bedre... Tror jeg i hvert fall. Sitter og koser meg med kakao med krem <3 har du noen hyggelige planer for helgen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 23. januar 2013 #247 Del Skrevet 23. januar 2013 så bra at du har fått en fastlege du trives med! Håper det blir bedre for deg nå når du får sove igjen! Jeg har i grunnen ikke fått vite så mye... De jobber med å få meg stabil før jeg får vite noe mer. Jevnt over går det bedre... Tror jeg i hvert fall. Sitter og koser meg med kakao med krem <3 har du noen hyggelige planer for helgen? Det er ihverfall bra. Blir glad av å høre at det går bedre litt nedturer må man jo nesten regne med. Ting blir ikke bedre med en gang. Dessverre. Men for hver gang det blir dårlig, så husker man at det blir bedre ingen. Og det er godt Kakao med krem, det høres digg ut. Jeg spiser litt hjemmelaget pizza. Har vært flink og trent zumba i en time, så tenkte jeg kunne unne meg noen pizzabiter :-) og jeg har shoppet idag, masse. Masse! Jeg gikk litt amok... Men jeg er fornøyd med alt På fredag skal jeg og to venninner ut og spise, for å feire bursdagen min. Det blir hyggelig. Har en kjempefin ny kjole jeg skal bruke Resten av helgen skal jeg nok bare slappe av. Hva med deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 24. januar 2013 Forfatter #248 Del Skrevet 24. januar 2013 Tenker jeg skal slappe av og prøve å koble litt ut. Jeg skrives ut på tirsdag. Kjenner angsten vokse i meg bare ved tanken... Men en gang må man jo ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 24. januar 2013 #249 Del Skrevet 24. januar 2013 Tenker jeg skal slappe av og prøve å koble litt ut. Jeg skrives ut på tirsdag. Kjenner angsten vokse i meg bare ved tanken... Men en gang må man jo ut... Det var jo raskt... Hva skjer videre når du kommer ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunekjær Skrevet 24. januar 2013 #250 Del Skrevet 24. januar 2013 Det tenkte jeg og, forstod det slik at du skulle være der en stund. Sørg i alle fall for at det finnes et opplegg for deg på utsiden, og undersøk om det er mulig å få laget en kriseplan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 25. januar 2013 #251 Del Skrevet 25. januar 2013 Les denne http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=718041#entry12153673 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 25. januar 2013 Forfatter #252 Del Skrevet 25. januar 2013 Jeg vet faktisk ikke. Det virker nesten som om de stresser for å bli kvitt meg så fort som mulig... Er mange som står i kø for å få plass på dette dps - et, så de må vel få ledige rom... Følges opp av psykolog en gang i uken og det er det... De siste dagene har vært surrealistiske. Aner ikke hva jeg føler... Er redd og føler meg nærmest "dumpet". Er ikke mange dagene til tirsdag. Jeg trodde også jeg skulle være her en stund. Det var det de sa til meg da de overførte meg fra lukket, men psykologen her syntes å ha en egen mening om dette. Jeg er ikke frisk, men er ikke syk nok til at jeg kan være her lenger, så da blir det ut igjen i den virkelige verden, være der et par uker, og komme inn igjen på lukket -mye dårligere enn jeg i utgangspunktet var... Svingdørpasient... Det er tydeligvis det jeg skal bli... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 26. januar 2013 #253 Del Skrevet 26. januar 2013 (endret) Jeg vet faktisk ikke. Det virker nesten som om de stresser for å bli kvitt meg så fort som mulig... Er mange som står i kø for å få plass på dette dps - et, så de må vel få ledige rom... Følges opp av psykolog en gang i uken og det er det... De siste dagene har vært surrealistiske. Aner ikke hva jeg føler... Er redd og føler meg nærmest "dumpet". Er ikke mange dagene til tirsdag. Jeg trodde også jeg skulle være her en stund. Det var det de sa til meg da de overførte meg fra lukket, men psykologen her syntes å ha en egen mening om dette. Jeg er ikke frisk, men er ikke syk nok til at jeg kan være her lenger, så da blir det ut igjen i den virkelige verden, være der et par uker, og komme inn igjen på lukket -mye dårligere enn jeg i utgangspunktet var... Svingdørpasient... Det er tydeligvis det jeg skal bli... Nei. Du skal ikke bli svingdørpasient. Det skal jeg sørge for. Blir livet for hardt så får du komme til meg. DPS er noe irriterende tull. Jeg vet at de også gjør mye bra, men til og med fastlegen min var negative til dem. Har du sagt noe om hvordan du føler? At du ikke føler deg bra nok til å bli kastet ut i verden igjen? Det skal ikke være sånn at man blir kastet ut bare for at de skal få et ledig rom, og det må de virkelig forstå. Jeg er drittlei av hvordan de oppfører seg. Du burde ikke bare bli sluppet ut alene igjen, du trenger å være der lenger enn de tydeligvis vil. Det må de virkelig forstå altså. Endret 26. januar 2013 av Cupcake92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #254 Del Skrevet 26. januar 2013 Nei. Du skal ikke bli svingdørpasient. Det skal jeg sørge for. Blir livet for hardt så får du komme til meg. DPS er noe irriterende tull. Jeg vet at de også gjør mye bra, men til og med fastlegen min var negative til dem. Har du sagt noe om hvordan du føler? At du ikke føler deg bra nok til å bli kastet ut i verden igjen? Det skal ikke være sånn at man blir kastet ut bare for at de skal få et ledig rom, og det må de virkelig forstå. Jeg er drittlei av hvordan de oppfører seg. Du burde ikke bare bli sluppet ut alene igjen, du trenger å være der lenger enn de tydeligvis vil. Det må de virkelig forstå altså. jeg tør ikke si noe... Er redd de bare kommer til å avfeie meg, og da føler jeg meg i hvert fall som dritt. Det siste i verden jeg vil er å komme inn igjen, men je et ikke frisk nok til at jeg klarer dette alene bortsett fra 45minutter med psykolog i uken... Er kvalm, men det et jo bare nødt til å gå bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 26. januar 2013 #255 Del Skrevet 26. januar 2013 jeg tør ikke si noe... Er redd de bare kommer til å avfeie meg, og da føler jeg meg i hvert fall som dritt. Det siste i verden jeg vil er å komme inn igjen, men je et ikke frisk nok til at jeg klarer dette alene bortsett fra 45minutter med psykolog i uken... Er kvalm, men det et jo bare nødt til å gå bra... De skal ikke avfeie deg. De må faktisk ta deg på alvor. Jeg skjønner ikke hva de tuller med. Men dette kommer til å gå bra, du kommer til å klare dette! Jeg har stor tro på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lunekjær Skrevet 26. januar 2013 #256 Del Skrevet 26. januar 2013 Altflyter, du bør snakke med dem om andre tiltak som kan settes i gang i tillegg til psykolog. Kommunens psyk. tjeneste, ambulant team, støttekontakt, ringeavtale med avdelingen - vet ikke hva slags tilbud som finnes der du bor eller hva du tror du kan ha nytte av, men dette må dere diskutere slik at du ikke blir skrevet ut til noe som føles som "ingenting" og at du derfor havner rett inn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 26. januar 2013 Forfatter #257 Del Skrevet 26. januar 2013 Skal snakke med legen på mandag... Så ser jeg hva det blir til.... Er forvirret, redd og tom... Hvordan går det med dere andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggy Skrevet 26. januar 2013 #258 Del Skrevet 26. januar 2013 Skal snakke med legen på mandag... Så ser jeg hva det blir til.... Er forvirret, redd og tom... Hvordan går det med dere andre? Kan tenke meg at du føler du er i fritt fall uten trygghet rundt deg. Jeg har lært meg at for å få hjelp så må jeg rope, hyle, mase, ringe, purre, klage, hyle enda mer, ringe mange ganger etterhverandre, mase enda mer osv. Når jeg først klarte det så ble jeg hørt. Håper du blir godt ivaretatt Jeg har en rar dag, en dag som egentlig er god men jeg føler meg ikke noe særlig. Skulle gjerne bare blitt i senga i dag men pliktene kaller. Jeg har begynt å lese en bokserie, det er ganske stort for meg fordi jeg har ikke klart å lese bøker på mange år pga sykdom men nå funker det, ihvertfall sånn ganske ok. Endelig kan jeg kose meg med en bok og sovne i senga, for jeg sovner når jeg leser og det betyr at jeg slipper å sovne foran tv'n som ellers pleier å være mitt sovemiddel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ibanez Skrevet 27. januar 2013 #259 Del Skrevet 27. januar 2013 Har ikke latt merke til denne tråden før nå, men har lest et par sider bakover. Joiner jeg Altflyter: de må sette igang noen tiltak som lunekjær sa. Selv ble jeg skrevet ut av dps døgnavdeling med kun å se psykologen 1 gang i uken, akkurat som før.. Jeg nevnte at jeg hadde meldt meg på et pianokurs, da de spurte meg om positive ting i livet og slikt. Jeg sa og at det kun var 1 gang i uken på 2 timer. "Men da har du jo noe å se frem til". Ja.. Jeg meldte meg på for flere måneder siden og jeg gleder meg SÅ mye til de 2 timene at resten av uken går som en lek! Hadde jeg bare hatt mer ork å stå på mitt da.. Men jeg var så sliten og tom som du sier du føler nå. Raggy: Hvilken bokserie har du begynt på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cupcake92 Skrevet 28. januar 2013 #260 Del Skrevet 28. januar 2013 Nå går alt til helvete her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå