AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #1 Skrevet 1. januar 2013 Jeg vil ikke bli smittet nå, så jeg lurer på om noen har noen tips til tiltak som kan minske sjansen for å bli smittet av sykdommer? Jeg har noen forslag, hjelper dette? Vaske hendene før jeg spiser, uansett Vaske ansiktet med vann innimellom? Vaske hender etter jeg har vært i byen Ikke sitte for tett folk jeg ikke vet om er syke. Vet jeg høres litt paranoid ut, men er en grunn til at jeg vil være litt hysterisk med det Håper på noen tips og litt fakta Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23
Gjest ms_kwang Skrevet 1. januar 2013 #2 Skrevet 1. januar 2013 også spriter du hendene i tillegg x) Blir du syk så blir du syk, jeg har fulgt alle de greiene der likevel har jeg blitt syk.. DAMN YOU BUSS!! xDD (Har garantert blitt smittet til/fra jobb med kollektiv transport! -.-) Bare hold deg unna mennesker så klarer du deg sikkert kjempebra!! :D
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Høres ut som du har en god plan synes jeg. Håndvask minsker smitterisikoen betydelig. Sykdomsfraværet gikk ned betydelig i barnehager da de fikk bedre rutiner på håndvask og håndsprit i forbindelse med hysteriet rundt fugleinfluensaen. Vil foreslå at du skaffer deg deg håndsprit i tillegg, især til å bruke ute. Greit å bruke det i tillegg til håndvask på kafe osv. Om du vil være virkelig påpasselig - kjøp sånne vaskeservietter med håndsprit: - Tørk av håndtaket på handlekurven. - Jobber du på kontor så desinfiser tastatur, telefon, ermlen på stol og dørhåndtak. - Samme kan være smart å gjøre hjemme, især om du bor sammen med andre. Anonym poster: c4b367511512dc2fbca0740d8eb45179
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 Om du vil være virkelig påpasselig - kjøp sånne vaskeservietter med håndsprit: - Tørk av håndtaket på handlekurven. - Jobber du på kontor så desinfiser tastatur, telefon, ermlen på stol og dørhåndtak. - Samme kan være smart å gjøre hjemme, især om du bor sammen med andre. Anonym poster: c4b367511512dc2fbca0740d8eb45179 -Mobiler/telefoner -Etter å ha hilst på noen.. (Kan aldri vite om de skippet håndvasken etter en tur på do...) Anonym poster: 2cac5063bd678cfb69bcb9778cacb93f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #5 Skrevet 1. januar 2013 Mobilen ja - og fjernkontrollen. I grunn alle slike ting som mange hender tar på, og som sjelden blir vaska. Er du ute sammen med folk så prøv å unngå å sitte rett ovenfor noen. Minsker sjansen for dråpesmitte om noen skulle hoste/nyse. Anonym poster: c4b367511512dc2fbca0740d8eb45179
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #6 Skrevet 2. januar 2013 Jeg vil ikke bli smittet nå, så jeg lurer på om noen har noen tips til tiltak som kan minske sjansen for å bli smittet av sykdommer? Jeg har noen forslag, hjelper dette? Vaske hendene før jeg spiser, uansett Vaske ansiktet med vann innimellom? Vaske hender etter jeg har vært i byen Ikke sitte for tett folk jeg ikke vet om er syke. Vet jeg høres litt paranoid ut, men er en grunn til at jeg vil være litt hysterisk med det Håper på noen tips og litt fakta Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23 Ta deg aldri til ansiktet med mindre du er i ditt eget hus og med nyvaskede hender. Og husk at dørhåndtak er en av de største smittekildene, så enten ikke ta i de eller sprit hendene etter kontakt. Anonym poster: 6d4aa90cd04b2d8a99fa4789db69c0d2
pantora Skrevet 2. januar 2013 #7 Skrevet 2. januar 2013 Vaske hendene før jeg spiser, uansett Vaske ansiktet med vann innimellom? Vaske hender etter jeg har vært i byen Ikke sitte for tett folk jeg ikke vet om er syke. Vet jeg høres litt paranoid ut, men er en grunn til at jeg vil være litt hysterisk med det Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23 Ikke paranoid i det hele tatt, hadde alle bare kunnet følge de enkle tiltakene så hadde nok laangt færre vært syk (og spredt det videre)! 4
lillemeg90 Skrevet 2. januar 2013 #9 Skrevet 2. januar 2013 Flott å unngå å bli syk, men dere må også huske på at det er bra for kroppen å få litt tilførsel av bakterier så den kan lære seg til hvirdan den skla beskytte deg om du blir syk:) Jeg var mye syk tidligere, men etter at jeg begynnte å jobbe i helsevesenet og hele tiden ble eksponert mot sykdommer har jeg vel vert syk kun et par ganger. :)
Bjørkeris Skrevet 2. januar 2013 #10 Skrevet 2. januar 2013 (endret) Ikke paranoid i det hele tatt, hadde alle bare kunnet følge de enkle tiltakene så hadde nok laangt færre vært syk (og spredt det videre)! Jeg er så hjertens enig. Skulle virkelig ønske folk kunne være litt beviste på hygiene. Jeg ser til stadighet folk som ikke vasker seg etter dobesøk og folk som ikke vasker hendene før de lager mat eller spiser. Har til og med sett folk som koser med kjæledyr mens de lager mat. UGH! Flott å unngå å bli syk, men dere må også huske på at det er bra for kroppen å få litt tilførsel av bakterier så den kan lære seg til hvirdan den skla beskytte deg om du blir syk:) Jeg var mye syk tidligere, men etter at jeg begynnte å jobbe i helsevesenet og hele tiden ble eksponert mot sykdommer har jeg vel vert syk kun et par ganger. :) Sier du virkelig at man bør utsette seg for smitte for å ikke bli syk? Det du sier er ganske kontroversielt egentlig, kan du dokumentere det? Personlig tenker jeg at du har begynt å jobbe på en plass hvor de tar smitte alvorlig. Jeg har aldri vært syk så ofte som etter at ungen begynte i barnehagen. Etter logikken din burde det vært omvendt, jeg burde vært friskere nå siden jeg blir smittet hele tiden. Endret 2. januar 2013 av Bjørkeris 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #11 Skrevet 2. januar 2013 Sier du virkelig at man bør utsette seg for smitte for å ikke bli syk? Det du sier er ganske kontroversielt egentlig, kan du dokumentere det? Personlig tenker jeg at du har begynt å jobbe på en plass hvor de tar smitte alvorlig. Jeg har aldri vært syk så ofte som etter at ungen begynte i barnehagen. Etter logikken din burde det vært omvendt, jeg burde vært friskere nå siden jeg blir smittet hele tiden. Det kalles å bygge opp immunforsvaret sitt Min var var veldig mye syk første året hun begynte å jobbe i barnehage, men etter det blir hun nå svært sjelden syk. Immunforsvaret hennes har motstandskraft mot det meste. Anonym poster: c4b367511512dc2fbca0740d8eb45179
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #12 Skrevet 2. januar 2013 Oups. Ramla visst ut et ord der.... Det skulle stå "Min mor var veldig mye..." Anonym poster: c4b367511512dc2fbca0740d8eb45179
Athene Skrevet 2. januar 2013 #13 Skrevet 2. januar 2013 Mine tiltak, jeg er så og si aldri syk. Og har ikke hatt omgangssyke i voksen alder. - Jeg tar aldri kollektivtransport, kjører egen bil - Sitter på eget kontor - Bruker albuen eller handbaken på alle dørhandtak og steder der andre tar, særlig på vei ut av toalettet - Tar meg aldri i ansiktet med hendene i løpet av dagen. - Spriting av hender på vei inn i kantina, eller før jeg skal spise. Spiser stort sett med kniv og gaffel på offentlige steder, og tar ikke mat fra åpne salatbarer og så videre. Også er det viktig at immunforsvaret er klart, og ikke svekket av kulde eller søvnmangel: - Sørger for å ikke fryse - Nok søvn - Sunn mat, blir aldri veldig sulten.
Silfen Skrevet 2. januar 2013 #14 Skrevet 2. januar 2013 Og jeg Gjør omtrent bare det motsatte og har Vært syk meget lite av noe i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2013 #15 Skrevet 2. januar 2013 Tusen takk for tips Men hvis man spriter hendene, går spriten inn i blodet da? Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23 2
Marsipan Skrevet 2. januar 2013 #16 Skrevet 2. januar 2013 Tusen takk for tips Men hvis man spriter hendene, går spriten inn i blodet da? Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23 Nei, den fordamper. Ellers kunne man ikke brukt hånddesinfeksjon på barn...
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #17 Skrevet 3. januar 2013 Ok. Men tar såpe mye også? Anonym poster: 2ae890ed6b9927d39ffb4ab6b791889a
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2013 #18 Skrevet 3. januar 2013 Ok. Men tar såpe mye også? Anonym poster: 2ae890ed6b9927d39ffb4ab6b791889a Ja men det holder ikke å ha såpe på hendene og skylle av, det må gnikking til. En må også huske på å vaske hele hånden, inni og utenpå, alle fingrene og mellom dem. Mange glemmer tommelen f.eks når de vasker seg litt fort. Det er også bedre å tørke seg med papir enn å bruke slike varmluftstørkere som finnes på offentlige toaletter, de kan spre bakterier. (Noen som husker den episoden av big bang theory der sheldon klikker fordi universitetet hadde bytta ut papirtørkler med varmluftstørker? ) Anonym poster: c4b367511512dc2fbca0740d8eb45179
Djungelvrål Skrevet 3. januar 2013 #19 Skrevet 3. januar 2013 Jeg vil ikke bli smittet nå, så jeg lurer på om noen har noen tips til tiltak som kan minske sjansen for å bli smittet av sykdommer? Jeg har noen forslag, hjelper dette? Vaske hendene før jeg spiser, uansett Vaske ansiktet med vann innimellom? Vaske hender etter jeg har vært i byen Ikke sitte for tett folk jeg ikke vet om er syke. Vet jeg høres litt paranoid ut, men er en grunn til at jeg vil være litt hysterisk med det Håper på noen tips og litt fakta Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23 Gjør det enkelt, bruk sprit i stedet. Det er ikke nødvendig med både håndvask og sprit hele tiden. Bruk det når du har vært ute,spes i butikker og offentlige steder. Ikke nødvendig å bruke detså mye hjemme.
Gjest hedgepig Skrevet 3. januar 2013 #20 Skrevet 3. januar 2013 (endret) Ikke sitte for tett folk jeg ikke vet om er syke. Anonym poster: 3dadc1c91a59c3c13f21382abea65d23 Har du hørt om inkubasjonstid? Man smitter jo andre før man vet at man er syk selv;) Ergo kan du bli smittet av tilsynelatende friske folk. Endret 3. januar 2013 av hedgepig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå