Gå til innhold

Hadde dere blitt sur for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom barnet deres sparet penger til pc og besteforeldrene kjøpte pc i gave til henne. Og dere skulle ønske at dere kunne kjøpe det selv, men pga dårlig økonomi ikke kunne kjøpt pc til jenten? det er snakk om en jente på 12 år

Videoannonse
Annonse
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hvorfor skulle jeg bli sur for det? Da slipper man jo den utgiften, og barnet kan spare penger til noe annet hun helt sikkert har like mye bruk for snart.

• Liker 7
Skrevet (endret)

Man kan ikke bli sur for det!

Endret av The Kitten
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Eh... nei?

Ble du sur, ts?

Anonym poster: 699504a2e78b9cc852f55c7d1a6d7e3d

Gjest Uanonymbruker
Skrevet

Om jeg hadde blitt sur for at ungen fikk pc av besteforeldrene sine fordi jeg ikke hadde råd?

Ikke i det hele tatt.

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde blitt glad på jentas vegne! Hun får pc og kan bruke sine oppsparte penger på noe annet hun trenger.

Synes det er smålig å bli sur for å få noe man ikke har råd til selv. Særlig når det ikke er til en selv.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke blitt sur, men synes det var litt unødvendig å gjøre det. De gjorde det nok i beste mening :)

Anonym poster: 9eb8ae75bbbc61829e0a5fc286d6d7c3

Skrevet

Nei, hadde selvfølgelig ikke blitt sur.

Skrevet

handler jo ikke om dette å bli sur TS, handler om din egen stolthet! pga du ikke har råd. legg det fra deg og gå videre.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kanhende blitt litt oppgitt hvis hensikten med at barnet sparte til pc, var å lære barnet noe om sparing og hvorfor det lønner seg - spesielt hvis besteforeldrene var fullstendig klar over dette. Ellers har jeg til nå bare vært glad for alt barnet har fått som det har trengt/vi har ønsket til barnet og som vi ikke har tatt oss råd til selv.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Nei det er ikke jeg som er moren, men jeg er i slekt med henne.

Moren ble kjempe sint fordi hun da måtte kjøpe en "dårligere" gave. Det ble endel drama utav dette og jeg klarer ikke å skjønne at dette er noe å bli sint for.

Besteforelde har gjerne bedre økonomi og sånn var det når jeg var barn. at jeg fikk dyrere gaver av besteforeldrene mine enn foreldrene. Så jeg ble litt overrasket av reaksjonen til moren

Det ble forresten avklart på forrhånd at besteforeldrene ønsket å kjøpe litt dyre gaver til to av barnebarna dette året og de andre neste år. Og moren sa ingenting på det da.

Endret av rosa_smurf
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur om de kjøpte en slik stor gave uten å spørre først ja!

Kanskje dere ville gi jenta gleden av å ønske seg noe og å spare selv? Kanskje ville dere ikke at hun skulle ha egen maskin får hun ble eldre?

Absolutt respektløst å kjøpe en pc uten å spørre foreldrene om det var greit først!

Anonym poster: 09c55b61ba1c3f1380d2b9c4110c8371

Gjest pysepusen
Skrevet

Nei, hvorfor skal man bli sur for det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt sur om de kjøpte en slik stor gave uten å spørre først ja!

Kanskje dere ville gi jenta gleden av å ønske seg noe og å spare selv? Kanskje ville dere ikke at hun skulle ha egen maskin får hun ble eldre?

Absolutt respektløst å kjøpe en pc uten å spørre foreldrene om det var greit først!

Anonym poster: 09c55b61ba1c3f1380d2b9c4110c8371

Alt handler ikke om foreldrene og deres følelser da. Foreldre må slutte å ta seg selv så høytidelig og sette sine egne følelser til side for barnas beste. De pengene de sparte kan nå gå til noe enda bedre. Som utdannelse eller førerkort. Førerkort hadde ikke mine foreldre råd til heller.

Anonym poster: 618ca4eb73d65aa1d0e0e6d0f8848364

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser verdien i at barn kan lære seg å spare til ting, og hadde dermed muligens ikke blitt så glad. Besteforeldrene kunne heller (om de ønsket!) sponset henne med noe annet fornuftig, eller satt litt penger på en langsiktig sparekonto for henne.

Anonym poster: 2c9dee00ba896fdc4f3b09021237fb6d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt hoppende klart hvis noen ga ungen min en nødvendig gave, noe PC er i dag, når jeg selv ikke hadde økonomi til det.

Anonym poster: 03bd0498f1fd0bea8a6fde464b58afe9

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde kanhende blitt litt oppgitt hvis hensikten med at barnet sparte til pc, var å lære barnet noe om sparing og hvorfor det lønner seg - spesielt hvis besteforeldrene var fullstendig klar over dette. Ellers har jeg til nå bare vært glad for alt barnet har fått som det har trengt/vi har ønsket til barnet og som vi ikke har tatt oss råd til selv.

er du helt på vidda? om hensiktet til barnet . tenåringen. på 12 år... skulle spare til pc. hva med og spare til noe annet. er du så firkantet at om du ber barnet ditt spare til en pc, så vil barnet heller spare til noe annet så skal du tvinge barnet til å kjøpe pc, pga du skal lære barnet noe?

rart verden er som den er. og nettet fult av tullinger ...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser verdien i at barn kan lære seg å spare til ting, og hadde dermed muligens ikke blitt så glad. Besteforeldrene kunne heller (om de ønsket!) sponset henne med noe annet fornuftig, eller satt litt penger på en langsiktig sparekonto for henne.

Anonym poster: 2c9dee00ba896fdc4f3b09021237fb6d

Bare fordi hun fikk pc i gave betyr da ikke at jenta ikke lærer noe av sparingen for det. Nå har de muligheten til å spare til noe mer nødvendig.

Anonym poster: 618ca4eb73d65aa1d0e0e6d0f8848364

Skrevet

Hvorfor i alle dager skal man bli sur for det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...