Gå til innhold

Begynne på p-piller.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skulle egentlig begynne på p-piller den dagen jeg fikk mensen. Det var på lørdag. Jeg glemte ut pillene, og kom på det i dag. Er det for sent å begynne med de nå? Eller kan jeg begynne på de idag? 2 dager etter mensen.

Da tenker jeg kun på at jeg ikke skal tulle med eggløsning eller noe sånn. Ikke tenk på sex, da vi bruker kondom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du, men dere må fortsette med kondom til brettet er slutt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint begynne på dem nå. I utgangspunktet kan man begynne på p-piller når som helst i syklusen, men det anbefales å starte første mestruasjonsdag for å være sikret mot graviditet og for å følge kroppens (og din) rytme i forhold til mensperioder best mulig. Hvis du bruker kondom i tillegg er det bare å starte opp.

Anonym poster: f8c304dbd20518324f30eba389d6ea20

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du, men dere må fortsette med kondom til brettet er slutt.

Nei, 7-14 dager. TS, sjekk pakningsvedlegg for å se hvor lenge du trenger ekstrabeskyttelse etter oppstart på din type p-piller.

Skrevet

Nei, 7-14 dager. TS, sjekk pakningsvedlegg for å se hvor lenge du trenger ekstrabeskyttelse etter oppstart på din type p-piller.

Ja, men så er det dette med å være på den sikre siden.
Skrevet

Du kan fint begynne på dem nå. I utgangspunktet kan man begynne på p-piller når som helst i syklusen, men det anbefales å starte første mestruasjonsdag for å være sikret mot graviditet og for å følge kroppens (og din) rytme i forhold til mensperioder best mulig. Hvis du bruker kondom i tillegg er det bare å starte opp.

Ødelegger jeg kroppens rytme vissst jeg begynner nå 2 dager etter mens?

Skrevet

Ødelegger jeg kroppens rytme vissst jeg begynner nå 2 dager etter mens?

Ja. Men det gjør du også om du starter på de første mensdag.

Skrevet

Ja. Men det gjør du også om du starter på de første mensdag.

Gjør jeg? Legen sa noe annet, men husket ikke helt. Hun sa det var best å starte første mensdag pga da blir det "regelmessig". Eller noe.

Skrevet

Gjør jeg? Legen sa noe annet, men husket ikke helt. Hun sa det var best å starte første mensdag pga da blir det "regelmessig". Eller noe.

Hormonprevensjon er beregnet til å slå av kroppens naturlige rytme. Det er det som er virkningen av de ;)

Skrevet

ok. Er det noen som vet om p-piller gjør at cyster forsvinne? Jeg har hatt pause fra p-piller i 1 år. Og var hos gynokologisk undersøkelse i desember og fikk vite at jeg hadde cyste . Men skal ikke tilbake før om 3 mnd igjen. Bør jeg vente med å begynne på p-pille?

Skrevet

ok. Er det noen som vet om p-piller gjør at cyster forsvinne? Jeg har hatt pause fra p-piller i 1 år. Og var hos gynokologisk undersøkelse i desember og fikk vite at jeg hadde cyste . Men skal ikke tilbake før om 3 mnd igjen. Bør jeg vente med å begynne på p-pille?

Både og, kommer an på cystene, og på pillene. Noen cyster blir verre av noen piller, mens andre blir bedre av andre piller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...