Avalon Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Noen som vet hva de evt. gjorde med UVI før i tiden, altså før antibiotikaens tid? Satt bare å funderte litt på det, da jeg selv har mye UVI og vet hvor intenst vondt det er. Regner med at det oftere førte til nyrebekkenbetennelse i gamle dager, men hva ble utfallet?
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Sikkert da de oppdaget kjerringrådene De testet sikkert ting de kom på som kanskje fungerer. De verste tilfellene døde sikkert. Men jeg vet ingenting om dette, bare gjetter. Noen som vet? Anonym poster: f60c5be32a0f4ab9009a38e3abc4b79d
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #3 Skrevet 1. januar 2013 Kjerringråd som i hvert fall på meg er veldig effektivt mot uvi - 1 teskje natron rørt ut i et glass vann, 3-4 ganger om dagen en dag eller to til det verste har gått over. Så morra og kveld par dager til. Tatt knekken på infeksjonen på den måten et par ganger før jeg rakk å komme til legetime. Da brøt det ut i helga og tissa så rødt at jeg trodde det var mensen.... Men ved legetime mandag var det ingen spor til blod i urinen ved test. Så tror absolutt folk berga seg før i verden også Anonym poster: c9b82f5e4f71bfc071434aa1a7dcae37
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2013 #4 Skrevet 1. januar 2013 UVI vil jo gå over av seg selv, men vil ofte spre seg oppover til nyrene ubehandlet, og da kan det gi arr i nyrevevet som senere i livet kan gi nyresvikt. Så må vi huske på at før antibiotikaens tid var mange infeksjoner dødelige sykdommer. Det var nok et mye høyere antall som fikk sepsis pga UVI da enn nå. Anonym poster: f5e7c647ea200ae51b3c9dcd63566342
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå