AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #1 Skrevet 31. desember 2012 Hei Jeg lurer på om sambo har fått omgangssyken og spør derfor dere hvordan deres sykdomsforløp har vært når dere hadde omgangssyke:) Selv Har jeg hatt omgangssyken en gang mitt voksne liv, og da merket jeg det ved mageknip et døgn før jeg begynte å spy. Spydde 2-3 ganger for dagen i 5 lange dager + annenhver tømming var diare... Da var det sambo som smittet meg etter å ha hatt bare diare i 2dager før han var ferdig med saken. Nå inatt spydde han voldsomt men påstår det er fordi han har spist for mye disse dagene uten å ha fått "tømt seg skikkelig"(hans ord, Hehe). Men sier at han nå ikke er kvalm lenger og at jeg kan slappe av, men det klarer jeg ikke Tingen er at jeg skulle feire nyttårsaften med en god venninne som går på cellegift og som derfor ikke har noe immunforsvar for tiden, ønsker ikke å pådra henne noe mer enn det hun gjennomgår. Derfor lurer jeg på om omgangssyken kan oppleves forskjellig ? Fra person til person og fra gang til gang. Kan det hende at det er jeg som egentlig smittet sambo?- for en uke siden spydde jeg konstant i kun 12 timer, men hadde ikke noe mageknip eller muskelvondt så jeg konkluderte med at jeg ikke hadde omgangssyken, men at jeg reagerte på evra p-plaster som jeg hadde tatt på 26timer i forveien. (oppkast +diaren stoppet 12t etter plasteret var fjernet.) .. (så gikk tilbake til pillen..) Må nok avlyse nyttårsplanene mine uansett, gambler ikke med helsen til venninnen min. Men Kan det være mulig at jeg allerede har hatt omgangssyken og slipper bekymre meg for nye 5 lange dager med oppkast? Eller var nok hverken min eller hans oppkastårsak omgangssyken tror dere? Anonym poster: 443b74f69171b81edafd7b8e0fb9b148
Athene Skrevet 31. desember 2012 #2 Skrevet 31. desember 2012 Det kan være du smittet han, det kan være han smitter deg, det kan være at ingen av dere har omgangssyke. Omgangssyke arter seg forskjellig fra virus til virus, fra gang til gang, og fra person til person. Det å sitte å spekulere rundt dette er egentlig håpløst. Uansett koker det vel ned til at man ikke drar til en så syk venninne dersom det har vært oppkast i huset de siste to døgnene før besøket. Men du kan jo ringe henne og diskutere med henne, bare vær ærlig om faktum.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå