AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #1 Skrevet 30. desember 2012 Har logget hjemme i to dager nå, og vært syk. Hoster en del, fryser, vondt i kroppen og har hatt litt feber som har kommet og gått. Ligger og leser på nettet om svineinfluensa som florerer igjen og stappfulle legevakter. Jeg var ekstremt redd for svineinfluensan når den gikk for noen år siden, og orker ikke tanken på at det skal bli slikt oppstyr igjen. Selvfølgelig er jeg nå redd for at det er svineinfluensa jeg har pådratt meg, og lurer derfor på når drar man til lege/legevakt når man er influensasyk? Hva skal til for at man blir innlagt på sykehuset med influensa? For meg virker det veldig rart å dra på legevakten pga influensa, men det virker som det er mange som gjør det likevel. Hvor syk må man være liksom? Anonym poster: 44e306b0777e402f751d51ccae82d182
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Da skal allmenntilstanden være betraktelig nedsatt, høy feber, og problemer med å innta mat og drikke. Terskelen for å oppsøke legevakten burde vært mye høyere blandt folk, skaper kø pga en liten forskjølelse. Så med mindre du er kronisk syk eller gravid, drar du ikke på legevakten før du må. Svineinfluensa er ikke verre en vanlig influensa hos friske folk. Anonym poster: a8f6f9c2936fe7568b2a65e184779198 5
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Ved vanlig influensa må du regne med høy feber, vondt og verking i kroppen, vondt i hodet og hals og hoste. Og alt dette kan fint pågå i 1-2 uker uten at det er noe rart i det. Men når du ikke klarer å få i deg væske på flere dager eller har smerter i brystet når du puster eller det er vanskelig å puste osv altså alvorlige ting, så ringer du legen. Folk må ikke bli hysteriske! Anonym poster: 9d538786a49c7a4b1491be330c9961cc 1
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2012 #4 Skrevet 31. desember 2012 Har logget hjemme i to dager nå, og vært syk. Hoster en del, fryser, vondt i kroppen og har hatt litt feber som har kommet og gått. Ligger og leser på nettet om svineinfluensa som florerer igjen og stappfulle legevakter. Jeg var ekstremt redd for svineinfluensan når den gikk for noen år siden, og orker ikke tanken på at det skal bli slikt oppstyr igjen. Selvfølgelig er jeg nå redd for at det er svineinfluensa jeg har pådratt meg, og lurer derfor på når drar man til lege/legevakt når man er influensasyk? Hva skal til for at man blir innlagt på sykehuset med influensa? For meg virker det veldig rart å dra på legevakten pga influensa, men det virker som det er mange som gjør det likevel. Hvor syk må man være liksom? Anonym poster: 44e306b0777e402f751d51ccae82d182 Hvorfor skal du måtte dra på legevakta når du er så syk? Du kan da få hjemmebesøk av legen. Dessverre kan du måtte regne med noe ventetid, men dette skyldes at vi har et elendig helsetilbud med udugelige leger. Ingen pasienter med behov for medisinsk hjelp skulle trenge å vente mer enn 30 minutter før legen kom på besøk.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2012 #5 Skrevet 31. desember 2012 Hvorfor skal du måtte dra på legevakta når du er så syk? Du kan da få hjemmebesøk av legen. Dessverre kan du måtte regne med noe ventetid, men dette skyldes at vi har et elendig helsetilbud med udugelige leger. Ingen pasienter med behov for medisinsk hjelp skulle trenge å vente mer enn 30 minutter før legen kom på besøk. Man kan ikke bare få hjemmebesøk av legen sånn helt uten videre. Det er et tilbud noen legesentre har, men ikke noe man har rett på sånn uten videre. Er man så syk at man ikke kan bevege seg og trenger hjelp, ringer man etter ambulanse. Anonym poster: a8f6f9c2936fe7568b2a65e184779198
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå