Gå til innhold

Deprimert og arbeid


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Motløs

For over 5 år siden "møtte jeg veggen" som mange kaller det. Jeg sleit alvorlig med angst og depresjon i 8 mnd før jeg begynte på antidepressiva og ble "som før". Etter dette er det imidlertid gått gradvis nedover igjen, og nå har jeg i mange år jobbet en periode, vært sykemeldt, jobbet 50 %, 100%, blitt sykemeldt osv. Jeg trives godt i jobben, det er ikke der det ligger. Problemet er slik jeg ser det at mitt energinivå er lavere enn andres. Når jeg arbeider har jeg ingenting igjen å gi hjemme til mann, barn, hus, dyr osv.. Dette gjør meg veldig ulykkelig. Har mange, mange ganger stålsatt meg og tenkt at NÅ skal jeg klare å arbeide iallefall 80 %, men så går det galt igjen. Jeg blir så forferdelig motløs av dette. Føler meg utrolig lite verdt som medmenneske og arbeidstaker når jeg ikke fixer livet mitt.

Er det noen som har det på samme måte, eller noen som har gode tips og råd? Jeg går til psykolog og har en flink lege, men det er vist ikke nok :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

ÅÅÅÅ som jeg kjenner meg igjen!

Det er som om det var jeg som skrev det.

historien vår er den samme, men jeg har ikke hatt jobb.

kan nesten ikke råde deg til annet enn å ikke gi opp å få det bedre.

kanskje du kan se litt på livet ditt? inneholder det ting du egentlig ikke er fornøyd med? Hva med jobb, utdanning osv?

Se på ev. problemer i livet ditt, og tenk igjennom (kanskje sammen med psykologen) hva som kan gjøres.

Jeg har holdt på lenge nå, med mye har blitt bedre, takket være god hjelp, og jeg har funnet "vei i vellinga"

Gode klemmer til deg, og vit at det er mange som er i samme situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Hei,

Jeg har det på samme måten.

Gikk til legen fordi jeg hadde angst og ikke klarte å tenke på annet enn de dumme tankene som plaget meg. Hadde hatt det slik i noen år.

Fikk beskjed om at jeg sannsynligvis var deprimert og fikk en resept på Cipramil. Har brukt disse pillene i noen mnd nå og mestrer jobben men så sa det bare pang igjen.

Alt er et tiltak. Orker ikke å være på jobb. Blir rastløs og gråter lett.

Føler alle andre mestrer ting og jeg sitter bare her. Det å vaske et gulv her hjemme er bare et ork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...