Gå til innhold

Tilbakevendende depresjon tross medisiner?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har et spørsmål angående depresjoner og antidepressiva, som jeg håper noen vil svare meg på. Jeg har i noen år vært deprimert grunnet kronisk sykdom. Jeg har prøvd noen forskjellige medisiner, og bruker nå Efexor. Jeg har brukt dem i ca fem måneder, og effekten har vært så god at legen mente at jeg skulle bruke dem en tid til (litt usikker hvor lang tid hun mente), for så å fase dem ut. De siste to ukene har det kjentes ut som om depresjonen vender tilbake.

Spørsmålet mitt. er det andre her som har gått på medisiner som har gitt god effekt, og var "ute av depresjonen", for så å bli deprimert igjen uten at noe annet var endret?

Jeg skal til en psykolog i januar, men jeg håper noen her med erfaring kan svare meg. Da blir jeg veldig takknemlig.

Anonym poster: 3d999e739ecebb63d6bb3bb4aae0528c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du trenger høyere dose for en liten periode? Hvilken dose står du på nå?

Anonym poster: 529f016a07feeb44f9108c638da51f0e

Skrevet

Jeg har vel aldri vært HELT ute av depresjonen. Men det svinger fra å være helt greit til helt jævlig på samme medisin dose i løpet av en stund.

Anonym poster: 410e98a651c5c0e4f1f297cea6b84c9b

Gjest Blomst83
Skrevet

Ta det opp med vedkommende som skrev ut medisinen til deg.

Skrevet

Takk for svar, allesammen. Jeg går ikke på så stor dose, er bare på 75 mg/daglig.

-ts

Anonym poster: 3d999e739ecebb63d6bb3bb4aae0528c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...