Gå til innhold

Hvorfor er vi damer som vi er?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg skriver litt på en blogg, hvor jeg skriver om alt som måtte oppta meg om dagen. Akkurat nå er jeg litt opptatt av hva som gjør at vi damer har så vanskelig for å være gode venner. Hvorfor vi må lage så mange intriger, hvorfor vi (som regel) ikke klarer være 3 venninner sammen, osv. Grunnen til at dette har dukket opp nå, er mitt forhold til ei venninne, som ikke er bra, men så klarer jeg liksom ikke å stoppe å være vennen hennes heller. Det er noe som holder meg igjen, selvom hun til stadighet skuffer meg og sårer meg. For at jeg skal få dette ut av hodet, og slutte å tenke på det, hadde jeg tenkt å skrive et generelt innlegg på bloggen min. I den anledning kunne jeg tenke meg å høre hva dere mener, og om dere har noen innspill på hvorfor vi damer er som vi er, hvorfor vi driver med utestengning og baksnakking, osv.

Anonym poster: 9bd11173a6b1dbb1a6d0ede3dcd23c1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er ikke sånn.

Venninnen din er sånn. Det kalles å ha en kjip, usikker og uempatisk personlighet. Forekommer hos begge kjønn i alle aldre.

• Liker 3
Gjest Darthoven
Skrevet

Jeg har heller ikke inntrykk av at de fleste modne/voksne jenter/kvinner er slik. Ikke alle var slik i ungdomstiden heller. Men endel var det jo, det samme var endel gutter. Gutta driver også med baksnakking, ufrysning, utdritning osv. Det er ikke så enkelt som at jenter baksnakker og gutter slår hverandre.

Da er spørsmålet..hvorfor er noen mennesker slik? Jeg tipper usikkerhet, lav selvfølelse og frykt for å utlevere seg, frykt for å gi av seg selv og åpne seg for andre.

At kvinner og menn er litt forskjellige når det kommer til måter å være asswipes på, er det biologisk betinget. Kvinner er historisk (evolusjonært) vært nødt til å i større grad forholde seg til andre kvinner på en begrenset plass/område. I mens menn jaktet i åpent landskap hvor taushet og kløkt var viktigere enn delegering av oppgaver og sosialisering. Menn var avhengig av at andre menn ikke dreit seg ut eller var svake. Kvinner var også avhengig av det, men i området de var (hjemme) ble det naturlig nok ofte mer rom for snakk og dermed også baksnakking og utfrysning.

Skrevet

Fordi vi leser for mange ukeblader som sier hvordan vi skal være og hvilke klær vi skal ha på og vi sluker alt og tror det er slik verden er istedenfor å stole på oss selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...