redchilli Skrevet 30. desember 2012 #2 Skrevet 30. desember 2012 Ribbe, ikke særlig begeistra, men er invitert bort. Ellers hadde det blitt kalkun!
Gjest Naria Skrevet 30. desember 2012 #3 Skrevet 30. desember 2012 Kalkun med vanlig tilbehør. Poteter, waldorfsalat og rosenkål. Karamellpudding blir dessert og den står i ovnen nå! Gleder meg veldig til i morgen. Skal feire med kjæresten!
Gjest Funky Punk Skrevet 30. desember 2012 #4 Skrevet 30. desember 2012 Kalkun som alltid (bortsett fra de gangene jeg har vært på hytta, da har det blitt viltgryte) Serveres med wokede grønnsaker, stekt sopp, hjemmelaget potetsalat, saus og potetbåter/pommes, grønn salat Nyttårsmiddagen 'skal' inneholde alt vi har lyst på Også blir det restemat i flere dager etterpå, som kalkunsandwich, indisk, wok, enchilada osv som jeg kan bruke restene til
Rumle Skrevet 30. desember 2012 #6 Skrevet 30. desember 2012 Her blir det pinnekjøtt med suksessterte/ is til dessert
Kvist Skrevet 30. desember 2012 #7 Skrevet 30. desember 2012 Pleier alltid å ha kalkun, men i år tror jeg vi blir to voksne og en treåring og da er en hel kalkun litt voldsomt. Kalkunfilet er IKKE det samme, så da blir det like så godt ribbe i år. Så får jeg laget det en gang også.
Gjest Funky Punk Skrevet 30. desember 2012 #8 Skrevet 30. desember 2012 Pleier alltid å ha kalkun, men i år tror jeg vi blir to voksne og en treåring og da er en hel kalkun litt voldsomt. Kalkunfilet er IKKE det samme, så da blir det like så godt ribbe i år. Så får jeg laget det en gang også. Vi er bare to voksne og har en hel kalkun Nå virker den litt mindre siden jeg parterer den noe før steking, men alt kjøttet stekes som også blir brukt til restemat Glemte å nevne at vi skal ha sjokolademousse med bringebær til dessert. Første gang jeg lager det så wish me luck
Gjest Nanne70 Skrevet 30. desember 2012 #10 Skrevet 30. desember 2012 Er lei av kalkun, og ribbe og pinnekjøtt har vi allerede spist, så siden vi får gjester slår vi til med en fireretters Begynner med kanapèer med kaviar, creme fraiche og hakket rødløk sammen med et glass cava. Deretter blir det pannestekte kamskjell med timian og hvitløk og en deilig chardonnay. Hovedretten blir hjortesteik med potet- og sellerirotpurè, portvinssaus, stekt kantarell og honningglaserte grønnsaker sammen med en god Shiraz, og så avslutter vi med sjokoladefondant med bringebær, kaffe og konjakk. Og sjampis til rakettene, selvfølgelig! Blir en halv dag på kjøkkenet, men gleder meg veldig
Favole Skrevet 30. desember 2012 #11 Skrevet 30. desember 2012 Vi skal ha kalkun med waldorfsalat, potet, rosenkål og god saus som tilbehør. Karamellpudding som dessert. Har laget salaten og desserten i kveld, gleder meg SÅ til å spise i morgen, mmm
Avalon Skrevet 30. desember 2012 #12 Skrevet 30. desember 2012 Vi skal ha reinsdyrfilèt med hasselback poteter, soppsaus, rotmos og brokkoli. Til lunsj skal vi ha røykelaks og eggerøre wraps. Blir ingen dessert iår, men vi har plenty med julegodter og julekaker =)
Rubies_ Skrevet 30. desember 2012 #13 Skrevet 30. desember 2012 Pizza! Nyttårsaften for meg betyr en dag hjemme med hundene som er redde rakettene. Da passer pizza bra
miemor Skrevet 31. desember 2012 #15 Skrevet 31. desember 2012 Vi skal ha uncle bens tikka... Har vært syk hele jula, så makter ikke lage noe idag. Jaja, får ta nyttårsmiddagen en annen dag!
Mermaid Blues Skrevet 31. desember 2012 #16 Skrevet 31. desember 2012 Pinnekjøtt til middag, og fars hjemmelagde panna cotta til dessert=)
fruBeist Skrevet 31. desember 2012 #17 Skrevet 31. desember 2012 Her ble det en bedre pastasalat Med masse gode grønnsaker, bønner, fetaost, champinjong, bacon og biffkjøtt. Kjempegodt med litt lett mat på slutten av året.
MissStiles Skrevet 1. januar 2013 #18 Skrevet 1. januar 2013 Pleier å spise kalkun. Men i år ble det tapas.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå