Gå til innhold

Flekk på negel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hva hvite flekker på negler kommer av??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mangel på kalsium.

Det er en myte.

Anonym poster: d3472a77c361bfa333c48e1d81006054

• Liker 2
Skrevet

Noen som vet hva hvite flekker på negler kommer av??

Det er helt normalt og kan ofte bare være en liten glipp i dannelsen av neglen. De fleste har det i større eller mindre grad.

Anonym poster: 78aad82abe15f0fbafc910e16f2e978a

Skrevet

Jeg har det. Kjempe masse. Når jeg dro til utlandet så gikk det vekk etter hvert. Ser for meg at det er solen som gjør det kanskje. Ble helt fint der. (sol 30grader hver dag) For nå som jeg er hjemme igjen har det kommet tilbake, kjempe masse. Skal prøve D vitamin tilskudd nå.

Men vet ikke sikkert altså, bare egen erfaring. Alle påstår masse forskjellig når det kommer til hvite flekker på negler. Noen sier det er blåmerker andre at det er vitaminmangel osv.

Skrevet

Det er en myte.

Anonym poster: d3472a77c361bfa333c48e1d81006054

Ja og nei.

Man får ikke hvite flekker automatisk pga. lite kalsium, men man får lettere hvite flekker ved mangel på kalsium. De hvite flekkene er pga. skade på neglen før neglen er ferdig dannet og kalsium er bevist styrkende på negler, ben hår og hud.

Flekker på negler er uungåelig, slik som blåkuler.

Skrevet

Har du hatt den lenge? Grodde den ut på neglen? Eller kom den for ikke så lenge siden? Hvis den bare dukket opp så kan det hende at du har slått deg på fingeren (selv om du ikke husker det) og at neglen er litt skadet. Jeg har blitt fortalt at både de hvite flekkene som gror ut på neglen eller som man kan få av en skade er luft som har kommet under neglen, men om det er sant vet jeg ikke. Man er jo hvit på neglen ytterst der hvor det ikke er hud under neglen.

Anonym poster: 3c7e0f91e4a03dc123d85434de4f0e18

Skrevet

Har du hatt den lenge? Grodde den ut på neglen? Eller kom den for ikke så lenge siden? Hvis den bare dukket opp så kan det hende at du har slått deg på fingeren (selv om du ikke husker det) og at neglen er litt skadet. Jeg har blitt fortalt at både de hvite flekkene som gror ut på neglen eller som man kan få av en skade er luft som har kommet under neglen, men om det er sant vet jeg ikke. Man er jo hvit på neglen ytterst der hvor det ikke er hud under neglen.

Anonym poster: 3c7e0f91e4a03dc123d85434de4f0e18

oppdaget den her om dagen...

Skrevet

Man kan få hvite flekker i neglene om man slår neglen også.

Jeg smeller hendene borti ting nesten hele tiden og oppdager ofte hvite flekker på neglene som har fått gjennomgå mest.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...